Middagstips!

Tänkte skriva om helgens middagstips

 

Idag är det: Grekiska färsspett!


För ca 4 st, behöver du:

400 g köttfärs

1 ½ tsk chilipeppar (eller 1 chilifrukt om man vill ha det starkt)

2 st pressade vitlöksklyftor eller motsvarande pulver

3 tsk persillade

ev. några droppar citronarom eller 1 tsk rivet citronskal

1 tsk paprikapulver

½ tsk salt

 

Gör såhär:

Blanda alla kryddor och tillsätt sedan köttfärsen och rör om med en sked så att kryddorna fördelar sig i färsen. Dela färsen i 4 delar och forma varje del till en avlång rulle och tryck genom ett träspett.
Värm oljan i pannan och stek spetten ca 6-8 min per sida.

Servera spetten med fullkornscouscous eller fullkornsbulgur, tzatziki och en sallad.

Super enkelt och jättegott!
#1 - - Annika:

Åååå vad det ser gott ut!

#2 - - ANGELICA:

ja hihi, tack :D Hoppas hela bilden kommer se ut som henne nu då ;)



mumsigt det ser ut!

#3 - - Petra:

MMmm, det låter gott.



Sv: Jag tycker inte riktigt om slutet på sista Twilight-boken. :(

#4 - - Johanna:

Haha ingen normal människa längtar efter jul i mars :)

#5 - - SARA:

Låter himla gott! :D Kram

#6 - - a.nniie ♥:

sv; HEHE tack gumman!!, visst blev den fin, jag diggar den somf and



kan du göra mig en tjänst och rösta på en bikini jag har designat från nelly.se? :) JÄTTE SÖT IFALL DU GÖR DET<3



gå in i min bloggsida för att komma in i sidan eller klicka på denna länken http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=ZfxtFqC66AJy6b7m5Yzi8lja#bikiniGallery

#7 - - Lisa:

nice:)

#8 - - emma härnqvist/perfektion:

det är okej med mig, eller ah, de är väl väldigt bra egentligen förstås. börjar bli trött nu.. skönt!



hur går de med allt de där om att bli mer tjejig då? :)

#9 - - stefan:

Shit, det där lät gott. det får bli en utan dagarna i nästa vecka!

#10 - - Marcus Å:

Allt bra idag? Kommer till din hemstad idag ;)

Till top