Räddningsmedicin

 
Hej hopp här går det undan i svängarna! 
Ja, då har jag tjuvstartat med den sista kursen som är Räddningsmedicin.
 
Egentligen brukar jag vilja vänta med att påbörja nya kurser innan jag har avslutat den påbörjade, men jag gjorde ett undantag.
Har ju varit på praktik i fyra veckor vilket har "sinkat" mig mer än vad jag trodde att det skulle göra, då jag hade hoppats på att vara klar vid det här laget. MEN! Det kan inte alltid bli som man tänkt sig, så jag kör på nu.
Ska ialla fall skriva prov på onsdag i Palliativ vård, då det är snart ett avslutat kapitel ändå.
 
Men nu när man är så nära målet, känns det plötsligt lite vemodigt att veta att man snart är klar.. Eller inte vemodigt men.. Annorlunda. Det har ju ändå varit något som jag har hållit på med intensivt i ett år nu och sen är man bara "klar". 
Men å andra sidan ska det bli himla skönt att bli av med det, då jag kan koncentera mig på det som jag avsatt lite tillfället nämligen: LIVET! Dags att leva lite och styra med det som man faktiskt vill göra! 
  
Till top