You and me could write a bad romance

 

Lady Gaga är genialisk!

Jag totalt älskar hennes låtar, varje låt är så himla bra! Hon är som nutidens Britney Spears.. Fast bättre!

 


 

Update

Oj, det var en del Gaga fans här. Så jag får nog förklara mig vad jag menar med min jämförelse. Jag menar att Lady Gaga framgångar slog verkligen över en natt (som Britney Spears).

Även om deras låtar skiljer sig big time så tänker jag såhär: Oavsett vem av dom så satter deras låtar verkligen i huvudet på en. Man nynnar och sjunger på dom, ni hajjar.

 

Där av ser jag likheterna mellan dom, deras karriärer och deras låtar ihärdigt sätter sig i huvudet. Inte dom som personer eller att deras låtar påminner om varandra.

 

Hänger ni med?

 

 

 

Finns inte en låt som jag inte gillar!

 

#1 - - Lady Gagas fanblogg:

Hon är redan en megastjärna...älskar hennes musik!

#2 - - Junitjej:

Hon är kanonduktig!!

#3 - - Nath:

Hon är verkligen grym =) Älskar hennes låtar med.

#4 - - Dixi Wonderland:

Jag förstår inte din jämförelse med Britney? Deras karriär är inte ens lik varandras. Gaga är mer lik Madonna än Britney gosh.

#5 - - Elvira Eriksson:

Hon är inte som britney spears! jag vet att lady gaga inte kommer gå sönder! Hon är så himla bra! Britney har aldrig varit bra, vad jag tycker...:P

#6 - - Lisa:

hihihih jag vet:D

#7 - - S A N N A S . R U M:

Hm, jag tycker inte de är jättelika, Britney & Lady Gaga, eller om man tänker på hur Britney var förut. Men i storhet så är de ju lika :D

#8 - - V I L M A:

tack! ja det är jag som har tagit den :)

#9 - - Johanna:

ja de föll mot usa för att domarna inte följde regelboken! men men nu återstår bronsmatch

#10 - - rebecca:

hahha, ja det blir lätt att man vänder på dygnet! vaknar typ vod 12 varje dag. (alldedes för sent) ;P

#11 - - aw - gotlandstöisen:

jag ska simme &sole, sj då ? :)

#12 - - Nelly:

Håller med om att båda gör fantastiska låtar och att låtarna fastnar. Men att beskriva Lady Gaga som den nya Britney tycker jag är fel. Lady Gaga är som den nya Madonna. Båda gör om musiken till något annat och vågar testa gränser med sitt utseende.

Britney är ju fortfarande en av de största och lika bra som förut. Hon behöver ingen ersättare:P

#13 - - nickie:

Ja det är riktigt gott det:)

#14 - - NINNIE:

Nä du har så rätt! Jag tycker hon är klockren i allt hon gör!! :) Hoppas hon kommer till Sverige snart... måste gå då!

#15 - - Maja Svensson:

älskar lady gaga :)

#16 - - ANGELICA:

ja samma här! haha den är så fascinerande :D



lady gaga är grym ;)

#17 - - Maria ♥:

Hon är GRYM! Älskar att hon vågar vara annorlunda och inte bryr sig om alla andras åsikter. Och hennes musik är sjukt bra! Helt klart en förebild :)

#18 - - Erika:

Jag håller med dig om det du säger =)

#19 - - Msbluejeans - Lite av allt (o)möjligt:

Det är ju lite skillnad.. britney vad ju så "flickig" när hon slog genom. Det komiska är väl att Lady gaga har skrivit ett par låtar till Britney.

Men visst jag håller med. Lady Gaga bra.

#20 - - CHERRYBOM:

Håller med,

Gaga är ett musikalisktgeni! ;)

#21 - - Ida We:

Jag tycker också om henne jättemycket, hennes musikvideos är coola och hennes klädstil med. Jag såg henne live i somras på Gröna Lund, efter det började jag gilla henne ännu mer :)



Ha det bra :)

#22 - - Amanda:

Sv; Hihi, ja visst är han. Han är en blandras, långhårig tax, tempelmix & pomeranian :} Hehe. Mjo, kan tänka mig att det förstör när man läst böckerna innan man sett filmerna. Så är det nog med alla filmer som är baserade på böcker skulle jag tro :}

#23 - - Jessi Fox:

inte min musiksmak.. men fan va snygg hon va på den översta bilden!

#24 - - amandaN:

tänkte bara säga att Lady gaga har skrivit flera låtar till Brtiney och andra kändisar.

#25 - - Marina:

Hejsan:)

allt bra med dig:)?

Fin blogg!

kram

#26 - - Kikafika:

Men guud!! Alltså tycker exakt samma! Hon äger sönder allt och alla! Och alla som säger att hon är skit har ju lite fel på hörseln kan jag tycka;P



Kolla in min blogg och säg va djag kan göra bättre:D Har precis startat en liksom och är inte så duktig än så länge:P



Ha de bra;)

#27 - - Liebling:

Gaga är faktiskt en av de få pop-artister som jag lyssnar på. är inte riktigt min musik-genre.. men:)

#28 - - Neli:

Jag är nog den enda som inte alls är så förtjust i Lady Gaga.



Hon är inget speciellt. Ja, visst hon klär sig annorlunda. Hon är inte som alla andra men för de är hon inte grym?! Hennes kläder är sjukt fula. De ser ut som att hon klär sig som om de vore Halloween varje dag. Lady Gaga är också j*vligt ful :) Och hennes låtar är inget vidare. Medans Britney är snygg, sexig, vacker, fin, söt... Allting. Men detta is just my opinion :)



Kram

#29 - - Liiv:

Håller med, hon lyckas verkligen med sina låtar!

#30 - - johanna.:

lady gaga är verkligen en ny ikon. jag hoppas hon blir kvar länge.

#31 - - cc:

håller med dej! älskar hennes nya album ,finns inte en låt som e dålig =)

#32 - - Blue Harvey:

Skulle snarare säga att Miley liknar Britney, det finns fler paralleller mellan deras karriärer, eller det som man hittills har sett. Båda började som Disneystjärnor, är verksamma i samma musikgenre (rosaaktig pop) och båda var 16 år när de blev kända på riktigt.

#33 - - aleex:

Lady Gaga är grymt duktig och gillar de flesta av hennes låter, för i hur många "band" gillar man faktiskt ALLA låtar?

Första tanken var att jämförelsen mellan henne & Britney var rätt självklar, men efter att ha läst kommentarerna lite med Madonna så blev jag osäker ^^ Är inte fullt insatt i hur varken Madonna, Gaga eller Britney gjort karriär, men tycker fortfarande att jämförelsen är bra. Båda har låtar som sätter sig på minnet och stannar där vare sig man gillar dem eller inte. Hon är lik Madonna på det sättet att hon vågar gå över gränserna, vågar vara extrem :)



Härligt inlägg och bad Romance är superbra verkligen!

#34 - - Daniella:

Jag tycker att hon definitivt inte ska jämföras med Britney! Lady Gaga kör sitt eget och hon är det första i sitt slag anser jag :) Har aldrig tyckt om Britneys låtar eller stil, men Lady Gagas däremot är awsome!

#35 - - rozi:

Nutidens Madonna rättare sagt...så jääävla bra, älskar varenda låt hon gjort.. grym partymusik...

#36 - - Frida Stigevik:

älska lady gaga!

#37 - - bride to be:

Åhh Love lady gaga och hon är ju vacker med när hon inte spökar ut sig

#38 - - Melissa:

Jag tycker hon mer är som Madonna, för när Madonna slog igenom tyckte alla att hon var "speciell" precis som Gaga är nu :) Alltså egen stil och riktigt bra musik :D

#39 - - Anonym:

De är lika att de slog igenom snabbt, men annars ser jag ingen likhet. Eller jo, att de sjunger pop :)

#40 - - Elvira:

Förstår att du menar framgångsmässigt och inte just när det gäller musiken/musikstilen. Kan inget annat än att hålla med dig på fronten att hon är ett riktigt geni när det kommer till att göra musik och skriva låtar.

#41 - - Ema:

den där bruden är grym, oavsett om man älskar eller hatar henne så kickar hon de andra i musikbranschens rumpor!

#42 - - Jennifer:

Hennes låtar fastnar verkligen i huvudet vare sig man vill det eller inte. Som tur är, är hennes låtar bra.

#43 - - Maol:

Jag skulle säga att Gaga är nya Madonna och inte Spears.

#44 - - julia:

håller med, älskar också gaga :D



jag är finalist på http://fatfab.blogg.se/ veckans blogg tävling, så det vore superschysst ifall du kunde rösta på mig (nr 9 är jag) :)

#45 - - karin:

hon är cool! jag gillar pokerface bäst :D

#46 - - Sara:

Gaga är mycket bättre än Britney, för hon kämpade från början. Hon skriver sin egen musik, sina egna texter (självklart med hjälp av producenter och annat, som t.ex. RedOne, poängen är att hon alltid skrivit grunden)och uppträtt sedan hon var 14. Och det bästa är att hon är så jordnära. Jag tror inte att Gaga får psykbryt och rakar av sig håret snart. Britney Spears är bara en produkt - Gaga är äkta vara. DESSUTOM kan miss Gagaloo sjunga LIVE. OCH dansa samtidigt. OCH designa sina egna shower. Hon jobbar hela tiden - nästan överdrivet mycket för att hon älskar det hon gör och är tacksam över att hon får göra det. Andra artister tar allt för givet och jobbar för pengarna.



Jag orkar inte gå in mer på detta men jag hoppas att du fattar vad jag menar.. :p

#47 - - F:

lady gaga e bäst! :)

#48 - - kevin:

hm, älskar både Lady Gaga och Britney. Dock tycker jag inte man jämför Britney med Lady Gaga. Britney is way better och hon är bland de sista som får en sådan karriär. Nutidens stjärnor kommer aldrig få en karriär som Madonna, Britney, Justin, MJ, Christina mfl. Dock håller jag med dej om att låtarna fastnar. Men det ärmin åsikt :)

#49 - - Anonym:

visst hennes låtar är bra, men se på hur hon ser ut och kolla på hur betersig i sina videos.. nej fy någon måtta får e väll ändå va? man behöver inte visa nästan allt bara för att man är stjärna.

#50 - - Carrs!:

meeenart hon är grymmast! :D

#51 - - tina:

Jag tycker det är helt fel. Britney är och kommer alltid att vara mycket större än Gaga. Gaga är känd för att vara skum och visst tycker jag att dom flesta av hennes låtar är bra, men man kan ALDRIG säga att hon är nutidens Britney... Gagas låtar är bara party låtar, och jag tror knappast att hon kommer att bli större än så. Britney har vi även följt sedan hon var liten, alla vet vem hon är, både stora och små. Britney har även gått igenom en massa men hon är fortfarande lika stor. Så det är sjukt att jämföra Gaga med Britney.

#52 - - Haris:

Jag gillar båda artisterna, men Gaga har redan efter en skiva (+ en EP) redan nått Ikon status. Det tog lite längre tid för Brittan. Fast båda är riktigt grymma, men olika som dag och natt :)



Ha det bra :D

#53 - - Anonym:

hon är inte ens i närheten av britney på något sätt. lär dig musik

#54 - - TERREH - GRATIS PERSONLIGA DESIGNER!:

Håller med om att hon är lite av den nya tidens Britney men absolut inte bättre! :D

#55 - - Flow:

håller med dig väldigt lite. Lady Gaga är den nya Madonna, alla kategorier. Musik, dans, modé och entertainment.

Men jag förstår precis hur DU menar. Hon är för jävla grym.

:)

#56 - - Camilla:

Håller med dig. Lady Gaga är bara för jäkla bra!



Det glädjer mig att höra :) Jodå, min var riktigt bra också :)



Puss

#57 - - sofka♥:

hon är skit bra :D

Till top