Funderingar

 
De senaste veckorna har jag varit Plugg-LG.
Jag vet, låter som en c-kändis från ett program ingen minns längre..
 
 
Jag sitter med näsan i böckerna och försöker förstå vad allt betyder och hur man går tillväga med de olika momenten, det är en utmaning! 
Men jag tar mig sakta med säkert framåt. 
 
Jag har länge funderat på vad det är jag ska göra efter jag är klar med utbildningen. Ska jag söka jobb som uska? Till sjukhuset i så fall? Eller en vårdcentral? Eller ska jag fortsätta plugga och få en spetskompetens? Eller satsa på sjuksköterska? 
 
Nä, jag tror nog att jag ska jobba som undersköterska någonstans och faktiskt njuta av livet. Dessutom få lite mer erfarenhet inom vården och bli trygg i min yrkesroll.
 
 
Vem vet?
Jag kanske börjar plugga senare i livet till sjuksköterska? 
#1 - - carro - änglamamma och mamma:

Om du vill jobba som uska ett tag skulle jag nog ha sökt spteskompetensutbildning på distans. Då kan man ju jobba samtidigt som nu och sen så har man spetskompetens så är man ju liiite bättre än andra när man söker jobb :)

Jag vill ju plugga vidare till syrra nästan direkt och sen vidareutbilda mig därifrån till nånting... finns ju hur många vägar som helst att gå inom vården och jag vill prova på allt haha :)

Svar: Ja, jag är bra sugen på det! Men frågan är om spetsutbildningar finns i Västerås? Måste forska lite i de där och se :)

Haha, I know the feeling! Jag är lite lika dan och vill att allt ska bli klart här och nu, men jag vill ju skaffa familj snart också.
Nja, men den som lever får se hur det blir! :D Haha
lowice.blogg.se

Till top