20 Augusti 2017

Det här helt galet, vi närmar oss slutet av Augusti! 
Ja, första veckan är snart över vilket även betyder att första veckan är snart över efter semestern. Det var en mjukstart med två arbetspass som sedan blev en inbeodring idag(?), okej igår rent tekninskt sett. 
Annars? Jo men veckan var okej. Skönt att vara tillbaka och hitta tillbaka till rutinerna mellan hem och jobb. Att ta tag i kosten och motionen igen, ska bli kul! Har ett mål framför mig som jag ska nå! 
 
Nu till hösten kommer det bli en del förändringar för min del på jobbet, typiskt! Känns som man ändrat flera gånger sedan jag kom tillbaka förra året. Visst skulle det ha blivit förändringar för mig del, men inte riktigt som jag hade tänkt mig.
 
Ni som är undersköterskor vet hur det är att jobba inom vården/omsorgen. Det gäller att man är flexibel och är beredd att jobba häcken av sig och vad jag har kommit fram till också: att alltid vara tillgänglig! 
Märker sånt nu när vi har kort om folk och folk ringer efter en. Jag menar, Gud nåde dig om du inte svarar eller ringer upp direkt efter de ringer efter en. Så det här med att ha ett liv utanför jobbet är inte en självklarhet.
 
 
Har lagt märke till en annan sak: mörkret! Så himla härligt! Äntligen känns det som att hösten är snart på intågande in i våra liv och sveper mörkret med sig över oss. Räkna med härliga höst bilder framöver när hösten är här. Haha! 
 
Till top