Duvor

Är det någon mer än jag som har problem med duvor på balkongen? 
Ja, nu är ju inte våra lika tjusiga som denna ovanför, utan gråa och en smula tråkiga. 
 
 
Pratade om detta med min smått religösa svärmor för någon vecka sen: 
Jag: Vi har ju fått två stycken duvor som bor på balkongen 
Hon: Ja, jag såg det här om dagen, men hade inte hjärtata att skrämma bort dom 
Jag: Vadå då? 
Hon: Nej nej, dom representerar ju Guds heliga ande! Inte kan man skrämma bort dom då heller
Jag: Men nu skiter ju Guds heliga ande ner min balkong..  
 
Ja, vi kom inte fram till så mycket där. Men den stora frågan är ju ändå. Jag är en djurvän och vill helst inte ringa anticimex för att bli av med dom. Men fågelkvalster är INTE mysigt, eller fågelskit heller för den delen.. 
 
 
 
Om jag satte upp vindspel, skulle det avsräcka dom från att sätta sig där? 
Tips mottages! 
Till top