Perukmakeri




Ida var lite nyfiken om min tid på Östgötateaterns perukmakeri, så jag slänger upp ett litet inlägg om det.

Jo! Gjorde min praktik där i några veckor under mitt andra(?!) och trejde år på gymnasiet. Det måste nog vara det roligaste, pilligaste & stelaste jag har gjort! 

I korta drag om vad man gör är att man får lite (äkta) hår, som man gör en öggla på. Sedan får man en tamureringsnål (som ser ut som en fiskekrok på skaft) då ska du ta nålen genom ett tyl och haffa ett hårstrå, som du gör en knut på och fäster den ordentligt.  Detta upprepar du tusen miljadergånger (känns det som) till det är klart. Bilden ovan är en mustach som jag gjorde första gången.
Sen är det frisering & fixering, sen är det KLART!

Lite svårt att förklara, men hoppas ni förståd lite principen.




Bilden ovan är en hårförlängning jag gjorde. När jag var klar, tvinade vi hop den så det blev till en hästsvans. SKIT SNYGG!

Men detta är även bland det stelaste jag har gjort. Man sitter helt stilla och koncenterar sig så mycket att man nästan svimmar av stolen. Men ack vad roligt det är att sitta där med dessa härliga människor!
#1 - - Jasmin:

Hejsan kolla gärna in min blogg läs några inlägg, kommentera något. Vem vet du kanske gillar den?

Annars hur mår du? :)

#2 - - danten89:

Jo men det gör vi =)



Vart bor du? :)

#3 - - Helena:

vad häftigt

#4 - - ♫♪ Sandra T:

vad kul att höra :D

#5 - - emma härnqvist:

wow va häftigt!



kej men va roligt för dig, stort grattis! hoppas att du får en fin lördag!

#6 - - LIENE:

haha vad kul, man får iaf testa på något udda jobb:D

#7 - - Emma:

bara bra tack, planerar du nått rolligt i helgen? :D

#8 - - Johanna:

Häftigt :)



som specialpedagog, håller man handledning, gör kartläggningar/utredningar på barn :)

#9 - - Sara:

Häftigt! :)



Håller med, lätena från glasbord klirrar inte gott i öronen!

#10 - - Annika:

Åååå va roligt och spännande!

Till top