Påskserie del 4 - Påskafton!

Nu är det äntligen påskafton! Här har vi 14 grader & de är helt underbart!

Påskafton
är i den kristna traditionen en ”tom” dag. Kristus ligger i graven, och lärjungarna sitter inlåsta i rädsla för dem som avrättat honom.
Inga gudstjänster firas i kyrkan denna dag. Istället väntar man till påsknatten för att fira Kristi uppståndelse.

Att påskaftonen i Sverige kommit att bli den stora ”firardagen” under påsken kan troligen ses som en parallell till julaftonen. Påskafton förknippas i Sverige ofta med påskägg fyllt med godis eller andra saker, och mat, ofta ägg.

Glad påsk på er sötnosar!

Nu avslutar vi denna lilla miniserie, hoppas att ni har blivit lite mer medvetna om varför vi firar påsk.
#1 - - Alshammar - Style As Lifestyle:

sv: jo allt är br ahär i solen:) själv?

#2 - - martina:

sv: allt är toppen med mig, är allt bra med dig?(:

#3 - - LuxuryPink - en blondins syn på saken!!:

hoppas du har en jättebra dag :)

#4 - - Sandra:

Glad påsk till dig också sötnos!



Puss

#5 - - Sweet life style:

tack detsamma :D

#6 - - Nikolina:

gjort idag sötnos? :D

#7 - - J e s i:

glad påsk på dig med :)

#8 - - Jasmin - modeblogg:

Allt är bara bra:D

#9 - - emma - en modeblogg! ♥:

glad påsk!

#10 - - FRIDA:

sv; Härligt! :)

Jo, det är bra med mig med. Ganska så trött bara :P

#11 - - louise:

sv; jadå, allt är fint med mig med (: Glad påsk till dig med :D !!

#12 - - martina:

sv: okej vad härligt!

ja en underbar dag! själv?:D

Kram

#13 - - Erika:

tack =) påsken är så härlig! hoppas du också har en skön påsk!

#14 - - Helena:

Glad Påsk ! :D

#15 - - nadja:

hej, jag igen :D kan du svara på min fråga i min blogg ?:D : skulle du kunna flytta till afrika.



svara i inlägget : Stockholm

#16 - - J U L I A:

söt blogg du har :)

#17 - - Therese Marie:

Godnatt o´glaaa påsk! =)

#18 - - Liene:

glad påsk!

#19 - - Emma "Miss Perfect":

va gärna med i min tävling om ett par skor :)

kram

#20 - - Alshammar - Style As Lifestyle:

sv: ha en riktigt glad påsk du med:)

#21 - - hanna:

sv: varsegod. Hoppas du gillar vår blogg och forstätter läsa den så som vi läser din :)

#22 - - ' FATMA:

har gjort detsamma :)

Till top