Våffeldagen!

Ja, nu ni gott folk.. Nu ska de ätas våfflor!!

Men varför har vi våffeldagen för? Ja, det slog mig nu. Jag menar.. Fettisdagen har vi ju för den kristnafastan osv. Men vart kommer våfflorna ifrån?


Svar: Idag är Marie bebådelsedag, men dagen kallas även för våffeldagen och det tack vare en ordförvrängning. Dagen kallas ju även vårfrudagen och i folk-mun har detta så småningom förvanskats till just våffeldagen. Dagen markerar slutet på vintern och början på våren.

Där ser man!

#1 - - SARA:

Åååh ska äta våfflor ikväll, ska bli himla gott! :D

Tack vad snäll du är som röstade! :D Kram

#2 - - R I T A:

Härligt! Jag är förkyld tyvärr men annars är det bra :)



Grekland är verkligen underbart :D



Önskar jag kunde äta våfflor men sen jag fick kräksjukan i fjällen efter att ha ätit det har jag inte kunnat göra det :/



Kram!

#3 - - emelie:

sv: haha bra där, då är jag inte ensam om det ;D

#4 - - Maria:

Mums för våfflor!



sv: Det låter bra! :D

#5 - - Hanna:

fin blogg :) kolla gärna in min blogg också ;)

Till top