Skärpning!


Tar du studenten i sommar? Eller du tog du den förra året?
Eller året innan det?



Hur det nu än är så är det många som har fått besöka arbetsförmedlingen. Även jag.

Jag började plugga hantverk - design & formgivning på gymnasiet. Då var det inget fel med det, på den tiden fanns det folk som hade råd att ta emot praktikanter och till och med anställa. Men det blev annorlunda när vi väl tog studenten.



Det är många som känner så idag.

Visa ångrar sin utbilding, andra känner sig lurade. Föräldrar och ungdomar menar på att dom blivit lurade att gå en viss linje som sedan inte leder till något jobb.

Där blir jag arg.

I livet handlar det om att ta eget ansvar för sina val. Efter högstadiet är det ingen som håller dig i handen längre. Man måste tänka längre än 3 år framåt, kanske 6 år framåt?

Vad vill jag göra efter studenten, vill jag plugga? Eller få jobb på en gång? Vad gillar jag? Är frågor man måste ställa sig själv.

Ta ansvar och tänk till lite!

 

#1 - - miiah:

sv: aha okej, hehe :p vad gör du nu då? :)



kram

#2 - - emelie:

sv: hehe jaa är glad över det.



haha varför inte? :P

#3 - - ANGELICA:

tack :D

allt bra med dig idag då? :)

kram

Till top