Västerås, det visste man inte.

Västerås, en kändis stad?

Jag som inte är uppväxt här i Västerås, finns det mycket som jag inte känner till. Men när man har läst/ hört har jag konstaterat en sak.
Nu har jag förstårs inte gjort någon släkt forskning här, men tyckte det kunde vara lite skoj att titta vilka kändisar (eller profiler, kallade vad ni vill) som kommer från just från Västerås.
De som jag har fått veta är:
-Fronda (Rap-artist)
-Filip Hammar (tv-profil)
- Mattias Andréasson (sångare i EMD)
-Linda Rosing (känd från big brother)

Sen finns det en rad kända namn som gjort sitt namn här som: Tommy Salo (ex landslag målvakt, spelade för VIK), Anneli ”Pandora” Magnusson (artist), Karolina Widar och Jessica Enström (landslaget i handboll) & Michelle Broman-Ek (vinnaren av "Floorfiller") för att nämna några.

Detta gjorde jag som en kul grej, när jag läst om Västerås osv, men dessa namn har jag snubblat över.
Inget seriöst, men ett konstaterande som jag valde att skriva om. 
#1 - - Eveline:

tack söta du! rösta gärna på mig som veckans blogg genom att klicka på den här länken: http://llinneast.blogg.se/2009/march/veckans-blogg.html#comment



skulle bli väldigt glad :)

oj kommer dom därifrån? :) coolt

kramkram<3

Till top