26 Juli

 
Helgen börjar lida mot sitt slut. Det har varit en härlig helg, första helgen sedan jag blev frisk där jag bara har gjort det jag ar velat göra. Fixa hemma, leka med hundarna och bara chilla. 
 
Inför veckan som kommer kommer jag vara placerad på elektiva ultraljud. Det kommer bli bra spännande då jag inte har varit placerad där sedan jag gick min upplärning.. Haha!
Nejdå, det kommer gå finfint! Visst, det är inte som akuta ultraljudet som jag är väldigt insatt i, utan mer anvancerade undersökningar med ett högre tempo.
Så det kommer bli spännande detta! Ultraljud är verkligen ett roligt område där vi undersköterskor få större utrymme och spelrum. Där är heller inga sköterskor involverade utan där jobbar undersköterskor endast  tillsammans med doktorerna. 
Detta kommer bli awesome! 
 
 
Hoppas ni har haft en härlig helg? 
Till top