Tamburera

Har fått många frågor angående vad "tamburera" är för något.
Tänkt då berätta lite för er vad det är, hur man gör och visa lite bilder på hur man gör.

1.
För er som vill veta så använder man sig utav människo hår.
(Det är människor som frivilligt säljer sitt hår.
Håret därefter kokas och färgas precis som som man färgar erat hår!
För er som tycker det är äckligt; Det här håret är fräschare än erat eget hår efter de genomgått detta.) 

Tamburera kallas den teknik som man använder sig utav när man tillverka peruker eller mustacher etc etc. 
Vanligtvis så användes det i teaterföreställningar men även, ganska passande, för de människor som har eller genomgår cancerbehandlingar och har tappat sitt egna hår. 
Om ni hade någon aning om hur okvinnlig en kvinna kan känna sig utan hår.. 
2.  3.  4.  5.  
6.  7.  8.

1. Man mäter huvudet och sedan tar man fram en bas som man tamburerar på. 
2. Man väljer ut de färger som passar för just ändamålet. 
3. Man tar fram & kammar håret slät.
4. Man använder sig utan en "tamburerings nål".
5. Tamburera
6. Efter det så borstar du peruken.
7. Grov friserar peruken som du vill ha den.
8. Sedan fin friserar du den exakt så som du vill ha den.

Detta var en snabbkurs om tamburering. Har ni frågor är det bara att skriva dom i detta inlägg! 
Hoppas detta gjorde er lite klockare om vad tamburering är för något.


 

#1 - - Evelina:

Svar: Varsågod :)

#2 - - Emelie:

svar: idag har jag inte gjort så mycket :) Fotat bara! vad har du haft för dig då?

kram

#3 - - IZZAH SVARAR:

aha okej :P



CS har jag då inte ens testat spela nån gång i hela mitt liv hehe .. vet tt min lillebror spelade de mycke förr !

#4 - - E.:

Klart!



Tck så hemskt mycket :)

!

Puss.

#5 - - sofi:

härligt!

Jo dagen har avrit helt ok:)

Puss

#6 - - Mimmi:

svar: Hejdu! :)

Det är toppen med mig, himla trött bara . Själv då?

Puss,

#7 - - Cookie - Alexandra, KAKHUSET:

coolt. hade ingen aning innan! :)

#8 - - Mysan:

svar: jo, jag såg det :D

#9 - - Sofia:

åhh det där fick jag göra när jag praktiserade på en teater i 9:an :P det var faktiskt lite skoj:)

#10 - - Sandra:

Ja det är en helt underbar tjej-serie. Den bästa.



Jobbar på hotell, i receptionen.

Låter skönt att ta det lugnt :)

Pusskram

#11 - - Mariah N:

Jobbat länge som perukmakare?

#12 - - GM:

Ja men kolla vad duktig du är :D Kul att läsa :)



Ja men eller hur, DH är ju hur bra som helst så varför inte kolla på det?



Kram

#13 - - IZZAH SVARAR:

usch hur kan du gilla kyla det fattar jag ej :P

hehhehehe :D alla färger som finns på hösten kan jag hålla med om e fina men ne hösten e inget för mej :P



hahaha jasså det e ni :P

hahahaha :P



vad gör du nuh då ?

#14 - - Caroline:

läser di frisör?

#15 - - IZZAH SVARAR:

aha okej ...

hehe :D



jag sitter åg ser på America's got talent

#16 - - Pyret:

men oj vad är det du håller på med :)



fixa lite hår till mig

#17 - - sofi:

min favvo låt för evigt;D vilken är din favorit låt då?:)

#18 - - © K A T T A:

Oj, tack så jätte mycket verkligen :)

#19 - - IZZAH SVARAR:

hehe okej :D



jo då det e bra lite uttråkad själv ?

#20 - - Pyret:

Leka såklart haha :)

#21 - - › K a т т a:

Aww, vad smickrad jag blir :$



Med mig är det bra, precis blivit frisk så krångel med halsen osv, själv då?

#22 - - Jonna:

allt är utmärkt:) själV?

#23 - - Angelica L:

God morgon :D

Aaw vad roligt att du tycker det!

Kram

#24 - - Ida Björck:

svar: awh, tack sötie :) kram

#25 - - Dress Like a Princess:

Morrn morrn gumman

#26 - - N A T A S C H A:

hehe ah :D

nae är inte så duktig men visst kan man lite avencerade steg har endå dansat i ett par år nu :D









puss / N

#27 - - Emelie Talvis:

sv: ja :)

#28 - - Louise:

ja, hösten är underbar när de är fint väder iaf! :d

inte när de är regn o rusk :(:(

#29 - - rebecka:

sv. Tack



det där lät spännande, läser du till frisör?

#30 - - JESSICA:

jag tränar dans och sats =)

#31 - - Evelina:

Svar: Ja, DH är alltid lika bra :D

#32 - - DD:

oj, vad häftigt! Perukmakare eller?



tack för kommentaren i min blogg. =)



#33 - - Sofia:

Svar: praktiserade i 2 veckor bara:)

Men det var faktiskt jätteskoj att göra det :)

Kramar!

#34 - - Sweet life style:

#35 - - Sweet life style:

Godmorgon :)

#36 - - queenpeach:

tack för kursen! Kolla gärna in i min blogg, läs om min flytt till Asien och vinn fin klänning :D

#37 - - Caroline:

okej, det låter jätte kul.

#38 - - anneli:

usch stackare, hatar att vara förkyld..



Jag har precis tränat kom nyss ska snart åka till jobbet, själv då sötnos? :)



puss

#39 - - sara:

Sv: hejsan! Tack, jag har köpt den på H&M :)

hehe jag kollar på den just nu, så snygg. är jätte nöjd med den :)

#40 - - Liene:

Tack:D



tycker att det är riktigt bra att det finns frivilliga som offrar sitt hår åt andra, bara för att de ska få hår. Underbart av männsikor enligt mig! Det visar att man inte är för själviska.

#41 - - Amanda:

Detta var intressant! ^^

#42 - - H*:

- YES , U MUST SEE IT :O

#43 - - IZZAH SVARAR:

jag har vart ute på en promenix me karln åh vovve liten åh sen passade jag på att fota lite har lagt upp bilderna i bloggen ta dej en titt :)



vad har du själv gjort ?

#44 - - Amanda:

Det ser hemskt svårt ut! :)



Tack! ^^ Lilleman är det finaste jag har!

#45 - - eveline:

sv; aa verkligen :) Puss

#46 - - Sandra:

Jo jag trivs bra, lite varierande uppgifter och alltid träffa nytt folk :)

Några idéer på vad du vill jobba med? Eller di kanske redan jobbar?

Puss

#47 - - Liene:

sv: Igår gjorde jag inet så mycket, men spelade gitarr, ritade kläder, såg på tv och bloggade.

#48 - - Sofia:

Svar: Tamburera fick jag lära mig så gjorde egna hårslingor till mitt hår och så fick jag lära mig att sminka teatersmink m.m :P

#49 - - Mysan:

svar: snart helg igen! :D

#50 - - sofi:

åh den var ju jätte bra!:D

#51 - - Evelina:

Coolt :)

#52 - - Ida Björck:

svar: jo det är fint med mig, hur är det själv sweetie? :)

#53 - - › K a т т a:

Usch då!

Jo, jag är glad att jag är frisk nu.

Krya på dig! :D



Idag har jag varit på 3 promenader, har fotograferat, och tränat apportering med vovven och snart är det mat dags, dudå?

#54 - - sara:

Sv: Japp :)



jadå, allt bara bra, sj?

#55 - - Becca:

det ser ju skojsigt ut!

#56 - - SANIBO:

hm jaså, intressant. haha,

#57 - - Elin:

HAHAHAH eller hur sötnos..hahah pappa betalar om det händer ngt med datorn(A)

#58 - - gaby:

Heey! en liten fråga bara, såg att du är perukmakare.. jag behöver få tag på en tambureringsnål men kan inte hitta några grossister eller liknande som säljer, har du nått tips? mvh

#59 - - Gun:

Hej,
Jag söker någon som kan ge privatlektioner i tamburering, hittade denna blogg, är det något som Du kan åta Dig,
Vänligen
Gun

Till top