10 dagar senare..

.. berättar jag att jag har fått fast anställning på Röntgenkliniken!! 
 
Haha, jag vet att jag är sämst som inte har skrivit på länge. Men det har varit två intensiva veckor och det är inte förens nu som jag känner att jag kan varva ner lite mentallt. 
Alltså.. en fast tjänst.. vad säger man?
 
VILKEN JÄVLA LÄTTNAD!!!
 
Alltså.. jag gick från en tjänst som jag var ny(gammal)anställd på, från en trygg arbetsplats som jag har jobbar i ca 3,5 år.. Till bara "fuck it" och storchansar på ett vikariat. Som nu har blivit en FAST tjänst.
Ja, ni som jobbar inom vården vet nog vad jag pratar om. Att ha slitit hund i flera år på en ny yrkesbana. Började sedan studera och blev klar efter ett år (utbildningen var 1,5 - 2 år lång) men fina betyg. Sedan bara fortsätter mitt "halkande" in till detta. Ja, jag beskriver hela min ingång till vården som ett enda stort "halkande". Men fasen vad jag är nöjd med mitt val!
 
 
 
 
Nej, men livet känns helt plötsligt mycket lättare och jag känner mig fri att göra vad jag vill! Fan att bara kunna ta ut lååååååång semester i sommar är ju fan en bonus bara det.     
Till top