Billy Elliot

"I could've been a professional dancer".
Billy Elliots lite gaggiga farmor brukar påpeka det. Och Billy tränar boxning som en riktig karl. Men Billy börjar intressera sig för något helt annat. 
Filmen Billy Elliot är en film om att våga göra det man vill, trots yttre motstånd. En film om fördomar, talang, värderingar, uppoffran.

En film att älska för den som nån gång kämpat mot konventioner (Men en film som antagligen är obegriplig för den som ägnar sin tid åt att försöka hänga med i trender).
Historien är sig ganska okomplicerad - det enkla är det vackra, skådespeleriet är kristallklart, filmen är påfallande snyggt filmad och klippt, musiken är väl vald och snyggt använd, replikerna är välskrivna utan transportsträckor,  de har ju sån skön dialekt där i norra england, och huvudkaraktären har en smittande rytm.

Detta är en helt fantastisk historia! Den borde ses av alla som lever på denna jord. Jag grinar lika mycket var enda gång jag ser den.

Denna film rekomenderar jag varmt till alla!
#1 - - http://mmajda.blogg.se:

Svar: Thih, ^ Ja, visst var det? (:

- Ja, faktiskt. Själv med hoppas jag?

P&k

#2 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

åh den filmen är så underbar =)

#3 - - celineee ♥:

hahah älskar den filmen! xD så bra! :D



Svar: jaha, men gud va sorgligt :'(

kram :*

#4 - - Helena:

Sv: Jaa men eller hur ?! :D



Puss

#5 - - valeria:

Sv; Det är bara fint med mig. Ja det är took söta bebisar. Puss

#6 - - R I T A ♥:

Har aldrig sett den filmen, men kanske borde?

Allt bra med dig? :D <3

#7 - - anna:

åh den där filmen är så underbar! :)

#8 - - Bea:

Hoppas allt är bra med dig idag :)

Till top