Gladiatorerna, någon som kommer ihåg?

Tänka sig att jag har blivit så gammal att jag kan säga: Tänk var bättre det var på den tiden.
Ingen ålders nojja här inte, absolut inte..
Fredagen är väl den bästa dagen på hela veckan och jag tror att det är fler som håller med mig på de påståendet.

När jag var liten så var fredagen den dag som jag verkligen såg fram emot. Inte bara för att det var den sista skoldagen för veckan, utan även alla roliga program som gick.

Kommer ni ihåg Gladiatorerna? Det var ju seriöst skit roligt att titta på! Det var underhållning på hög nivå för mig. Jämför man idag mot då, så tror jag att många sänker sina huvuden.. Idag är det repriser av alla möjliga skit serier, det har blivit en dag som inget roligt går på tv.. Trist om du frågar mig.

Någon mer än jag som saknar en riktig fredags underhållning?

#1 - - Jenny:

Jag tycker fredagar har blivit en riktigt tråkig TV dag...

#2 - - Foki:

svar: taack så mkt :) det gick faktisk jättebra ^^



Ha en fin kväll :)

#3 - - Amanda:

Svar: Ja, allt är superfint med mig! :)



Åh, jag minns också gladiatorerna! Superroligt ju! Haha :) Puss!

#4 - - Emma:

ååh, kommer så väl ihåg det!

#5 - - pelle:

HAHAHA, shit jävlar - gladiatorerna var inte igår. det var bra. ialla fall de två första programmen, sen blev det väl sådär ;P

#6 - - AMANDA:

sv;Hej! vi är framme nu :) eller vi kom för ett ganska långt tag sen! Här ska vi umgås med min Mammas killes , en del av hans släkt.. och göra massa skoj! hihi. vad händer själv i helgen? kramar.

#7 - - s:en:

jag jobbar som arbetsledare i en affar

och sandra ar fortillfallet mammaledig =) sjalv da?



#8 - - Caroline Bernadotte:

Jodå min dag har vart rätt mysig. dindå?

<3

#9 - - Heyli:

ååh jag gillade också gladiatorerna!



tack för svaret, får se va som händer helt enkelt när jag kopplar in nåt :p

#10 - - mhalin ,:

hoh ! jag minns det ! :D

#11 - - You Adore it - by Louise Charlotte:



JAA! Klart att jag kommer ihåg Gladiatorerna! Det var ett av mina favorit programm. Tyckte att dom första säsångerna var bäst. Tycker jätte mycket om Agneta Sjödin och Gunde Svan :)



oooh va kul det skull var att se det igen!



Hoppas att du hare en bra fredag.



KRAM till dig! <3



#12 - - You Adore it - by Louise Charlotte:



Glömmde skriva i min förra kommentar att jag också heter Louise och kommer från Linköping :)



Tycker den är jätte coolt att stava vårt namn LOWICE :) hahaHA det har jag aldrig sett förrut!

#13 - - Michaela:

Önskar dig en härlig helg med massor av roliga timmar!

#14 - - stina:

Ny film på min sida,. Upptäck hur snabbt allt kan försvinna om vi inte ser upp, tänker till och uppmärksammar oss mer. Drive safe är en film om hur verkligheten kan slita oss samman. Var rädda om er, varandra Kram Stina.



Ps kolla även filmen om barnmisshandel 4 inlägg ner.

VARNAR känsliga tittare.

#15 - - Fanny:

ajt, då förstår jag. men det är svårt att vara jätte aktiv när man "har ett liv" så att säga, haha ;p



jag brukar ha mellan 40 - 80, men igår fick jag upp till 122 som du ser, så det verkar gå bättre och bättre, man får väl se liksom :D



puss!

#16 - - LoEm:

Åh, jag älskade det! jag har faktiskt en atograf ifrån Plexus ;)

#17 - - nathalie:

kolla gärna in min blogg :)

#18 - - Du vet inte:

vad ska du kolla när den kommer ut???

#19 - - MissCM:

Jag saknar också Gladiatorerna osv.. och jag saknar också en riktig fredags underhållning :/ det gick mycket bättre program när man var yngre ;P (är 19) :P

#20 - - SARA:

Ja gladiatorerna var ju kul!! :) Har Atlas autograf ju, haha ;)

#21 - - My:

haha just det, alltid gladiatorerna på fredagar :D

#22 - - hannah:

Ja! Du da?



#23 - - Frida:

Ja, det var ganska kul att se på. Fast jag var för liten för att verkligen tycka om det. Jag fattade inte riktigt vad de höll på med. Jasg tyckte mest det såg mörkt och läskigt ut.



Ja, det är bra med mig!

#24 - - Melina:

jag minns de därprogrammet,en kompis farbror var gladiator där haha,tror de var han plexus :)

#25 - - emma:

God morgon! :)

Allt bra?



Om du har tid och lust,

får du gärna kika in

i min blogg :D <3



// EB

#26 - - FRIDA HJÄRTA KEVIN:

sv; Det är bara bra själv? :)

Puss

#27 - - Johaanna:

Dagen igår var rätt bra :D sj?

#28 - - Ebba:

Jag kom ihåg,älskade det när jag var liten.

Electra och Puma och allt vad de hette

#29 - - Emelie - EmeliesPlace:

jag saknar det! jag älskade "sikta mot stjärnorna" och "småstjärnorna" :P haha

#30 - - Caroline, LINA FRANKღ:

Ja, verkligen :)

#31 - - sandra:

Det var precis av samma anledning till varför jag gjorde min förstorning första gången. Jag blev nöjd, men det försvann så snabbt! :/

#32 - - Anonym:

hejsan! får jag bara tipsa om den blogg jag läser?

Den heter http://vendelaspace.devote.se Det är en 14-15 årig(tror jag) MODELL som skiver:)Den är faktiskt riktigt bra.Det är en mycket smart blondin som skiver den! super kul blogg:)

#33 - - Emma:

Kikar in =)

#34 - - samantha:

tyvärr gör jag det XD shit vad jag avskyde det programmet ^^

#35 - - Maria:

gud vad man saknar gladiatorerna ;o mitt favorit program förut (a)

#36 - - SaraChristina:

Jag minns att alla gillade det förutom mig :P Kanske är för flickig (A)

#37 - - Linnéa:

Haha, det finns ännu kvar i USA eller något. Blev jätte paff när 4an viade det en sen natt^^ jag vet inte vad det heter, men dom har samma grenar^^ tipps om du får en kick att kolla^^

#38 - - Susan:

Åh, gladiatorerna var så bra! Det var mitt favoritprogram :) Men var tog programmet vägen? :( Förresten, gud vilken söt blogg! Ska kika in oftare ;)

#39 - - lovisa:

Haha, saknar det som attans! Grymt bra program ju, underhållande & allt ^^

#40 - - Gabriella:

Det var ju så kul. Det var verkligen bättre TV på fredagarna förr!

#41 - - Emma Damm:

Det var alltid bättre förr :)

#42 - - nadja:

klart man kommer ihåg! ett riktigt minne är fredags kväll med den programmet och tacos!

#43 - - sanna:

i remember.

#44 - - Sara Johanna:

Gladiatorerna kommer jag ihåg. Var underhållande att titta på.

Men visst är var det så att två av gladiatorerna dog i en bilolycka för ett ex antal år sedan? Jag har för mig det iaf.

#45 - - Jenny:

Ja, helger överhuvudtaget är dåliga tv-dagar numera... Tittar tom på Idol när det går på fredagarna för att det inte finns nåt annat, haha....

#46 - - bröllopsbloggen:

Hej hoppas allt är bra med dej, gillar din blogg.



Jag vill berätta lite om ett tokigt experiment jag startat.

Jag vill gifta mej men vår plånbok säger annat så nu hoppas jag på att företag/privat personer så känner att dom har något att bilda för att vi ska kunna föreviga vårat bröllop.

Idag visar jag upp kalmar slott som jag hoppas att vi ska få låna för att gifta oss i kika in snälla.. följ mej på denna magiska färd att bli brud..



kram

#47 - - Eva:

Kommer ihåg när jag såg framemot att se disneydags (ja jag var rätt ung då) och fångarna på fortet!

#48 - - Sara~Candis:

Hhe jag var på varenda inspelning av Gladiatorerna när de spelades in i Borlänge :) favoriten var Zeke (Vila i Frid)

#49 - - LoEm:

Spökbilder?



http://loem.blogg.se/2009/may/ghost.html



haha :P

#50 - - Martina:

Åh det var så bra, haha. Synd bara att två utav dem dog i en bilolycka.. Söt blogg btw! =)

#51 - - julia:

ja herregud vad man saknar dom . min matte lärare var domaren (a)

#52 - - mariakraft.:

gladiatorerna saknar man nå grymt! :(

#53 - - erika:

grymt bra underhållningsprogram! vill att det ska komma tillbaka! riktigt bra var de!

#54 - - Alexandra:

so true!

#55 - - Sabi:

Visst kommer man ihåg dem, haha!

#56 - - Nina:

Gladiatorerna var bäst :)

#57 - - thesshanning:

Åh jag älskade det!

#58 - - Mira:

Klart man kommer ihåg! Amber,Zeke & Elektra var bäst!

#59 - - Anonym:

åh jag kommer ihåg, det satt man alltid bänkad framför :)) så spännande!

#60 - - Sofia:

Ja, idag går det mycket repriser. Fast Talang går ju på fredagar, det är ju dagens svar på Gladiatorerna, alltså fredagsunderhållning. Även om det är ganska trist.

#61 - - Hanna:

Hahah jag minns! xD

#62 - - Josefine:

Jag saknar det som fan!!

Fast jag tycker ändå att Idol, Lets Dance och Talang håller sig ganska bra. Fast lite tjatigt börjar det bli om de går in på fjärde året faktiskt. GLADIATORERNA TILLBAKA JA TACK!

Eller stadskampen:D

#63 - - Sofia:

Åh Galdiatorerna var jättebra! OCh fångarna på fortet. Dessa program tillsammans med chips var min fredag när jag var liten. :D

#64 - - Sofia:

Jag håller med dig, det mesta på TV var bättre förr!

#65 - - Johanna:

ja såg alltid på gladiatorerna. de var ju fan mitt bästa tv-program :P

#66 - - Anni:

Saknar den

#67 - - Cami:

Håller fullständigt med dig! Gladiatorerna var en högtid i veckan. Nu tråkas man ihjäl.



#68 - - Mangokid:

gå o kolla grabbarna på gym som pumpar,, väl nästan samma sak, bara o fråga om dem vill tävla mot varandra oxå en fredagkväll?,, om man inte sover bort livet så kommer man iaf troligen glo tv en stor procent av det. =/

#69 - - Amanda:

All fredas underhållning var så bra förut!

Gladiatorerna var jättebra! :)

#70 - - Emelie:

Håller med totalt!

Jag som älskar desperate housewives måste se det en TISDAG! irriterande. Det är på just den dagen jag är som mest trött!

Så de kan väll åtminstonde ge oss tillbaka våran tv fredag!

#71 - - Lisa:

Haha, ja gladiatorerna var bra. Har sett något avsnitt från USAs motsvarighet och de svenska Gladiatorerna saknas enormt nu...

#72 - - m:

haha, gladiatorerna var längesen! wipeout är väl nåt liknande fast ändå inte?? =)

#73 - - Emelie:

Håller med, det var underhållande. Nu är det sällan någon bra på tv på fredagar =/

#74 - - Toooovvveee :D:

Ja gud vad man saknar gladitorerna! :o :)

#75 - - frida:

Hahah, min hårfrisörska var Troja XD... Snacka om att jag skröt om det för alla mina kompisar :P

#76 - - Felicia:

Jag saknar oxå gladiatorerna haha :) de ägde :P

#77 - - najjo:

åh, jag saknar gladiatorerna, då satt jag alltid o kolla på tv... jag tror att hon Amber (?) var min favorit ^^,

#78 - - lina:

håller med dig, det enda jag anser vara bra tv är idol och lets dance. fredagar är riktigt sunkiga nowadays. tråk nog, in med nya tvproducenter säger jag!!!

#79 - - Lachie:

Så sant så. Ska försöka rabbla upp alla jag kommer ihåg. Atlat, Amber , zeke och tindra ( som jag tror blev tillsammans och dog i bilolycka? ) , Izor, Hero, Plexus och Elektra. De är väl de jag kommer ihåg. Jo men du har rätt. Både repriserna på olika serier och dagens urtråkiga underhållningsprogram kan inte mäta sig med Gladiatorerna!

#80 - - Zarah:

Hejsan! Spana gärna in min blogg! Är hårmodell :)

#81 - - Sara~Candis:

Sv. Tack så mycket :)



Hmm jaadu de var en speciell känsla hehe :D något man alltid kommer att minnas.

#82 - - tess ♥:

Var med och tävla i veckans blogg (:

Nominering pågår veckan ut

//tess :*

#83 - - jessica:

jag älskade gladiatorerna!! vill ha tillbaka ;/

#84 - - Helén:

Gladiatorerna var helt klart bättre än det som går nu på fredagskvällar!

#85 - - frida:

Jag hade glömt bort gladiatorerna men det var mitt favorit pogram.

#86 - - juliaj:

det enda bra på fredagar är typ talang :O

#87 - - Ida:

Håller med dig! Gladiatorerna var grymma! Zeke och amber dog väl i en bilolycka dom va?! :S

#88 - - Amanda:

Jag saknar verkligen fredagsunderhållning, det finns typ ingenting vettigt alls att kolla på, på fredagar.

#89 - - Lisa:

åh, gladiatorerna var BÄST!! :)

#90 - - ingmari:

Helgerna är värst!INGENTING att titta på!Håller med dig att det var bättre förr,för min del var det kanske inte Gladiatorerna utan Hylands Hörna!!!!

Verkar inte som om utbudet direkt blivit bättre.

Ha det gött!

#91 - - Anonym:

HAHAH OMG JAG KOMMER IHÅG JAG ÄLSKADE ÄLSKADE AMBER!!!

#92 - - andrea:

hihi, älskade gladiatorerna :)

#93 - - linezza:

OM jag komemr ihåg, favoriten var ju ceke ;)

DA COOLING! :D



KRAM!

#94 - - Jonna:



Jag saknar det programmet,var verkligen kul att titta på. Min favorit var zeke men tyvär så dog han i en trafikolycka.

Men det var bättre tv förr tycker jag........

#95 - - EmmaEriica:

jag älskade gladiatorerna :(

synd att Zeke och Tindra dog dock :/

RIP <3

#96 - - Frida:

Jag älskar gladiatorerna! Kommer ihåg det som om det vore igår och jag önskar verkligen att det skulle kunna komma tillbaka någon dag.

#97 - - MARTINA:

Jaa! Gladiatorerna och Sikta mot stjärnorna var bäst! Och Stadskampen!! Fast det kanske gick på lördagar? :P Plexus var bäst! ;D

#98 - - B:

Jag minns absolut Gladiatorerna, världens bästa program! Jag vann en tävling i Aftonbladet och fick träffa Zeke (som jag var kär i), Indra, Amber och Loke. Mitt 12-åriga hjärta brast sen när Indra och Zeke dog i en bilolycka. Vilka minnen..

#99 - - mia:

ohja, gladiatorerna, fångarna på fortet och massa sånt. men o andra sidan är det inte ofta man är hemma en fredagkväll nu

#100 - - Linn:

hahahha asså kolla på dom. de ser ut som en parodi på en sexshow? hur kunde man låta barn kolla på dom?

#101 - - Linda:

ja jävlar, Gladiatorerna var underhållning. det, Sikta Mot Stjärnorna och Fångarna på Fortet. läskigt egentligen hur kassa underhållningsprogrammen har blivit sen när man var lite. vad hände med all fantasi man hade på tv-bolagen?

#102 - - Valeria:

JAAAAAAAAAAAAa!! men seriöst de är ju bäst!! :D

#103 - - Anonym:

OH! jag älskade de där! döpte min kanin till amber efter den där blondinen som va med där! :D

#104 - - Carro:

Kommer verkligen ihåg Gladiatorerna... men den amerikanska var mycket bättre :D Tänk också på annnan underhållning... På rymmen... Fångarna på fortet... Det är såna prpgram dem kan ta tillbaka, det är riktig fredagsunderhållning. Åt helvete med Idol, Lets Dance och Talang!!! :D

#105 - - Alma:

Jodå, visst minns jag gladiatirerna. Nog för att Gunde är frän men jag gillade verkligen inte den svenska versionen. Nä tacka vet jag American Gladiators, det var grejer det!

#106 - - Sanna:

Ja, jag håller med!! Saknar även "Småstjärnorna" och "Sikta mot stjärnorna! Älskade det när jag var liten/mindre. :)

Iofs gillar jag Talang, Let's dance, Stjärnor på is och det som går nu emellanåt... men det VAR bättre förr! :)



Fler program jag saknar: "På rymmen", "Lekande lätt", "Position X" mfl! xD Hihi!

#107 - - Sanna:

Ja! Och STADSKAMPEN förstås! x) Som nån annan här ovan skrev... :)

#108 - - Anna:

Jag är verkligen aldrig hemma en fredagkväll längre så vad som går nu vet jag faktiskt inte... Men det är klart att man minns och saknar gladiatorerna och ännu mer Fångarna på fortet. Det va undehållning!

#109 - - stiiine:

Gud vad jag saknar gladiatorerna. och fångarna på fortet. det va bättre när man var liten

#110 - - Martina:

Gladiatorerna va bra skit! O ja de va bättre förr

#111 - - Malin:

hahaha, tack vare Phoenix (den mörkhyande som dock inte är med på din bild) fick jag MVG i idrott på högstadiet xD han var min idrottslärare i nian och gav alla utan en i klassen MVG; han fick VG istället för att han varit borta för mkt och inte uppnått målen :P

#112 - - Kicki:

Fredagarna är tråkiga, det finns aldrig något roligt att se längre.. håller med dig det var bättre förut.

#113 - - Maria:

Aaa, jusste, faan vad det var bra, ibland var det ju bättre förr. :P

#114 - - Emma Inga-Maj Johansson:

Ingen glömmer gladiatorerna! Skulle vara kul om det började igen :) R.I.P Zeke! En frågestund pågår just nu i min blogg! Om du har lust kan du alltid ställa en fråga eller två? =)

#115 - - Emma:

Klart man aldrig kommer att glömma gladiatorena, det var redig fredags underhållning = )

#116 - - Sofia:

jag älskade gladiatorerna! Jag och mina kopsar lekte gladiatorerna i skoan =D

#117 - - Natasha:

Ja, det var verkligen roligt att kolla på!

#118 - - annuendag:

Ja, jag älskade Gladiatorerna över allt annat när det begav sig. Tyvärr så tyckte jag tjusningen med det hela närapå försvann efter min personliga favorit Zekes bortgång.



För att inte tala om Fångarna på fortet - the early years?!

#119 - - Lina:

Ja jag håller med dig helt och hållet! Och ja, Gladiatorerna var riktigt kul att kolla på :)

#120 - - jenny:

Åhh hahahha hur kan man någonsin glömma gladiatorerna! Nostalgi känsla på hög nivå:D

#121 - - Bezzo:

Amber ja hon och plexus var min favorit :)

#122 - - Anna j.:

Haha jag minns gladiatorerna. Han den dära som brukade gå som en robot. han var ju kååwlast <3 :D

#123 - - M i c k a:

Klart man kommer ihåg Gladiatorerna :D

det var sjukt mycket bättre saker på tv förr.

#124 - - Lina:

haha, ja det var ju hur bra som helst. Och inte bara detta. fångarna på fortet och stadskampen.. ja, det var bättre förr! ;D

#125 - - Lachie:

Tindra hette hon tror jag. Det senaste som kom på slutet hette Raptor RX2, Python, Blade och Amazon. Phoenix är ännu en gammal gladiator.

#126 - - Emilia:

Jaa. Fredagar var bäst förr! Jag minns att jag älskade Plexus, hihi :D

#127 - - Surbulan:

Kul att hela argadamen-gänget finns representerad i bilden. Nostalgi!!

#128 - - Rebecca:

jo jag håller med dig, det är sällan det går bra saker på fredagskvällarna nuförtiden!

#129 - - Linda:

håller helt med dig. Sen har alla program blivit skämtprogram. Hela tiden ska det skojas och det ska vara roligt. Inget är seriöst längre. Se bara på Talang, Wipeout med mera med mera. Sen tar de med mest kändisar nu för tiden istället för vanligt folk.

#130 - - ellinor:

gladiatorerna sög ju

#131 - - julle:

jag saknar :'(

de var ju som de bästa pogramet, och sen så fanns ju Fångarna på fortet minns du de? :)

de va seriöst bättre pogram förr, än nu och jag är bara 14 :O

#132 - - J:

Åh, gladiatorerna var grymt roliga att kolla på!

Lite synd att det försvann, men visserligen så dog ju två av gladiatorerna i en bilolycka också

#133 - - Anna:

Jag älskade Gladiatorerna, så sjukt bra :D

#134 - - ochtavia:

Ja! Jag och min sambo satt precis och prata om detta programmet igår, det va ju underhållning, idag kommer ju på fredagar precis som du säger, repriser, eller program som försöker vara underhållande men endast når en publik som består av pennsionärer.. Vad sägs som att göra revolt mot TV4? :D

#135 - - Sarinsko:

ohhh... hade älskat om gladiatorerna började igen!!!

#136 - - Jenny:

Älskade Gladiatorerna när det gick! Tycker även att svenska version var bättre än amerikas!!

#137 - - Caroline:

Herreguuud, jaa...helt bäst..amber var ju underbarast!

#138 - - Lina:

Gladiatorerna var grymt bra. Kollade alltid på det. Och jag håller med dig, det var bättre förr. I alla fall på tvn!

#139 - - Lisa:

Tja! Tänkte bara säga att jag håller med dig FULLSTÄNDIGT! Det går ju inte ett enda bra program värt att se på fredagarna på tv. S U C K !



http://www.gratismode.se/?c=1245

#140 - - Martina:

Håller med Gladiatorerna var riktigt kul att titta på. Man hade ju sina favoriter av dom där :D haha

#141 - - Linn:

saknar :/

#142 - - L I N A S Ä N G L A R:

Åh, fångarna på fortet med gunde svan som var så spännande ;D

#143 - - Elin:

Håller verkligen med dig. Samma sak när Fångarna på Fortet gick. Också program man saknar.

#144 - - sofie:

jag gör det, gladiatorerna var så kul och nu finns det inget att titta på föruton på lördagar när Robinson går !!

#145 - - Hanna:

Haha, jag håller med!

#146 - - Mia:

det var grejer det! :D

#147 - - Maria:

Gladiatorerna & fångarna på fortet.. Dom borde de skaffa igen :D

#148 - - siri:

GLADIATORERNA :DDD Kan dom inte göra en ny säsong? Isätllet för en massa skit, t.ex lets dance...

#149 - - eriika:

tack! :)

mh, det var riktigt underhållande!

#150 - - rosali:

haaha ah gud vad jag kommer ihår gladiatorerna ! :D



http://livetenligtrosa.blogg.se

http://livetenligtrosa.blogg.se

#151 - - Rebecca:

Ohhh, just det... hehe - det var underhållning!

Nu finns det INGET på tv under helgen!

#152 - - Emelie:

Ja det var bättre förr! Jag kom ihåg att jag gillade Electra (Hette hon så tro?) Det finns ingenting på tv längre, allt var bättre förr.

#153 - - Erica:

Nej, usch, Gladiatorerna är ju ett av de tråkigaste programmen som har funnits! :-P



Du har förresten en väldigt fin blogg! :-D

#154 - - EBBZA:

Haha jaaa, älskade det! Fin blogg förresten =)

Vad gör du då? Kraaaam <3

#155 - - Filippa:

Jag älskade Gladiatorerna. Kan inte det komma tillbaka nu?

#156 - - Alex:

Attans jag har blivit så pass gamal med att ja måste hålla med dig. De var bättre förr;D Iallfall på tvn.

#157 - - linnnéa:

jag saknar bra underhållning. tänkte på gladiatorerna senast häromdagen, och det var fan riktigt bra!

#158 - - Sandra:

Håller helt med dig i ditt inlägg...

och jaa... det var bättre förr. :)

#159 - - Begonia:

jag minns att jag älskade amber! hon var så fin tyckte jag. Det är synd att två av gladiatorerna dog.. gud vad hemskt när man fick höra det :(

#160 - - Viks:

amber och zeke dog ju så dom la ner programmet :S min pappa träffade dom precis innan bilolyckan.

#161 - - Emelie:

Jag håller med dig, det var bättre förr, speciellt fredagsunderhållningen!

#162 - - Anonym:

Jag saknar gladiatorierna jättemycket! Det var så mysigt när man satt hemma på fredagskvällen och kollade på det. Nu är jag trött på alla program som t ex talang där massa personer ska söka till massa olika saker. ;)

#163 - - Viktor:

JAA, jag saknar riktig underhållning... Håller med dig, gladiatorerna var verkligen ett program med klass!

#164 - - liza:

Satt faktiskt och tänkte på gladiatorerna häromdagen.. Och du har så rätt saknar det verkligen allt som sänds nu känns så tillgjort och DÅLIGT

#165 - - Fred:

läs om genmodifierade vindruvor i min blogg! intressantare än det låter!

#166 - - Anonym:

jag älskade gladiatorerna!!! som tv-tablåerna ser ut nu så är veckoprogrammen bättre än helgprogrammen. kan sitta och titta på tv hela dagen och natten i veckorna för att jag tycker det är bra program och sen när det är helg så kan man inte se något. det går inte ens några filmer i rimliga tider som man kan se. och på tal om åldersnojja så började jag säg att det var bättre förr angående framförallt tv-program när jag var 15 =D

#167 - - matilda:

HAHAHAHAHAH!

Bra att du tog upp det, dme borde börja med det där igen, electra och allt. Så sjukt knasiga dräkter, men underhållning som du säger. :)



Fin blogg!

#168 - - Cindie:

Amber var min favorit :D

#169 - - Sofia [gaspedal.blogg.se]:

åh jag kollade alltid på gladiatorerna när jag var liten.. ;)

#170 - - Joakim:

Åhhh, jag älskade gladiatorerna! :D Ha det bra!

#171 - - Fredrika:

Gladiatorerna var ju bäst! Älskade det och tittade på det varje vecka! Mina favoriter var Izor och Elektra. Och Gunde var ju härlig programledare också!

#172 - - Tessan:

Helgen i övrigt har blivit så extremt tråkigt om man ska vara hemma och kolla på tv. "På den gamla goda tiden" var det alltid fredagsbio på 4an som tex.

Då fanns det alltid nått att kolla på. 3an, 4an och 5an slogs nästan om vem som skulle visa bästa filmerna på helgen. Men inte nu längre. Nu är det bara dåliga serier som gå om äns de.



I tonåren ville man nästan inte åka på fest om man kollat i Tv tidningen. För att det gick så pass bra filmer på tv som man ville se.

#173 - - Fred:

hur får ni upp er trötta man/kvinna på morgonen?

#174 - - Änneli:

Jag sitter o grymtar om tv allt som oftast nu..



" nu e det jävlar barnprogram dygnet runt! tacka vet jag disney dags på MIN tid. Ducktales o bumbibjörnarna"



O va hände med de svenska såporna? rederiet, tre kronor. ALLA tittade på det.

#175 - - Gabbi:

Både Fredagar och lördagar har blivit sjukt trist! dom dagarna man såg framemot som liten. För visso så ska man väl inte glo så mycket på tv när man är "stor", det finns väl bättre saker att göra men har man inte det (som jag) så är det en stor besvikelse att dom har tagit bort dom bästa programmen ever o ersatt dom med tråkiga.

ooh, T om. BINGOLOTTO var bra på den gamla goda tiden!



Ha en fortsatt bra dag :)

#176 - - employed:

"det var bättre för" hur gammal är du egentligen... =P

#177 - - Anonym:

Jag håller med, amerikanska skitserier i repris ;s In med något bättre! =)

#178 - - Caroline:

Jag håller med till fullo!!!

#179 - - maja:

JAAG !!!

jag älskade gladiatorerna!!

och fångarna på fortet, kmr du ihåg det ?:)

det var bättre tv förr.

#180 - - Anna Smid:

Åh, jag älskade dessa Gladiatorer! Var även i Växjö för att kolla en inspelning!

#181 - - elsa:

jag kommer i håg det& ja saknar de!

de var bra !:D

#182 - - annii:

Fin bild

#183 - - Alician:

Jag saknar riktigt teveunderhållning ja! Sikta mot stjärnorna, gladiatorerna, riktiga robinson! Idol och Talang är ju så uselt så det inte är klokt. Hur tänker tevekanalerna, och framför allt TV4?!



Kolla gärna in min miljöblogg http://ladygreen.blogg.se

#184 - - Joanne:

Ja fredagsmys var nog allra bäst med Fångarna på fortet! Fast såå värst gammal är du väll ändå inte ;P



Själv är jag fem, strax sex år äldre, så du kan ju tänka dig vad JAG minns! :D



Teenage Mutant Ninja Turtles serien, Skurt och Lovely Lady Locks!



Det var grejer det!

#185 - - Jennifer Makeup artist:

Kom tänka på det programwet häromdagen. Håller med, riktigt dålig tv-tablå. Idag handlar allt om skandaler, kanske är det så att sverige har utvecklats & allt ska bara handla om skandaler/intriger/skvaller. Tycker det är tråkigt om det är så!:(

#186 - - J e n n y:

Snacka om att du satte ord på känslan!

Det var verkligen en annan sorts mysfaktor på fredagarna förr.

Ibland tycks dom ändå "upprätthålla dåtidens standard" :)

#187 - - Angelica:

Bra att du påminde om Gladiatorerna! :) Jag hade faktiskt glömt bort det programmet, trots att det var mitt absoluta favoritprogram när det gick! :) Så sjukt roligt och härligt program! Det saknar man verkligen!

#188 - - Linda:

Vad gör du ikväll?

#189 - - Daniel:

Håller fullständigt med, saknar faktiskt Gladiatorerna. Kanske dags att göra en ny variant med raka motsatsen av gladiatorer, kunde gå under namnet klenis....

#190 - - Mona:

ja du har så rätt så! Fredagar var så mycket roligare förr tycker jag! jag tyckte om gladiatorerna men fångarna på fortet var min favorit! :)

#191 - - Caius:

Jag kollade alltid på gladiatorerna när jag var liten.

Det var ett av dom få programmen jag såg fram emot. :'3

Det var så kul att kolla på dom.

Och jag var expert och sitta där och tänka; "När jag blir stor ska jag vara med där"

Men det blir det ju inte nu när dom har slutat ):

Tycker dom ska börja med Gladiatorerna igen, men det lär dom nog aldrig göra...

#192 - - danten89:

Jaa Gladiatorerna är kult =D

Electra var min favorit, hon var full av elektricitet, hon klöste allt som kom hennes väg minns jag.

Många var rädda för henne.

Sen var Hero en favorit med ;D



Take Care<3

#193 - - ericaperzzon:

Håller verkligen med dig! Det var bättre förr;) På vissa punkter iaf:)



/E

#194 - - Marcus:

Det är inte du som har förändrats eller möjligen blvit äldre? hatar den kommentaren!

#195 - - frida:

gladiatorerna, fångarna på fortet, sikta mot stjärnorna och robinson! Gamla favoritprogram som man aldrig kommer att glömma. Visserligen har ju det sistnämnda kommit tillbaka nu men visst var det bättre förr när SVT hade det?

#196 - - Jossan:

Jag håller med dig till 100%!!! Programmen som går nu på fredagar är typ lika intressanta som att se mossa växa!

#197 - - S A A N D R A:

Håller med dig till 100% Jag vill ha tillbaka dom gamla roliga familjeprogrammen som var störtroliga att se på...

Gladiatorerna, fortet.. mm.

Nu är alla familjeprogram så tråkiga >.<

#198 - - Johanna:

Det kommer jag ihåg! Var till och med och kollade på en inspelning =)

#199 - - Sofia:

På rymmen, Sikta mot stjärnorna, Fångarna på fortet, Ingenting är omöjligt, Stadskampen, Upp till bevis... Fanns massor med grymma program att titta på förut men nuförtiden finns det ingenting! Alla bra programidéer tog nog slut där i slutet på 90-talet.

#200 - - employed:

"Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Jadu, jag är 20 år i år. Så jag har min fulla rätt att få uttrycka mig på det viset. "



Nä säger du det... kom du på den där helt själv?

#201 - - Fanny Backman * - The best you never had:

åh jag älskade gladiatorerna! :)

#202 - - Henrietta:

Åh visst minns även jag gladiatorerna. Inte konstigt då jag själv var utmanare år 2001 och syrran år 2002. Vi sopade banan med gladiatorerna.



Kram

Henrietta

#203 - - max:

klart man kommer ihåg dom och hur mycke man saknar gladiatorerna

#204 - - LOUISE:

Visst gör man?!

Åh, sakna BRA fredagsunderhållning!

#205 - - annika:

Jag kände tindra innan hon blev gladiTOR,JAG HAR KORT PÅ HENNE INNAN HON BLEV GLADIATOR.bRUKAR TITTA PÅ DET IBLAND HON HETTE JU LINDA I FÖRNAMN.

Till top