Alla hjärtans dag

 

Snart är det den 14:e vilket de flesta par ser fram emot. Inte minste jag!

Eftersom det är en söndag då så är jag ledig från jobbet, så nu planeras det för fulla muggar. Det var ett tag sedan jag och T gjorde något mysigt tillsammans. Har ni några planer med eran käraste?


 

Visste ni att det finns många berättelser kring "alla hjärtans dag"?

En av dessa var Sankt Valentin en kristen som levde i Rom på 200-talet och fick lida martyrdöden efter att ha trotsat kejsar Claudius II förbud att viga unga par.


Innan han avrättades lyckades han smuggla ut ett kort till fångvaktarens dotter som han var mycket förälskad i: det första Valentinkortet och ursprung till seden att skicka kort denna dag. Valentin sägs även ha haft för vana att plocka blommor i trädgården och ge dem till älskande par. Detta påstås ha givit upphov till seden att ge varandra blommor på Alla hjärtans dag.

#1 - - EN MASJÄVEL:

tjo :D



how you doing sweet?



KRAM

#2 - - anna:

jag är singel, så har inga direkta planer :)

#3 - - Camilla:

Åh så roligt det låter! Då känner man ju verkligen att det man gör är uppskattat också :) Vad glad jag blir för din skull :)



Puss

#4 - - SARA:

Jag längtar massor till söndag! :D Kram

#5 - - PETRA AKA SHORTY:

sv: aww tusentack :D älskar den själv hihi, massa kramar

#6 - - Vanessa:

Svar; härligt! nja, sådär...sjuk "/ fast de börjar bli bättre (:



har du lust att kanske fråga något på min blogg på frågestunden ? :D

Puss

#7 - - Z A N D R A :):

sv: tack för din röst! :)

#8 - - Neli:

Ja alla hans filmer är så sjukt bra. Jag älskar What's eating gilbert grape för han är så söt där haha. Han ser ut som en tjej med sitt långa hår :) Haha. Och Edward Scissorhands är sååå underbar (L) Det är mina två favoritfilmer! Ikväll har jag laddat upp med Chocolate och Don Juan DeMarco (L) Ser fram emot att se dem!



Hoppas att du får en bra tisdag söt. KRAM

#9 - - vesna.blogg.se:

den bilden e så fin =)

#10 - - Jeanette Dahlström ( fotoblogg):

Svar: Ja det är dom :D

#11 - - Erika:

Vilken frän bild!! =)

#12 - - pelle:

nej, nej, nej.... AHD ska vi ju kollektivhata. Affärernas dumma påhitt ju ;P



och hey, tack för gratulationen!

#13 - - miiah:

Gillar din blogg!



Kramar

#14 - - Anonym:

tack så mycket :D

#15 - - Sarah:

sv: ja verkligen :)

#16 - - Vanadesse.:

tack gumman! ska kika igenom bloggarna :D



allt bra me dej? hur går d me caféet?

#17 - - BlueRoseCase:

Jag ska fira med en extra kopp kaffe, koffeinet är min käresta... ;)! Timmarna borde gå att få tag i för en spottstyver, det gjorde den redan när jag köpte den för... sex år sen eller nåt sånt... ;)

#18 - - Annika:

Vi ska nog mysa till det lite extra men inget överdrivet... förhoppningsvis så får jag ett kort :)

#19 - - Maria:

Hoppas att du får en riktigt mysig dag på söndag! :)

Tråkigt att man själv inte har någon att fira alla hjärtans dag tillsammans med. ;)



sv: Fniss.. Ja. ;) Speciellt eftersom Foki alltid är så "perfekt" i allas ögon.

Till top