Är det fel av mig att observera detta?

Åh, såg förut att jag hamnade på framsidan på blogg.se. Roligt!

Väldigt många har kommenterat mitt tidigare inlägg och större delen har faktiakt varit och röstat idag. Roligt att se att ungdomar engagerar sig i politiken också, även de som inte får rösta.

En sak som slog mig när jag stog i båset där man ska kryssa i lappen av det parti du väljer att stöta. Varför fortsätter vi med lappar igentligen?
Tänk så mycket papper det går åt att upplysa folk om att rösta, sedan alla röstlappar folk stoppar på sig.
Tänkte på det när karln innan mig gick in, han tog en lapp för varje parti som ställde upp. Sedan slängde han alla de resterande lappar i papperskorgen. Visst skulle det vara ganska ironsikt om han sedan hade röstat på miljöpartiet?
Är det fel av mig att observera detta? 
Eftersom det är sådan hysch hysch över vilket parit man röstar på så gör många på detta vis.
Det är ganska så rogivande att se hur människor beter sig runt vallokalerna, visa smyger in & plockar på sig så många lappar som möjligt , andra skryter om vilket parti de ska välja.

#1 - - Makrill:

Snygg du är kvinna! Insane! :D



Kul med mannen vid röstbåset. Haha.

Vad förvånad han måste blivit när du skakade hand istället för att räcka dig ditt kort ;P



Puss!

#2 - - I S A B E L L A:

sv: Det ser gott ut, och det var väldigt gott må du tro! :)



Hoppas du haft en fin helg, KRAM!

#3 - - emelie:

kul att vara med på framsidan!

#4 - - Helena:

Jag förstår inte varför man smyger med vilka man ska rösta på :P

Man ska väl stå för det parti man röstar på tycker jag :P

#5 - - Josse:

Okej, varit med kompis =)

#6 - - Lona:

ehm, va :S?

#7 - - Valeria:

Jag har lade märke till samma sak! Jag tog stolt bara en lapp och berättade stolt sen när jag gick ut att partiet fått min första röst :$

#8 - - Leila (::

sv; det var bra :D men vi har sommarlov , så det är bara helger x) har du haft en bra helg då ? :)

#9 - - Jen:

haha bra skrivet :P

hoppas du får en bra dag!

#10 - - Carolina:

ja armen mår lite bättre men är inte jätte bra än :) Jag får hoppas det går över tills skolavslutningen :D ahha

#11 - - Lona:

jaha, nej men alltså man får ju ändå aldrig som man vill.

#12 - - MALIN:

SV: härligt :) det är bara bra med mig, sjukt trött bara :P

#13 - - ida:

Ja då :)

#14 - - JULIE:

Tack så mycket ;)

Kram

#15 - - Sara:

hhee, Okej. Nja jag ha bara kollat film och chillat. =P

Hur ser dagen ut imon?

#16 - - Annika:

Så sant, det borde uppdateras så att röstningen kan ske miljövänligare! Något för partierna att ta upp som valfråga nästa år kanske? hehe.

Jag har haft en bra dag annars, kul med valvaka - får man en chans att sitta uppe sent och äta onyttigheter. =D Själv?

Kramar

#17 - - [lisa bjernhagen]:

Ja verkligen :) alltid lika bra!

#18 - - MARTINA:

Ja, jag får väl göra det också :) Måste ju veta!

#19 - - sanna:

jag älskar idn hårfärg!

Vilken bio såg du?:)

kram

#20 - - Yoji:

haha fan vad skön du är! vad sa han?

#21 - - Bea:

Hoppas du haft en riktigt bra helg :))

#22 - - ♥ Sandra ♥:

Ja jag vet.. riktigt snygga! :)

#23 - - jenny:

sv: Åh tack söta du:D



Vet du jag tror faktiskt att man kan rösta via nätet! Eller så kanske jag förväxlat det med annat:P

#24 - - Sandra:

Verkar fakriskt som många unga bryr sig :)

#25 - - isis:

jaa tack! en bra helg har ja haft;)

kram

#26 - - isis:

Grattis!

alltid kul att hamna på fösta sidan;)

#27 - - H A I D I J A K O B S S O N:

Godmorgon :) när får du sommarlov ?

#28 - - I S A B E L L A:

sv: Tack snälla du :).

Hoppas din helg varit bra nudå? ;)

#29 - - vesna:

godmorgon, allt bra? = )

#30 - - SARA:

Jag jobbar på en frisörsalong och bokar in kunder och säljer produkter :)

Smart, man borde rösta på internet, så slipper man åker iväg ;)

#31 - - Emma:

Jag jobbar på IKEA. Trivs bra med det :)

#32 - - Christina:

I Finland har de uppställt några personer från alla partier och så röstar man då på den person man tycker! På så sätt röstar man ju också på ett parti då. :) Men vi kör fortfarande också med papperslappar. Fast jag tror att servern skulle crasha om man t.ex. försökte sig på att rösta över nätet. Och det blev nog automatiskt jobbigare också med allt det att se att rätt person röstar osv. :P Du vet säkert vad jag menar.

#33 - - Evelina:

Ja ibland är det nästan löjligt. Jag har aldrig märkt att man på något sätt skulle vara hotad för att man röstar på något speciellt. Visst har alla olika åsikter men längre än så har det aldrig gått. Jag kryssade i min ruta på bordet där lapparna ligger och gick och lämnade min. Inget hymlande här inte. :)



Sv: Min dag igår var bra, dock försov jag mig och missade skolan idag. Själv då? :)



puss

#34 - - Martina:

Blev sittandes vid symaskinen igår :) så ja de blev en bra kväll. händer hso dig?

#35 - - dee:

sv: haha jag tror ja måste bli insatt nästa gång;)

Hoppas du får en trevlig måndag! :)

#36 - - LuxuryPink:

Jag fattar inte varför folk smyger så med det, man måste stå för sina åsikter ju!!



sv; ja blev diskad i bägga =/ hunden nuddade hindrstöden & det är förbjudet =/

#37 - - matilda:

sv. jag har varit och handat lite och sen vrit på middag hos en kompis :) sj då?

#38 - - LuxuryPink:

sv; vi såg "the day the earth stood still"...hyfsat bra =)

#39 - - sannie:

grattis! :) vill också hamna där :<

ja, jag tänkte på det med!

sjukt mycket papper. inte så speciellt miljövänligt, eller?

#40 - - Lovisa:

Svar: Det kommer bild på slingorna inom kort :)

#41 - - Elvira:

Haha, ja. Det är ju väldigt sant. Har faktiskt aldrig ens tänkt på det. Själv tog jag bara en lapp för det parti jag visste att jag skulle rösta på.

#42 - - ELLEN:

Svar: Åh ja, dom är så fina!



Kram!

#43 - - M A L I N:

haha ja det har du rätt i. så har jag inte ens tänkt ;P

#44 - - domi:

haha vad roligt! men det är faktiskt sant! en bra iakttagelse! Jag tycker de borde göra allt elektroniskt! Ha en fortsatt bra dag!

#45 - - Mona:

Tack söta! :)



Jag har haft en trevlig helg. Ska passa på att bara njuta innan jag börjar sommarjobba.



Ha det gott!!

#46 - - ★ Sussi - en galen norrbottning ★:

Härligt :) blev du nöjd över valresultatet?

#47 - - Tessan - en bloggerska från Gävle:

Ja min helg har varit bra trots bristen på värme ! :) Ha en bra dag !

#48 - - Linda:

Jag fattar inte grejen med att samla på sig en massa. Jag gick dit, tog lappen till vad jag tänkte rösta på och la den i ett kuvert, inte mer med det liksom. Och idag fick jag brev från telenor. Trots att jag har autogiro för att slippa massa papper. Och i detta brevet var bara massa reklam..slöseri?



Hehe, det ser inte bättre ut du. Nu när mn sett filmen så kan man sätta ansikten på alla namnen man läser om sen i böckerna. Plus att jag verkligen vill veta vad som händer i fjärde boken, haha :P

#49 - - Begonia:

sv: hoppas du såg reprisen idag då! haha ja sjukt som fan! :D

#50 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

jag skulle ha röstat om jag var i sverige =)

#51 - - Marie:

Ja, det var spännande och det kändes lite häftigt att rösta, haha :D

Var första gången för mig, :)



Nej, jag tycker absolut inte att det är fel av dig att observera detta.

#52 - - Daniel:

Haha, vissa kanske tänker att dom hellre tar alla lappar än att bli attackerad av nån extrem-partist utanför vallokalen efter att dom har röstat ;)



Nä, jag vet inte. Om man la upp en röstning på internet skulle små datakineser lätt hacka servern och fuska, så de e väl de enda sättet :p

#53 - - Angelica:

Sv: ja hos mig är allt jätte bra, hur är det själv? :)

#54 - - Emelie -EmeliesPlace:

det är inte fel :)

#55 - - sanna:

svar: tackar! :)

#56 - - LIENE:

kul att du hamnat på första sidan:D



sv: kul du tyckte inlägget var bra.

#57 - - MADDE:

HEJ :) Allt bra?

Har tänkt på samma sak med dessa röstkost. Pallrade mig faktist ut för att rösta tillslut strax innan dom stängde i söndags och varenda människa framför mig tog minst 4-5 kort. Det känns ju ganska onödigt..

#58 - - Linn- FRÅGESTUND:

Jag har frågestund på min blogg just nu och skulle verkligen uppskatta om Du skickade en fråga, eller två :)



Kram!

#59 - - Frida!:

Pensionärer vill ogärna berätta vilka dem röstar på.. och tar då istället en lapp ifrån varje parti...



Klart man skall stå för vilka man röstar på (tycker jag iaf!)



Ha en bra dag!

#60 - - emeli:

tack så mycket! :)



såg dig inte på framsidan, men har knappt vart aktiv och säger grattis ändå! så avis :)

ha en underbar dag! / en stressad emeli

Till top