New Moon

 

Idag är förhandsvisningen av New Moon för Sveriges finaste folk. Ja, kändisarna alltså..

 

Vi vanligt folk får snällt vänta till den 20:e innan vi får "äran" att se filmen. Återigen ett bakslag för oss okända människor. Typiskt..

 

Något som jag läste på aftonbladet så har man satt 15-års gräns på filmen, varför kan man fråga sig?

Jag personligen tycker det är rätt att man sätter den gränsen, i förberedande syfte. Nu är ju inte NM så värst våldsam (mer ångest och självmordstankar - andra skulle säga kärlek?), men Eclipse och Breaking Dawn är ju väldigt blodiga och våldsamma.

 

Eftersom övergången mellan filmerna är ganska stor så är det väl bra att man sätter den standarden på en gång?

 


Update:

Ja, visst fan var det 15 årsgräns på Twilight också? Vad är det då för liv kring åldersgränsen på New Moon?

Jag själv tänkte inte på vad det var för gräns på första filmen efter som jag är gammal och grå och då frågar man ju inte efter min ålder. Hoho!

 

 

 

#1 - - pelle:

På tal om Twilight alltså... ;) men femtonårsgränsen är nog bra. för så mycket till barnböcker är de väl inte ändå?

#2 - - Erika:

Det var 15 års gräns på Twilight också ;p



sv: Ja men visst var det snyggt :D

#3 - - JOSDIL:

spikmattor är så jäkla sköna att ligga på, du anar inte :D hihi!



oh, new moon, jag vill se.

önskar jag var lite känd också så jag fick se den nu :( taskigt.

#4 - - lovisa:

sv. jatack,sj?

#5 - - emelie:

sv: härligt att höra.

Den var helt okej, hur var din helg? :)

#6 - - Emelie:

Inte så märkligt med åldersgränser på Twilight =/ Men visst, jag behöver inte bry mig om det heller. Hade väl känts mer tråkigt om man själv var under 15.

#7 - - Malle - Hockeyfru:

aha trevligt:) här blev de mys o hockey:) va åldersgräns..länge sen man tänkte på sånt haha men hur går de för alla 12-årigar i vårt land som bara dööör för att se den filmen hihi ;D

#8 - - SARA:

Gud vad jag längtar till jag ska se den på fredag :)

Jaa det var ju 15-årsgräns på Twilight också :) Kommer ihåg när jag såg den förra året och massor med tjejer under 15 år hade köpt biljetter men inte blev insläppta för att de var för små. Var liksom utsålt men det slutade med att bara halva salongen var fylld. Rätt kul tyckte jag ;)

#9 - - Erika:

Tack så mycket dom är 6 dagar gamla nu:)

#10 - - Anonym:

Seriöst man är en rasist om man röstar på SD. Sluta gnälla på invandrarna. USA har mest invandring i hela planeten och har bäst ekonomi etc.



Om invandringen är ett så stort problem då kanske det inte lämpar dig att bo där det bor människor! Invandring ligger i vår natur och kommer aldrig att sluta.

#11 - - Sama:

Haha aa :).



Vart i skolan sen spinnat lite. Alltså du vet cyklat i såna dära maskiner :D. Sen har jag inte gjort så mycket. Sj da?

#12 - - Leiden:

ja mmmm den är god den. Finns 11 års gränsen kvar på bio? I så fall tycker jag den skulle passa bättre och inte 15.

#13 - - J E S I (jesi.blogg.se):

JAG SKA SE DEN PÅ PREMIÄREN! Och som tur var är jag 15 :)

#14 - - CLIP:

åh, jag vill se!=)



fast jag har inte bokat biljetter, stupid, stupid, stupid!

#15 - - Johanna:

oh ja det kommer bli kanonfint.. tur det snart är lördag...=)

#16 - - Anonym:

15 års gräns är väl lite att ta i.men de får väl hyra den sen då:)



ja mi lajki har grymt mycket fint

#17 - - Elin:

Låt småbarnen vänta tills de har åldern inne mohahaha!

#18 - - aleeekz:

rätt sjukt när dom har åldersgräns när dom under kommer in ändå :S.

#19 - - ANGELICA:

nope, ja kanske det blir någon, men i jul blir det bara jag, mamma & mommo då resten är bortresta så vi har bestämt att skippa julklapparna :)



åh snaaaaart!

#20 - - alvina:

jo har varit lite trött bara :) hur har det varit själv idag? (:

#21 - - Marielles frisörblogg:

Egentligen fattar jag inte varför just de kända får se filmer först. Åh jag längtar tills den officiella premiären iaf, ska se den med min boyfriend:) Pusspuss

#22 - - linda:

sv; ja! hehe.



Förlåt för sent svar :p

kram

#23 - - Emma:

ååhhh jag blir så irriterad att kenza och blondinbella och alla dem där får gå idag.. :P

#24 - - Zozzo:

Jag tycker också att det är bra med den åldersgränsen faktiskt :) Jag har hört att spikmattan ska vara skön, men har inte testat själv. Kram kram

#25 - - Mathilda:

Svar: Tacktack :D

Hehe, nu resten av dagen händer väl inget direkt ;p Själv?



Längtar så fruktansvärt mycket till att jag ska se New Moon :D Sen tycker jag att åldersgränsen är rolig, för jag är över 15 och blir inte drabbad ;D haha. skadeglädje

#26 - - Emmis:

svar; jaa jag kan allt tro det XD gud allt går så fort! kändes som om det var precis att jag börja XD

#27 - - Alison:

Jodå, min dag har varit härlig, din med? :D



Kram!

#28 - - Paulina:

Näe, femtonårs gränsen är så , orättvist eller något! ;o



Att kändisarna får titta före e också orättvist, hehe, mycket här i världen är orättvist xD

#29 - - Sofia [gaspedal.blogg.se]:

new moon ska jag se på söndag!



svar: tack så mycket :D

kramkram

#30 - - Camilla:

Okej okej :)



Det lät minsan inget vidare! Oj oj oj, du måste vara slut i kroppen efter att jobba så himla mycket. Men det är klart, det är ju ändå mödan värt det när man är egen också. Det blir lite annars :)



Puss

#31 - - Frida:

hahah. Snart får vi äntligen se filmen.! :D jag längtar så mycket ;D

#32 - - iza (::

sv: Ja jag håller med det kan ju tänka efter ändå, menmen. Det är ju ungarna som drabbas dessutom.



Tycker det är bra det sätter gräns på filmer, nog för alla kan beställa den på dvd och sånt ändå. Men det är ju bra att det tänker i förväg!

Till top