Länge leve kungafamiljen!

Äntligen har dom fått varandra!

 

Hur vackert var inte deras bröllop? Kunde inte låta bli att fälla en tår eller sju när dom stod vid altaret. Vilket historiskt dag vi har fått vara med om idag! Victorias klänning var ju inte så tokig heller.

Det är sånna här dagar som gör att man gillar att vara svensk. Att se hur svenska folket glädjs för deras skull och framför allt att se all kärlek som dom sprider omkring sig.

 

Men sen finns de dom inte inte kan glädjas åt kungafamiljen. Gnäller över dålig trafik eller bortkastade skattepengar och att vi alla är "omoderna". Kort sagt att vi borde göras oss av med monarkin.

Vad är det för sorgliga människor igentligen? Vaddå bortkastade skattepengar? Snälla nån! Nu är inte jag någon expert om vad våra skattepengar går till men.. För bröllop som denna "kastar" jag gärna bort pengar på för att kunna få uppleva.

 

Sen tror jag att SVT fick betala stora summor pengar för att direkt sända detta.

Har ni sett prinsesstårtan som gjordes till deras ära? Man har ju sett allt ifrån smycken och chocklad överallt som -även det- sponsrade deras bröllop. Eller vad tror ni?

Sen så ska jag inte ljuga, vi betalade nog en del vi också för detta, men vad fasen gör det??

 

Vi har nog världens finaste kungafamilj här i Sverige. Dom är inte perfekta, med de stödjer hjälporganisationer och sprider gott omkring sig. Gör vad dom kan! Det är ju mer än vad man kan säga om vissa människor..

 

Vad folk lätt glömmer bort är att även kungafamiljen är människor som tjänar sina egna pengar på sina sätt. Inte slukar dom våra pengar som blodiglar till deras egna nöjen. Utan till att bevara vår svenska historia och stödja olika organisationer.

Kungafamiljen står för både vår historia och våran utveckling!

#1 - - tess:

Go monarkin! :D

#2 - - Maria:

Jag är ju finländare, så jag tycker att republik är bra. Men det är ju lite gulligt med en kungafamilj också, även om de inte är till någon nytta. ;)

Bröllopet var vackert!



sv: Ja, den passade utan tvekan bäst på henne :)



Åh, vad kul att ni ska behålla honom. Då blir det nog livat hemma hos er snart!

#3 - - ANGELICA:

sv: tack så mycket! :)

#4 - - takai:

svar:

hihi tack så mycket :D

vill inte du beställa en design av mig? ;>

#5 - - Marcus Å:

Hoppas inte att du missar slipsens-live idag :)

#6 - - sara:

de är så fina tillsammans!! :) Kram

#7 - - Bloggarmaja:

så sjukt fin bild :) har varit lite off till bröllopet, men sjukt fint var det verkligen :)

#8 - - ahallen:

sv: absolut! :')

#9 - - Johanna:

jag gillade låten agnes och björn sjöng i kyrkan :) vill ha! :)



tack så mycket är så nöjd med byxorna så det inte är klokt!

#10 - - Emma:

Jag fick tårar när jag såg dem.. Det var den finaste bröllopet jag har någonsin sätt! :D

#11 - - Anonym:

Bröllopet var verkligen fint tycker jag.

#12 - - Maria - mode, outfits & inspiration:

Kan nog hålla med dig lite. & bröllopet var så jäkla fint! :)

#13 - - ♫♪ Sandra T:

bra skrivet!

Till top