Den nya brittiska trenden.

 

Först var det chihiuahan.

Sen var det minigrisen.

Nu är det pygméigelkotten.

 

Den afrikanska pygméigelkotten finns i färger som albino, aprikos, choklad och salt och peppar.

I butik (i England) kostar igelkottarna ungefär 3 000 kronor styck. Det är främst hos fotbollsfruarna som avgudar djuret.

I Sverige har pygméigelkotten funnits som husdjur i några år.

 

Well, personligen så älskar jag djur. Jag tycker att denna lilla varelse är super söt. Jag ska inte ljuga.
Men jag måste ändå säga: Va fan?!

Vad kommer här näst? Miniapa att hänga på handväskan?  Eller tvinga en miniräv att trängas bland mobiltelfonerna och ipoden?

Vad tycker ni om denna "minidjurs trend"?


#1 - - Jonna:

Jag tycker det där är hemskt, stackars kottar :( ... sv: Japp de är de :) den är så himla bra, och sorglig :P

#2 - - Viktoriae.blogg.se - En blogg om självkänsla, tankar och tips!:

Den är söt men det känns inte okej :/

#3 - - Your Dream Closet:

haha jaså? Nej man får inte vara för dsnabb för visst krävs det lite teknik för att få till det ;)

#4 - - vesna.blogg.se:

gullig :)

#5 - - Mandy - En Masjävel:

hahaha det är inte så mkt att se.. hha men det är så himla stor!!! hahaha



läget då?

#6 - - SARA:

Gud vad söt! Men måste hålla med, är ju sjukt att folk köper dem och har som accesoarer :O Kram

#7 - - ida myrin ♥:

det är väl inte riktigt rätt att ha den som husdjur men guuuuuuud va söta dom ääär!



sv: det är finfint :)

ha en bra kväll!

puss

#8 - - sofie:

sv; Härligt!

Idag har jag varit och köpt de sista julklapparna och varit och tittat på handboll =)

vad har du gjort?



kram!

#9 - - ceeline@:

Svar: ja det e roligt :D

#10 - - BlueRoseCase:

Fullständigt vedervärdigt att djur ska fungera som trender. De är levande varelser. Å andra sidan gör vi ju samma sak med människor. Annars hade ju t ex inte Idol funnits...

#11 - - Gisela:

varför ha en igelkott som är så osociala när man kan skaffa en tamråtta säger jag då;) Där har man ett socialt djur som faktiskt uppskattar att åka väska/axel.. fråga mig, har haft ett par stycken. Dock har alla gått bort nu, men ska skaffa igen till sommaren.

#12 - - ANGELICA:

idag har jag städat lite och umgåtts med vänner :) sdjå?



okej att man vill ha ett litet djur men att tvinga ner dem i väskan känns ju lite för extremt.

#13 - - B R O W N S U G A R:

Men gud, de e hemskt tkr jag!

#14 - - Jessi Fox:

what är det sant? vafan folket, lägg av nu!

#15 - - Cajsa:

håller med dig men GUUUUD va söt den är! :D

#16 - - jenny:

Haha, hund och katt är en sak men-igelkott? Näe...



sv: Haha, du måste se den! Den var precis som i boken och fantastiskt bra :)

#17 - - Sassy:

Lite udda husdjur...

#18 - - Frida:

Men gud vad sjukt, iggelkottar är inte husdjur.. stakars iggelkottar :O Men jättesöta är de, det håller jag med om.



Svar: Vad bra :) Jodå allt är bara bra, har fått en förkylning med en rinande näsa annars är det bara bra ;) haha.

#19 - - FATMA | sångerska:

Jag tycker synd om djuren :p

#20 - - Maria:

Vad gullig den var!

Hoppas bara att folk som har såna till husdjur har förstånd att behandla dem väl. Den ser så liten och ömtålig ut.



sv: Det blev tryfflar, chokladfras och marsipanfigurer. Fast rejält kladdigt blev allting. Lågstadiebarn är inte så bra på att undvika att kladda ner överallt.

#21 - - Lisa:

tack så mkt! nä tre spolar faktiskt, tycker att det håller mkt längre då :)

#22 - - simone:

Det är väl charmigt, men fan inte i handväskan.. eh.. ett vilddjur i ett trångt utrymme. NO

#23 - - gotteochvi♥:

SV: JA, ELLERHUR?!! FANTASTISKT!

#24 - - Emma:

Sv: Hihi, jaa. Det är lite julmys över den :)



Allt är bara bra här, själv? ^^

#25 - - Madde:

I jul blir det en hel del mys med familj,släkt och vänner. För din del då? Kram /M

#26 - - Felicia:

Nja, jag tycker trenden är lite överdriven och kontig... Men jag kan ju inte säga att jag inte tycker de är sjukt söta! :D:D

#27 - - Sussi:

Stackars djur! Jag har aldrig förstått varför man vill bära med sig djur i en väska. Enbart korkat!

Till top