SMS



Jag har rest väldigt mycket i mina dagar och för ett par veckor sedan gjorde jag en ganska rolig upptäckt på stationen.
Man håller på att ersätta "mynt-toaletterna" med "sms-toaletter".

Istället för att stoppa i ett mynt  i automaten så skickar man ett sms, får en kod tillbaka och du knappar in den och du kan gå in.

Smart?
Ja, det är det. För det första så slipper man alla "trasig"-skyltar för att pengamaskinen inte fukar eller slipper springa och växla till små kronor.

Osmart?
Ja, det är det också. Om man inte har en mobil? Ja, då kommer du inte in.

Läste en ganska rolig kommentar i samband med artikeln: "Det är väll inga problem med det. Har visserligen själv användt det.
Men hellre det än att dom gör som i Egypten.
Där står det en man och vill ha betalt för papper när man går in."



HAHAHAHA det måste vara det roligate jag har hört på riktigt länge!
Tänk om mannen står där och sen så kommen man inte och inte vill ha pappret som han "säljer" undrar var som snurrar i mannens skalle då?
"Vadå? Ska han/hon inte torka sig?" HAHAHA!



Men vad tycker ni?
Hiss? Dass? Hoho!

Förlåt min trista humor idag.. Jag har tråkigt!

#1 - - gabriela:

hej :) om du vill, kan du rösta på mig som veckans blogg hos miimiisfoto.blogg.se

#2 - - Pascal:

haha nä inte riktigt :)

#3 - - Erika:

Det låter bra =) Kan ju hålla alkisarna borta eller så kissar dem utomhus, fast då riskerar dem ju böter förstås.

#4 - - -Stjärnan:

SV: Idag blir det lite mys hemma hos tjejkompisen.



Händer för din del då??



//-Stjärnan

#5 - - Marcus Å:

Allt bra idag då? :) Det där med sms på toaletterna är smart faktiskt, det hade dom i Åre också...

Kram

#6 - - Elin:

Nej kära kusin, du är inte dålig om du inte känner till dom. Jag hade aldrig hört talas om dom heller innan de var förband åt Rammstein i Berlin

#7 - - Johanna:

ikväll blir det ett varmt bad och let´s dance...själv då?



lade till dig på bloglovin, på tiden nu tycker jaga :)

#8 - - Your Dream Closet:

jag tyckte det var smart för jag hara ldrig några mynt, men jag går alltid på toa ;D

#9 - - Linda - ndaiL:

Jag är själv hemma ikväll så ska nog bädda ner mig i soffan med en massa gott o se lets dance :)

själv?

#10 - - Ida We:

Ja, visst är Bodaborg kul! Vilken stad har du varit i då? Det är tydligen helt olika banor överallt, ganska coolt men jobbigt att komma på alla :P

#11 - - Neli:

Ja lätt att han förtjänade de =) Han är så sjukt grym på alla sätt och vis. Älskar han i filmen Gilbert Grape med Leonardo DiCaprio =)



Okej =) Jag tror vi också hade de så länge. Kanske till och med längre. Typ 2 år.

#12 - - Jonna:

Det blev tacos :) enkelt och gott ;) hehe. Vad jobbar du med? ^^ skönt med lite fredagsmys (= kram

#13 - - JAGHETERINTESUNE:

Hänt på lovet? :)

#14 - - Lisa:

ja verkligen=)!!

#15 - - ANGELICA:

tack så mycket :D



haha ja snart kan man väl betala allt med mobilen! Fast tja varför inte ^^

#16 - - Frida Stigevik:

sv: okej, samma här :)

#17 - - ida myrin ♥:

sv: ååh, tack så jättemycket! :')



haft en bra dag?



puss ♥

#18 - - Louise:

Reser just nu i Chile och där betalar man en peng, får papper och uträttar sitt ärende. På vägen ut finns handfat att tvätta sig i och sedan får du papper att torka händerna med.



Mannen ler garanterat om han får dricks.

#19 - - SARA:

Skitsmart ju :D Kram

#20 - - michelle:

hahah hiss faktiskt! :)

#21 - - BlueRoseCase:

Hahaha, ja den var hysterisk... nu är du "utmanad" i min blogg!

#22 - - Smse:

Men ååh. Tänk så har man inte telefon precis som du säger. Eller så kanske man inte har pengar på den!? Wtf!? Vad gör man då? :O

#23 - - Millan:

komiskt att vi precis har pratat om Toalettbesök i Egypten medan vi åt pizza idag.. :p Det ska tydligen finnas en slang bredvid med vatten så att man kan "spola av" om man inte tar papper.. (...) Inget jag vet av egen erfarenhet dock x)

#24 - - Marcus Å:

Nu är jag med. Det funkade inte bra, skickade fel 3 gånger haha :P

#25 - - Camilla:

Do it! Tycker verkligen du ska tvinga karln din att se den med dig snart :)



För min del blir det att jobba idag. Sen blir det nog att ta det rätt så lugnt. Vad händer för dig? :)



Puss

Till top