Konsten att varva ner

Under min tid på gymnasiet så hade vi en helt underbra friskvårdslärare(/gympalärare för oss som inte pluggade friskvård).
Maria hette hon och hon var helt grym på de här med avsläppningsövningar som vi nästan alltid hade 10 minuter innan vi slutade. Hur skönt som helst när man behövde varva ner efter våra intensiva pass.

Det är något som jag försöker göra här hemma. Även om jag inte ligger på golvet och rullar runt, brukar jag bara lyssna på samma typ av musik innan jag går och lägger mig.

 

Denna låt är perfekt att slappna av till.

 

TIPS! Undvik att sitta framför tv eller datan minst en timme innan du går och lägger dig. Passa då på att stäng av och släck tv:n ocg datorerna. På så sätt så lugnar man ner hjärnaktiviteten en aning och man ska då kunna lägga sig slippa ha massa "ångest & måste"-tankar.

 

Sätt på lugn musik och tänd lite ljus och varva ner, i ca 30-60 minuter, innan du lägger dig. Glöm bara inte att släcka ljusen innan du går och lägger dig!

#1 - - Cajsa:

det är bara att öva vettu. ;-)

#2 - - danten89:

Mysigt tips där ;)

Jag brukar kolla på gamla svensson svensson avsnitt innan jag somnar, eller läsa bok.

Just nu kollar jag lite webb tv..

Planer för helgen? :)

#3 - - PAUSE:

bra tips :D

#4 - - Sara:

Ah bra tips :)

#5 - - Annika:

sv: ja så känner alla för sina hundar!

#6 - - Johanna:

ja det har varit plus i fler omgångar...idag var det nästan vår i luften! :)

#7 - - MalinKalin:

Sv: Ja det gör jag. Det är riktigt kul faktiskt :) Man blir så glad varje gång paketen kommer ;)

Det är nog bra att köra lite avslappning ibland :P

#8 - - Nicole:

sv: tack så mycket! :)

#9 - - Khangkheng´s ♥:

hehe dt ska jag med :D

#10 - - Millan:

oj jag skulle aldrig bara kunna sitta i 30-60 minuter.. men skönt om man kunde :)

Till top