Glädje

 
Den där glädjen man känner när man lämnar sin arbetsplats. Inte "ÄNTLIGEN HEEEEM!!!". Utan mer "fasen, vad det har känts bra idag". Ni vet en såndär feelgood-känsla! 
 
Det är vad jag känner på dagarna nu förtiden. Att dagen har rullat på hur bra som helst, man får mer och mer kontakt med de människor man jobbar med, att patientkontakten har varit fantastisk. Ja, jag känner verkligen att jag är lycklig och tillfreds med mitt yrkesval. 
Visst, jag är bara inne på min andra vecka, men känslan tycks inte avta, tvärtom, den växer och växer istället.
 
Dagarna på den nya arbetsplatsen går just nu försvinnande fort tycker jag och jag lär mig mer och mer. Visst, ibland får hjärnan kortslutning av all information man får, rutiner och arbetsmestoder som ska klubbas in i huvudet på en. Men det gör ingenting känner jag! Så länge jag trivs med det jag gör.
 
 
 
 
Till top