Konfrontationer

 
Ja här sitter jag igen.. 
Känns som man inte gör så mycket annat när man får tid över. Man sitter med näsan i boken och försöker förstå sig på vad som står. 
Kan väl säga att det går bra, men sakta. Jag tror mig förstå första gången, men så ifråger sätter jag mig själv och tänker en gång till, och en gång till sen så är överanalyseringen igång.
 
Men jag antar att jag är en tänkare och jag vrider och vänder på samma sten 24 gånger innan jag är nöjd med mitt konstaterande. Men det är bara att återgå till boken och förlita sig på att magkänslan har rätt! 
 
Påtal om att över analysera, jag måste ändå vara världens sämsta att argumentera med. Eller jag är nog en människa man inte argumentarar med. För jag kan förstå vad människan säger och förstår hur denne tänker så jag säger sällan emot. 
 
Men det är klart, ibland om det är något som jag brinner för, då står jag på mig. Antar att jag är en fredlig varelse, som gärna umdviker konfrontationer om jag kan. 
 
Till top