Fredag

Då är vecka 3 av 4 avverkade på ortopeden. Man börjar känna sig mer varm i kläderna och man har ÄNTLIGEN börjat hitta överallt och komma in i rutinerna.
Alla som arbetar där är ju hur fantastiska som helst och super duktiga på deras arbeten och drömmen kvarstår att få vara kvar där. 
 
Under dessa tre veckor har jag fått göra: såromläggningar, satt och dragit kateter, förberedd för operation, närvarat under några operationer, varit med på rond, omhänder tagandet av avliden osv osv. Kan verkligen säga att man har fått vara med på mycket under dessa få veckor. 
Det ända som jag har kvar som jag verkligen vill göra är att ta venprover, så jag håller tummarna att det dyker upp tillfälle för det nästa vecka! 
 
 
Nej, men det är otroligt, super as tråkigt att tiden börjar närma sig sitt slut. Men jag har lärt mig så otroligt mycket som jag hoppas kunna få praktisera som profession och bli ännu bättre
 
Till top