Jule lista!

Hittade denna för ett tag sen hos Johanna! Var bara tungen att göra den också.


1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde
Nä, det vill jag inte påstå att jag gör.

 

2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste hemma
Nja, inte så noga med det där. Vi har en julgran som funkar fint!

3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv
Absolut! Alltid roligt att drömma bort ett tag och bara skriva ner precis ALLT som man önskar sig. Men på senare tid när jag skrivit klart, kommer jag på mig själv ha skrivit ner veckans inköpslista..

4. Julmaten är väldigt viktig
Det är INGEN jul utan julmaten.

5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med
HA! Om man ändå åt hälften av de där. Julskinkan är det ända av dessa som är ett måste för mig.

6. Ingen riktig jul utan snö på julafton

Det ska vara MASSOR med snö på den dagen, då är det en lyckad vinter. Men jag är nöjd om det är snorkallt och frost överallt.

7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss
Nja, oftast bryter det ut till en större kaos hos mig, men väl igång så lugnar det ner sig.

8. Släktbesök ingår alltid i julen

Ja, det brukar vara!

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar
Jodå, ibland blir det ett rim eller två! (har inte alls suttit vid blockets julrimmestuga natten innan..)

10. Jultomte är viktig
Jo han är viktig! Jag tycker faktiskt det, allra roligast är ju om det är någon där som tror på tomten. Då är det en riktig jul!

11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr
Fullt upp vill jag inte säga. Förra året gjorde jag typ allt, men annars har en vänlig själ slitit med de där innan vi kommer dit.

12. Julkort ska skickas på Posten
Ja för sjutton!

13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton
Naturligtvis! Ingen jul utan tomtensverkstad.

14. Julen är mer jobbig än rolig
Bara innan julafton då man fixar julklapparna och sånt. Men det är mödan värt!

15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp"
Jag är dålig på mata fåglarna.. Får kanske börja med något i år kanske?

16. Dopp i grytan är viktigt
Näää? Det har jag totalt missat om vi haft. Men det är ändå inget jag äter..

17. Julkalendern i TV försöker jag följa
Nej, inget som intresserar mig. Har dock alltid varit dålig på att se det ända sen barnsben..

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer
Nä, det var ett bra tag sen jag gjorde något.. Senast vad jag kan minnas var nog på gymnasiet när klassen drog till skidbacken. DET var tider det..

19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands
Nä, det är inget jag gör. Vill vara hemma!

20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar

Vi har varit den senaste tiden med mina kusiner och firat jul. Haft väldigt roligt ihop!

#1 - - danten89:

Vilken är din favorit på julbordet då=)?

#2 - - Millan:

Klart du ska mata pippifåglarna nu när ni bor i hus. :) Finns så roliga "matmaskiner" !

#3 - - Johanna:

kul och läsa :)

Till top