OS i Vancouver

I fredags drog ju vinter-OS igång i Vancouver.
Visst fasen är det något speciellt när OS är igång? Ni vet, istället för att kanal 3 och 5 går i tv-rutan så är det svt 1-2 som går.

Man ligger och kollar på de olika sporterna precis innan man ska gå och lägga sig, sen vaknar man upp till reprisen morgonen därpå till dessa bekanta kommentator-rösterna.

De absolut favorit sporterna som jag kollar på är:


Konståkning - Par


Konståkning - Singel

freestyle skiing


Snowboard


Ishockey


Vilken sport kollar ni på under OS?
#1 - - Frida Stigevik:

sv: åh, tack så mkt! :) i gengäld får du en länkning i inlägget!

#2 - - Lisa:

hihih jadå:D



svår fråga...

#3 - - Jeanette (fotoblogg):

svar: tack så mycket :D

Jag kolla helst på Hockey ;)

#4 - - G2 / Gosia:

mmm jag dog typ...

nej, ingen hjälp... måste nog köpa en ny :(



jag tycker inte om att kolla på sporter, haha... om jag kollar på nåt så är det fotboll :)

#5 - - Denise:

svar: det finns det nog ingen som inte gör nu!;) hehe

#6 - - Jenny:

Sv: Hehe jaa visst är de! :) Jag hade en helt okej dag igår, hur hade du det då? <3

#7 - - Maria - TÄVLING PÅGÅR!:

Jag ogillar allt som har med sport att göra. ;D



sv: Jättegulligt!



Ja, det är nog en direktöversättning från finskans Ystävänpäivä (betyder just Vändag). Det låter ju lite trevligare att säga Vändag om man inte själv har någon pojkvän också ;)

#8 - - Annika:

Ärligt... vi tittar inte på OS alls!

#9 - - Matilda:

jag har faktiskt inte kollat något alls:P

#10 - - anna:

jag längtar efter hockeyn, men tyvärr sänds ju den mitt i natten =/

#11 - - Sara:

Hej! spännande och fin blogg du har :)



Jag föredrar att kolla på konståkning och skidor av olika slag. Konståkning för att det är så vackert!

#12 - - M i c k a:

att vinter os är igång är ju underbart (:

#13 - - M i c k a:

btw, här är det hockeyn som hägrar :D

#14 - - mhalin:

skiiit vilket hopp hon gjorde på konståkningen ! :D

#15 - - Emma:

Jag kollade mest på ishockey, men även på lite slalom och snowboard:D

Till top