Första dagen

Detta var min morgon i morse.
 
Det var med förväntningsfulla steg som jag gick emot min nya arbetsplats. Hur var dagen då? Hur bra som helst! Alla som jobbar där är super goa och väldigt öppna mot en. Dagen börjar med att få lite nycklar och skåp, sen lite snack. Sedan var det dags att hämta de där jäkla kortet!
 
För att man ska kunna ta sig in någonstans i huset, måste man ha ett kort. Som för min del, får ett tillfälligt kort, tills jag får mitt personliga. Då skulle jag trava genom HELA sjukhuset för att ta mig till de aktuella expidition som hade hand om detta. Behöver jag säga att stället är enormt?  
Så, väl där knackar jag snällt på och säger att jag har ett kort att hämta ut och så frågar hon mig: Har du legitimation? 
-Öhm.. nej. Dety var bara att vända på klackarna och gå tillbaka för att hämta ett ID-kortet och springa tillbaka dit för att hämta ut det livsviktiga kortet.
 
Men efter att ha sprungit i några varv och varit en smula vilse hittade jag tillbaka till den plats jag spenderade resten av dagen: Akutröntgen
Och det måste ha varit det roligaste jag har gjort! Hämta/ ta emot patienter. Hjälpa dom under undersökningen och sedan hälpa dom vidare. Men det var bara början
Det är nästa vecka som allvaret drar igång på riktigt. Nu var det mest träffa lite kollegor och kolla in stället och det var faktiskt väldigt skönt. Nu känns det inte lika läskigt som det kunde ha gjort inför nästa vecka.
 
  
 
 
  
Till top