Friends

 

Sånt här får mig att må riktigt jävla illa!

Hennes klasskamrater har, genom facebook, startat en fan-klubb "Vi som hatar Stina Johansson". En grupp elver som medvetet sårat någon genom internet.

 

Denna typ av mobbning måste ändå vara den värsta.

Att man kränks av sina skolkamrater och inte bara "mellan fyra ögon" utan även offentligt på nätet. Där "allt sparas på cyberspace". Detta gör mig så ont att så någon lida på det här sättet, all form av mobbning är oacceptabelt!


Ingen ska behöva må dåligt i skolan eller någon annan stans.

 

Därför stödjer jag Friends. "Friends är en organisation som deras främsta vision är ett samhälle där barn och ungdomar växer upp i trygghet och jämlikhet.

Friends påverkar samhället genom opinionsbildning som syftar till att alla ska ta ansvar för barns och ungdomars välmående och utvecklingsmöjligheter."

Dom gör verkligen skillnad och dom gör verkligen allt för att förebygga mobbningen runt om i Sverige. MEN, även dom behöver våran hjälp. Om du kan, gör något.
Är det bortom dina händer, kontakta någon som kan. Att visa att man bryr sig kan vara mer än tillräckligt för den utsatte, TÄNKT PÅ DET!

 

När jag gick i skolan var jag själv en ESO (elevskyddsombud) som vi kallades. Jag och en klasskompis åkte runt i linköping bland olika skolor och pratade mycket om hur vi förebyggde mobbning på vår skola och fick alltid en massa fina komplimanger och bra respons.

 

Den känslan man får av att veta att man verkligen gör något bra, är obeskrivlig. Det tror jag båda han (klasskompis) och jag kände. Att man gjorde en liten, MEN en skillnad.

 

Vi kan alla hjälpas åt att förebygga mobbningen!

 

#1 - - Liiv:

Sv: Ja det tycker jag du ska göra!

#2 - - Lizzy:

sv: Det är toppen! Själv? :)



Usch va hemskt, har själv sett några såna grupper på facebook. Omoget och patetiskt är vad det är.

#3 - - Ahline:

sv: det där är seriöst det värsta ja vet. helvete vad arg jag blir. man vet ju själv hur man skulle må om det skulle riktas mot en själv. USCH!

#4 - - Smse:

Bra skrivet. Själv hatar jag också mobbing och är strängt emot det. Finns ju tider förr som man själv kände sig utfryst och ensam. Men rackla ner på mig har nog ingen kunnat göra :) Har alltid haft min "värdighet" kvar. Tycker det är hemskt att sådant förekommer..



Tack förresten! ^^ Jo han är riktigt duktig! D-ponny :) så om jag fattat rätt så är detta för D-ponny?:

Lätt D -80cm

Lätt C -90cm

Lätt B -100cm

Lätt A -110cm



Så kan vi nog börja tävla Lätt D iallfall :) För 80 hoppar vi ganska utan problem :) Men att man ändå tränar på 90-100cm som vi gör :D Blev skitglad när jag läste det. Vi trodde att 90cm var lägsta klassen för D-ponny, när det i själva verket var det lägsta för Stor häst ^^ :)

#5 - - Bella:

Vinn en länk i en hel vecka på min blogg, läs mer på bloggen. Utlottnigen sker imorgon kväll! :)

#6 - - TERREH - GRATIS PERSONLIGA BLOGGDESIGNER!:

SV: Tack så mycket! Haha och inga problem :P



Det är sjukt att man kan göra något sådant... förstår inte hur man ens kan tänka tanken (det du skrev om i det här inlägget). Väldigt bra skrivet!

#7 - - Erica:

Du är underbar! :D



Om jag inte gör något med det har jag trollhår, men det översta lockar jag till med plattång så det inte ser överjävligt ut ;D



Jaa det är bara att komma! hihi

Puss!

#8 - - annie:

ajja tråkigt de som hände tjejen:/

#9 - - Mathilda:

Svar: Jadå... Har tinitus nu istället -.- Hahha xd

#10 - - ella:

ush!!nä ingen ska behöva ha d så:(alla måste hjälpas åt.

ha en bra söndag nu=)

#11 - - Maria ♥:

Usch vad hemskt! Själv är jag Friendsare på min skola.



sv: yes, jag börjar imorron. Usch! ;(

#12 - - enira:

haha okej va gör du? <33

#13 - - Linda - ndaiL:

Usch, jag läste också den artikeln!!



ja, ullared är kul o jag har inget problem med att få med min sambo, hant ycker bara det är kul!

#14 - - debita!:

Hej hej!

Just nu har du chansen att vara med i min tävling om att vara de 10- 15 deltagarna som kan bli månadens blogg. Allt du behöver göra är att gå in här: 1. http://debita.blogg.se/2010/january/vigtigt-for-er-som-vill-vara-med-att-tavla-at.html#comment och kommentera att du vill vara med för att bli en av de 10-15 deltagarna. Läs inlägget innan du kommenterar och vill vara med.

#15 - - Neli:

Hihi erkänn? =) Hon är underbar <3



Ja Jönköping är en jättevacker stad =) Finns verkligen inget som jag inte gillar med det. De är inte heller som Göteborg, Sthlm och Malmö, att man hör att de sker mord och såna grejer här. Det sker inte alls ofta. Och sen är det inte så jättestort heller =) Det är en mysig stad!



Kram

#16 - - Ida We:

Jag vet inte, men säkert. Jag har bara varit på det i Torpshammar utanför Sundsvall, tre gånger. :)

#17 - - Malle - Hockeyfru:

huha, segt när man vänt på dygnet, inte lätt att vända tillbaka :/ toppen med mig, lite snorig bara hihi!



usch vidrigt att se sånt..mobbning är hemskt! :S

#18 - - vesna.blogg.se:

gud va hemskt :O

#19 - - lara:

SV:Jo jag håller med :D

Jättebra inlägg!Tycker synd om tjejen och alla andra som blir mobbade!

Kram

#20 - - alexandra:

jaggillar vad du skriver, du har så rätt!



Lottar ut en mj tisha på min blogg!

och imorgon lottar jag ut en huvudmassör, kika in :D!

#21 - - Erika:

Usch! Jag hatar sådant där.

#22 - - Your Dream Closet:

jag läste de ddär me doch det gör fan ont i mig, helt idiotiskt hur elaka barn kan vara !!

#23 - - SARA:

Tack :D

Usch, blir så ledsen när man ser sådant :( Kram

#24 - - elina:

sjukt söt blogg! :) kram påre.

#25 - - Ahline:

fyfan! urk. jag mår toppen bra, hur mår du? :)

#26 - - vesna.blogg.se:

tack =)

#27 - - Leia ♥:

Ja, sånt är illa :S

#28 - - Viktoriae.blogg.se - Självkänsla, läsvärt, tips och tankar!:

Fy fan för mobbning!! Blir så arg när jag läser sånt!!

#29 - - Anonym:

fattar inte hur man kan göra så mot nån annan :S

Till top