Halvvägs

Fick reda på igår att jag officellt har halva kursen kvar! Känns jäkligt fint just nu måste jag säga. En riktig morot att fortsätta att kämpa vidare. 
Måste även säga att efter ha jobbat i tre år inom LSS, så är detta det bästa jag någonsin gjort. Kan väl säga i efterhand att man egentligen borde ha haft utbildningen innan jag börja jobba. Det finns så mycket att kunna/veta innan man börjar, som man inte vet innan. 
 
Men och andra sidan är jag tacksam för min chef och samordnare som trodde på mig när jag kom dit och såg att jag är lämpad att vara hos dom.
 
För att ha kunskap och lämplighet för yrket, är två helt skillda kategorier.
Alla kan ha kunskap men alla är inte lämpade för yrket. Tyvärr finns det de rötägg inom vården, så man undrade hur dom hamnade där i från första början.
Men så finns det de få eldsjälar som bryr sig och engagerar sig för människan, men inte har utbildning att tittulerar sig med.
Sen är det ju naturligtvis viktigt att ha både och, men då är det viktigt att cheferna tar sig en ordentlig titt och hittar eldsjälarna.  
   
 
Eller vad tycker ni är viktigast? 
Kunskap? Lämplighet? 
Till top