Tips!

Ögonen är själens spegel.

Huden runt ögonen är extra känslig och kräver daglig omvårdnad.
Tänk på att alltid tvätta av mascaran innan du går och lägger dig, annars är risken stor att dina fransar bryts av under natten.
Du bör lägga på en ögonkräm både under dagkrämen och nattkrämen. Huden runt ögonen kräver en särskild kräm och du bör ta reda på vilken typ just du ska använda.

Många undrar när man ska börja använda sig av en ögonkräm, svaret varierar men runt 25-års åldern brukar vara lagom, då börjar nämligen elasticiteten runt ögonen försämras. Till en början räcker det med att använda en svalkande kräm men efter hand bör man byta ut den mot någon som är bättre mot rynkor och smålinjer.

Veckans blogg: Marielle
#1 - - Alexandra:

Allt bra med mig , hur är det själv ? :)

#2 - - tove:

noooo? fan va läskigt! joo men jag mår bra, det gör jag alltid. vi håller på att flyttstädar nu. vi ska byta lägenhet, det blir roligt! hur bor ni?

#3 - - Anonym:

tack gumman =) ja känner mig mkt bättre idag.. Men shitt vad va de för olycka :S de lät ju hemskt usch nu blir ja orolig.. puspuss

#4 - - Erika:

sv: Visst gör hon :)

Nu¨ikväll blir det bara slapp och mys som gäller för mig, sjd?

#5 - - Jag och fotbollsspelarn:

Neh, vi gör dom testerna bara för ren rutinkoll typ, så ska vi jämföra våra värden sen om några värden, om man förbättrat och så, kan vara lite spännande :)



Usch förstår att det var jobbigt, och sen att ni var så isolerade på den båten, ni kunde ju inte direkt gå hem och undvika det direkt =/



Jag jobbar som förvaltningsassisten, med papper, avtal, fakturor och sånt. Jobbar du också?

Puss gumman

#6 - - katarina:

njae, är väl inte så bra, lite kärleksproblem ;)

sj då?



puss

#7 - - Sessan is bride to be:

Det är härligt att vara förlovad. Har varit det i 2,5 år nu! Så det är ett tag, man ska inte stressa med bröllop. Måste ju hinna känna den där förlovningsperioden oxå, för den kommer ju upphöra senare =)



Det var jättetroligt på bröllopsmässan, en jättebra modevisning hade dem och liveband, riktigt trevligt! Den är imorgon oxå! =)



Det är bra med mig, lite trött bara... och ser inte riktigt emot en ny pluggvecka. Själv då?? vad ska ni göra ikväll?

#8 - - Julia:

Jag älskar mina ögon, men dom där är ju sjukt vackra

#9 - - Bea :):

svar : jodå den ahr varit helt okej :D skall du göra något speciellt ikväll då?

#10 - - josse =):

Ikväll ska jag nog se på tv och äta gott! =D dudå?





kramar.

#11 - - marie:

Jajemen, fint med mig snart drar jag på partaj :)

ha en fin kväll gumman!!

puss

#12 - - mickii:

sv: ojoj, vilken berättelse :o usch, fyy att sånt kan hända :/



tack, det hoppas jag med :) hur har du haft de i helgen då? :) kramr!

#13 - - Ida Björck:

svar: den där marie anitonette filmen :) kram

#14 - - fanny:

jag ska nog bara ta det lugnt, sjdå?<3

#15 - - Nina:

svar: ja, så himla sorgligt! :( konstigt att det händer två gånger på så kort tid. hemskt hemskt!



kram sötis!

#16 - - Cajsa:

hehe låter mysigt det! :)

Jo då det är väla bra.. eller det är mer så där men bara att fokusera framåt! :P

Jag ska kolla på stjärnor på is i kväll med mamma min! :) ska också hinna städa mitt rum.. mycket nu.. XD hehehe

kramar!! xx C...

#17 - - JOANNA:

hon är så fin=)

#18 - - Ema:

Jag förstår inte hur folk kan tro så mycket på krämer. Man åldras efter hur man lever, lär & mår. En kräm kan inte stoppa någonting.

#19 - - Stefania:

haha okej.. jo det blir nog det hos mig med :P



bara bra tack.. sj?

kram

#20 - - Isabelle:

Idag var jag på djurgårn matchen :)

självdå?

kram

#21 - - Jessi:

Bra inlägg :)





Puss!

#22 - - Petrich:

varsågod! :) kram

#23 - - jeanny:

sv: sorry så jag har inte börjat göra, för att jag har inte tid :/

du kan gärna visa hur den designen ser ut, om den är fin så tycker jag att du ska ha den så kan jag göra en design till dig senare när du har tröttat på den du har vunnit.

#24 - - alexandra:





jamen fan usch :/



ja allt bra festar förfullt haha. sj då?



Puss på dig gumman :)



#25 - - Johanna:

jag förstår det :/ är verkligen hemskt när sånt händer. men det är ingenting man kan göra något åt :(



med mig är det väl fint. aningen uttråkad bara :p haha, själv då=

puss

#26 - - Alexandra:

Och där blev jag din femte prenumenant ;)

#27 - - KelocC:

sv: Jodå det är helt okej,, själv då?

#28 - - nosh:

nej jag hade tänkt och gå ut ikväll men jag är så sjukt trött. Men jag ska ta en nattpromenad med pojkvännen. själv då? :)

kram

#29 - - Caroline:

ja bilden sitter i mitt huvud när jag såg honom. han var ask grå....





ikväll titter jag framför tv :)

#30 - - Loo:

Du glömmer väl inte att det är inatt som du får en timma extra sömn?!?!

#31 - - Bejlap:

Sv; ja, idag har jag mest varit nere på ishellan :D själv ?

#32 - - Stina:

Jag tränar dressyr med hästen :) Fast idag var det mest min tränare som red :P

#33 - - ERIK:

jag mår bara bra, själv? :D

#34 - - Carolina:

Nä precis. Usch ja, nu pratar vi om något annat haha. Här är allt bra. Fast hela helgen är fylld med jobb, jobb och jobb. Fast det blir ju kul sen när lönen kommer lagom till julhandeln :)



Allt bra själv med? Hittar du på i helgen?

#35 - - Matilda:

Sv: Jodå :) det funkar. Hur är det själv? Kram

#36 - - SveaJ:

- Okej! :)



Jag mår ganksa bra, själv?

Kram

#37 - - Emma:

Jodå sj ?

#38 - - j:

Hejsan allt bra med dig denna lördagskväll?

#39 - - Hanna:

hm, alice! sen typ lars, robin b. Anna är rätt bra med :) du då?



nae ikväll händer inte mkt, skulle kanske gå en fest men orkade inte, är så himla trött ;/ så jag har suttit och kollat på andra avenyn hela tiden ;D hehe sj då? :)

<puss<3

#40 - - Anna:

:) Allt är bra, nu ska jag tvätta ögonen noga & sen gå & lägga mej. Hur mår du själv? :)

#41 - - Nannaah:

SV; Tack så mycket! =)

Inte mycket. Har vart med ett par kompisar och bara tagit det lugnt. =)

Självdå ?

kram

#42 - - sadia:

bra tips ;) vilken fin bild :)

#43 - - Linnéa:

Bra tips! :)

#44 - - Miscela:

Usch säg inte sådär... nu känner jag mig gammal... måste jag börja använda antirynkkräm när jag är 27? =(

#45 - - Jasmine:

hahha du fick mig o bry mig lite extra om ögonen nu...glömmer jämt bort att tvätta bort mascaranXD

Till top