Grumme Vips städservetter

Sedan en lång tid har jag varit en sk. Buzzador. Vad det innebär är att man man ansöker om att få ta del av olika kampanjer. Har du tur, kommer du att få delta.
Så nu var det dags för mig att utvärdera! 
 
 
Som bilden ovan visar: Grumme Vips städservetter
 
 
Så fort jag fick lägga vantarna på dessa så var jag bara tvungen att prova. Och för alla som känner mig och som säkert för många andra, städa är inte roligt. Det är något med att behöva dra fram en massa saker för att sedan.. ja, städa..
 
Men nu efter jag har testat dom då? Jag provade badrum städservetter
Bilderna får tala för sig självt:
Före: 
 
 
Efter: 
 
Nu var det knappt ett år sedan jag gjorde den ordentligt ren (jag vet, nasty! Men det är något jag inte reflekterar över så mycket i badrummet)
Jag menar.. Vilken skillnad! Det tog ca 10-15 min att få bort gammalt kalk och snusk som legat och grott ordentligt. När jag var färdig, bara att slänga i komposten. 
 
Utvärdering: 
Man behövde inte dra fram en massa saker för att få rent utan allt som behövdes var ett paket med städservetter och en trasa. 
Även om produkten inte är revulotionerande på något vis så var den ändå behändigt, speciellt om man ska ut och till exempel campa. Man slipper dra med sig en massa medel och papper eller snuskiga trasor som man släpar med sig runt på resan sedan. 
Så det bästa och enklaste är att lämna de starka kemikaler och annat tråk hemma. 
 
Bra: 
- Enkelt med våtservetter att få bort smuts och kalk
- 100% kompostbar 
- Smidigt att packa med om man ska iväg t.ex. campa
- Märkt med Bra miljöval
- Lämnar en svag fräsh doft efter man har torkat
 
Dåligt:
Inget dirket som är direkt dåligt med produkten, enligt mig.
Men om jag ska var nitisk så uppskattade jag inte att det lämna som en hinna och det kan se lite grumligt ut. Dock lätt fixat med att torka med en fuktig trasa så blir det skinande rent.   
 
 
Såhär säger Grumme själv om sina produkter:
"Det senaste tillskottet till Grummefamiljen är fuktiga städservetter för engångsbruk för enkel, snabb och hygienisk rengöring. Servetten är naturlig och förnyelsebar då den är tillverkad av 100% cellulosa och kan komposteras. Materialet har ett lägre koldioxidutsläpp än alternativa material av fossilt ursprung."
 
 
Till top