Precious

...en film vi inte får missa!



Precious Jones, en 16-årig analfabet, har hela sitt liv varit osynlig.


Osynlig för pappan som utnyttjar henne, mamman som slår henne och myndigheterna som bara ser henne som ett i raden av Harlems alla förlorade själar.

Men när Precious, gravid med sitt andra barn med sin far, möter en beslutsam och radikal lärare påbörjar hon en resa av utbildning och upplysning.
Och Precious lär sig inte bara att skriva om sitt liv, utan gör det även till hennes eget för första gången.


 

#1 - - vesna:

vill osså se den :)

#2 - - Johanna:

Nej den måste man ju bara se =)

#3 - - Emelie:

jaaa juste så var det! :D men vad är det den handlar om egentligen? är det hans liv eller är det en deckare typ?? :P



Jora det är bra med mig, lite förkyld fortfarande men annars bra :) Själv då??:)

#4 - - jennifer:

sv: tack, vad glad jag blir!

#5 - - Carolina:

TACK för svaret :) Godnatt ♥

#6 - - Anonym:

tack så mycket :)

va gärna med och svara på dagens fråga i min blogg :)



du behver verkligen inte om du inte vill :)

#7 - - Emelie:

Den vill jag se! Verkar vara riktigt gripande.

#8 - - Kikafika:

Guud! Den filmen verkar sjukt bra!!



Sv; Jo idag har jag blivit mulad av samma person typ 20 gånger om!! Haha, fast man kan väll säga att det är lite mitt eget fel med. Jag gav mig in i leken och får då leken tåla:P fast.. blev mulad med en isboll en gång... Så har några pyttepyttesmå rivsår under ögat - som bara jag ser antagligen - och en pytteliten bula som inte ens syns. Men aja, det är kul att ha snöbollskrig, och jag mular ju golk jag med:P Så imorgon ska de som mulade mig få igen:D Fast jag ska vara lite snällare mot dem och inte vaar så hårdhänt:P



Jag har märkt att varje gång jag svarar dig blir det en novell av allting x) Haha, aja! Sånt é livet;)



Ha det bra!

Kramisar

#9 - - Heyli:

hehe alldeles riktigt det gjorde du också :) men nu finns det inte mycket kvar av den stilen längre ;)



nä förstår att det är svårt i hyreslägenhet.. får köpa en lägenhet eller kanske ett hus till och med så får du inreda som du vill :)

#10 - - Alexandra, KAKHUSET ♥:

guuu den verkar såå sorlig :(

#11 - - Frida Stigevik:

sv: taha, lr hur ;D

#12 - - SARA:

Läste om den i tidningen, vill verkligen se den!!!

#13 - - Marcus Å:

Bara bra med mig också. Ska tvätta lite och träna idag. Har du flyttat alltså?



Kram

#14 - - Emi:

ÅÅåååh! den verkar verkligen bra.... Vet du om den kommer att visas på bio?



kram<3

#15 - - Emelie - EmeliesPlace:

Den filmen måste verkligen ses!

#16 - - Johana:

okej :)

med mig är det toppen, är på jätte glatt humör..

idag blir det nog av att vara med vänner, dricka lite och så, dudÅ=)?

#17 - - Emi:

Syns inte min tidigare kommentar här, kanske blev ngt fel när jag skickade? <3



Tack för din kommentar!! Har du eget företag? :D



kram <3

#18 - - Anonym:

Åhh vill se den! :)

#19 - - Emi:

Vad KUL! :D Hur går affärerna då? ;) <3

#20 - - Emilia:

Denna film får inte missas, roligt att du lyfter fram den i din blogg!

#21 - - Leia ♥:

Kanske den kan vara bra.

#22 - - Lisa:

vad fin blogg du har:D

#23 - - Neli:

Oh Precious verkar så bra :) Har den på datan, men utan text, men det hindrar inte mig från att titta på den haha :)



Idag ska jag inte göra så mycket. Sitter för tillfället hos min bror i Borås och sen ska vi hem till mamma och pappa hihi. Ska väl ta det lugnto ch så. Va ska du hitta på idag? KRAM söt

#24 - - HANNAH:

Håller med, me ack så dyra de va!

#25 - - anna:

verkar bra :)

#26 - - Maria:

Åh, den verkar sevärd. Lite jobbig kanske, men absolut sevärd.



sv: Det måste du utan tvekan göra! Du kommer att älska Glee :D

#27 - - Mikaela:

Låter definitivt som en film att lägga på minnet :) Lycka till med företagandet!

#28 - - sandra:

den filmen vill jag se :)

#29 - - Maria ♥:

Kommer nog inte se den filmen, tål inte sånna filmer. Sitter bara & grinar och får skuldkänslor..



sv: kan hålla med dig lite! Kenza var liksom lite för enkel sådär. Älskade Blondinbellas outfit också, men hennes byxor var ett stort no-no för mig haha ;) älskade hennes hår dock! Puss!

#30 - - Felicia:

Omg jag skulle sett den i söndags men blev sjuk :( Men den verkar jätte bra vad jag har hört!:d

#31 - - Felicia:

jag tkr den stämmer med filmen haha :d<3

#32 - - Felicia:

Hahah oj kommenterade fel sorry!! JHA den verkar superdupeeer bra haha!! :o

Till top