Dålig andedräkt?

Jag heter Louise och jag har dålig andedräkt.

Ja, vi lider många av dålig andedräkt. Det ofräschaste man kan möta någon med, är dålig andedräkt.
Vad beror det på då?
Det finns många olika faktorer bland annat; vitlök, kryddigmat, rökning & magsyror. 

Hur blir kan av med detta ofräscha doft från munnen?
Jag har några tips som är värd att lägga på minnet nästa gång du tänker äta kryddig mat till lunch på jobbet.





Så här gör du!
1. Borsta tänderna efter varje morgon & kväll.
2. Drick mycket vattan, det fräschar upp.
3. Tugga sockerfritt tuggummi, en fräschör som sätter igång salivproduktionen.
4. Använd tandtråd för att få bort gamla, illaluktande matrester mellan tänderna.
5. Använd en tungskrapa för att få bort beläggningen på tungan.
6. Skölj munnen med munskölj, det fräschar upp och dessutom motverkar det karies. Det finns olika sorter på Apoteket.
7. Undvik att röka och snusa.
8. Ät zinktabletter -superbra mot dålig andedräkt.
9. Tugga på lite persilja efter maten, det neutraliserar lukten.
10. Men försök att undvika odörmaten (vitlök, lök, broccoli och så vidare) då och då om du är mån om andedräkten.
#1 - - Jenny:

det var grymt kul!

insåg även att jag aldrig kört bil i någon annan storstad än lkpg.. om man nu kan kalla lkpg en storstad. så stockholm var....stort =) och hur kan man missa globen? inte vet jag men helt plötsligt var globen bakom oss? haha men vi kom rätt tillsist trots några tveksamma filbyten, tur att ingen polis fanns inärheten. hur har din helg varit? <3

#2 - - Linda:

Tungskrapa och bara att borsta tänderna funkar jättebra bara det.:p



Fattar inte hur millimeterstora matrester kan lukta överhuvudtaget?:P

#3 - - Liene:

Bra tips! fast det är ju lite svårt att undvika röka och snusa för dom som gör, beroendeframkallde ju.

Hopppas du får en bar dag:)

#4 - - Alexandra:

Me love tuggummi

#5 - - Petrich:

uuh :/ haha

#6 - - Sandra:

Bra tips det där ju :)



Det kommer hon alltid, en sånn underbar människa glömmer man aldrig.



Åhh gott. Ragnar har jag aldrig testat, men Mojito är inte fel det :P Finns så många goda men topp tre är nog: Gin & Tonic, Tequila Sunrise och Cosmopolitan.



Puss

#7 - - alec:

hahahahhahaha heeeej jag heter alexandra jag är alkholist :P hahahah vad söt du är gumman





förlåt för att jag varit off, nu är jag tillbaka starkare än någonsin :P



HUR MÅR DU??

#8 - - Sanna:

Jodå den har varit bra :)



Nu ska jag sätta fart med lite lunch har segat mig jäätte länge nu, det blir alltid så hihi.

Ha det underbart.

Puss

#9 - - Dress Like a Princess:

Ååh tack sötnos :)

#10 - - alec:

hej skruttemaja :) idag har jag inte gjort så mycket, gick en lååång promenad och hämtade hunden, sen fastnade jag där och prata med pojkens broder, sen gick en lååång promenad hem :) vad har du gjort???

#11 - - Carolina:

Jaaa, men jag tycker det är så förbaskat roligt att klä ut mig :)



Haha, kul att du erkänner den dåliga andedräkten. Testa Listerine från Apoteket som är en munskölj. Men spä ut den med 50 % vatten, annars brinner munnen upp :)

#12 - - Sandra:

Ja verkligen :)



Får ta och testa det snart då!!

Och du får prova på en Cosmo, mumma.



Puss

#13 - - Sessan:

Ååh, vad glad jag blir älskling!!! Den har hon köpt på gina för endast 99 kronor, hur läcker som helst, och så otroligt varm & mysig!! :)



<3<3<3 ÄLSK!!

#14 - - Maja:

försöker bekämpa andedräkten så gott det går!

Det är inget man gillar, är hyper känlig mot lukter ibland och klarar itne av att vara nära någon som inte borstat tänderna p morgonen, tycker synd om dem...

#15 - - nosh:

du det där behövdes. TACK FÖR TIPSET! :D

#16 - - Sofie/Suss:

Jättebra tips! Visst visste man det kanske innan men man har inte tänkt på vad man kan göra utan att anstränga sig mycket alls! Jag är själv en av dem som lider av dålig andedräkt =P

Till top