Idag är en bra dag.


En av mina närmaste vänner, Millan för er som undrar, kan verkligen rycka upp en utan att hon vet om det. Tror jag ialla fall.
Det var som idag då hon skrev:
"Varför är det alltid människor som har det någolunda bra som klagar mest? Vad är det som gör att de som verkligen har det jobbigt, sällan ställer sig upp och pratar om det alls?

Man får ingenting ut av att ständigt se det som är dåligt, man tänker inte på det -men negativa tankar drar en ner i skiten. Jag tror livet blir kortare, det har jag läst någonstans. Varför vill man göra så mot sig själv."

 

Hur rätt är inte detta? Att ständigt tänka negativit om andra/ sig själv gör ingen gladare. Man får försöka vrida på det negativa så det känns mer posetivt. Tänka på vad som gör en riktigt glad idag. Ska göra som hon gjorde, skriva en liten lista över saker som jag är glad över, känns väldigt "Skicka vidare" tycker ni inte?

 

Idag är jag glad över:

* Min underbara sambo - som alltid finns för mig oavsett vad.

* För allt vi har gått igenom och för vad som väntas hända.

* Min familj och vänner - som jag vet finns där även om vi inte alltid ses så ofta.

* Min underbara Kiwi - en solstråle när man känner sig nere.

* Att mitt projekt börjar rulla igång.

* Att jag är lycklig - fy farao vad jag är lycklig!

* Att jag har cola hemma - ja fy vad sugen jag blev på det helt plötsligt.

#1 - - Cajsa:

hehe, tänkte precis berätta för alla som komenterar och läser min blogg att jag kommer avbryta den på måndag med en tävling redan på morgonen/förmiddagen. så missa inte det..XD hehe

#2 - - LIENE:

har svarat på din fråga i min blogg nu:)

#3 - - Frida:

vad bra att du är glad idag ^^

Jag sitter och lyssnar på bra musik som jag blir glad av ;D haha. Vad har du haft för dig idag då? kram.

#4 - - Millan:

Vad kul gumman att du inspirerades lite! :) Min syster gjorde också en "idag är jag glad över..:" -lista! :) Ta hand om dig, du är vackrast <3

#5 - - Daniela:

Tack gumman, jag fick en underbar kryssning =) Vad har du haft för dig idag? Puss

#6 - - Emelie:

Tack snygging :D



Himla väl valda ord... Det är så otroligt onödigt att klaga egentligen :) Ska också göra en sån lista när jag får tid! :) Du verkar ha det jätte bra, och många kring dig, som älskar dig :) Det är det som räknas!



Hoppas din helg var kanonbra och att din kommande vecka blir likaså!

Puss och Kram!

#7 - - Mysan:

Svar; Inte så mkt, ska träna snart :)

Till top