Funny People

Funny People

George Simmons (Adam Sandler) är en framgångsrik komiker som får sitt liv upp och nedvänt av beskedet att han har leukemi.
Plötsligt framstår alla år med groupies, limousineresor och kraschade förhållanden som fullkomligt meningslösa och George inser att han inte har en enda riktig vän. Ira är (Seth Rogen) är ung och ambitiös men tvingas jobba på ett snabbmatshak för att skrapa ihop till hyran och kämpar med att få igång en karriär som ståuppare.
När deras vägar korsas anställer den trötte mästaren Ira som assistent och en märklig relation får en början.


Mark: When my grandfather died, there was one candle next to his bed. And the candle started flickering. We all thought it was him going to Heaven, you know?
Leo: You don't pass through fire to get to Heaven. I think he went to Hell.
Mark: I can't belive this, I'm opening up to you, and you're making fun of a serious moment in my life.
Leo: It's not my fault your grandpa is playing backgammon with Hitler.

(Bäst i hela filmen! Så jäkla roligt!)


Filmen, filmen md stort F. Som jag längtade till filmen. Men ack var besviken jag blev!
Visst, filmen har sina höga noter då och då. Men filmens längd var för lång och slutet var ganska kass. Ops, sa jag för mycket nu?
Men den blev smått tröttsam efter alla "fuck" och "cock" ja..

Men helt klart sevärd, för den som gillarn humorn. Den får 3/5 a mig!


#1 - - Johanna:

Här är allt fint, lite småseg dock..

#2 - - HANNAH:

Ja haha :)

#3 - - BlueRoseCase:

Ja, det är rätt härligt faktiskt att känna lite intresse för nutiden i filmväg. Men Adam Sandler, nej tack! ;)

#4 - - sofie:

sv; älska historia? du kan få göra mitt pm då :P haha

så bra (Y) joo de ä bara bra med mig! =)

#5 - - Annika:

Oj den måste jag se!

#6 - - Emi:

Sv: Tack för din intelligenta kommentar, äntligen någon som inte BARA vill promota sin blogg haha ;D Nej missunnsamhet är ju bara så trist =/



ÅÅh har inte sett den här filmen, men möjligt att man tankar den tills ikväll, behöver koppla bort hjärnan lite...!



<3

#7 - - vesna:

ja vill faktiskt se den :D

#8 - - Neli:

Ja det var så fint :) Hihi ja stackare, han såg nervös ut. Men det är klart. De var ju sjukt mycket folk som tittade. Jag hade varit nervös också! Och jag hade haft det svårt att prata efter allt som hänt. Stackars barn (L) Tycker så synd om dem.



PUSS söt

#9 - - Kikafika:

haha x)



sv; Visst kan man inte annat än att ÄLSKA hennes sminkblogg:D Man få lust att sminka sig likadant nästa dag! Men när nästa dag kommer kollar man sig i speglen och smetar bara på lite mascara:) Haha! <33

#10 - - Erika:

Det är bara bra här, precis tränat!

#11 - - SARA:

Den kanske man skulle ta och se! :) Kram

#12 - - ida:

haha den verkar kul! xp



vi har frågestund på bloggen, vore kul om du ställde en fråga :D

länk: http://tokiohotelbrudarna.blogg.se/2010/january/fragestund.html

#13 - - Johana:

då ska jag ta och se den :)

hade de jätte trevlig idag , hur har din dag varit då?

Till top