4 November

Herregud! Vi är redan inne i Novembermånad! 
 
Ja, vad händer? Jag stortrivs på jobbet. Varje gång jag är där lär jag mig något nytt, utvecklas och mognar i min roll. Känner även att jag kan ta mer plats och ta för mig mer och mer. 
Visst, jag sätter orimliga krav på mig själv och vill att jag ska kunna mer än vad jag egentligen kan än. Men min underbara chef och kollegor stöttar mig och ser till att jag känner mig trygg. 
Det är så mycket med mig själv som jag jobbar på, men jag vet att jag har utvecklats sjukt mycket på extremt kort tid. Så jag är stolt över mig själv. 
Idag hade jag även en sån underbar dag på jobbet. Visst, det är alltid mycket att göra och tempot är periodvis extremt högt, men jag gillar det och jag vänjer mig mer och mer vid det. 
Men hade ett sådant otroligt bra sammarbete med sköterskorna och en guldklimp till kollega som verkligen gjorde min dag! Har aldrig skrattat så mycket under ett arbetspass! 
 
Jag känner mer och mer att jag inte ångrar mitt beslut att gå vidare från mitt gamla jobb till detta. Jag var verkligen i en punkt i livet då jag behövde gå vidare och göra det som jag utbildade mig till. Efter ett medarbetar samtal jag hade för någon vecka sedan känner jag och taggad och vill utvecklas mer och mer! 
 
Så hamnar ni i ett vägskäl om två jobb, ta chansen. Våga prova något nytt! Jag sa upp mig från en fasttjänst till ett tidsbegränsat vikariat, jag chansade BIG TIME! Och idag ångrar jag inte det beslutet som har lett till en fasttjänst på Röntgen.   
 
 
Till top