Plötsligt händer det...

.. att man nästan fäller en cyklist med hundkopplet.

 

Cykelsäsongen har dragit igång på riktigt här i Västerås. Detta innebär att man hela tiden ska vara på sin vakt och inte vingla runt på cykel/gång-banan som man själv behagar längre.

 

Igår när jag gick med hunden så stötte vi säkert på 273 hundar på vägen mot bussen. Självklart blir min hund galen (hon gillar inte andra hundar och hon löper, behöver jag säga mer??) och hon skäller och har sig. Efter att ha trott att kusten var klar så tänkte jag låta henne springa lite på gräsmattan.

 

Ack, det skulle jag inte ha gjort..

 

Kiwi gör största U-svängen och springer till gräsmattan på motsatt sida från oss och springer över cykelbanan och vem fäller vi nästan med kopplet om inte en cyklist??

 

Ps. Cyklisten klarade sig utan större skador.. Hehe..

 

 

#1 - - Johanna:

Haha ja jag har funderat på se den, så inte helt omöjligt.... :)



Haha jag brukar alltid bli överkörd av cyklister av någon skum anledning :)

#2 - - jch:

Det är bara bra. Själv då?

Har du något kul på gång?

#3 - - Vanadesse.:

hej gums =)

jo d va ett tag sen. det e bra me mig! sj då?

puss

#4 - - miiah:

sv: skönt :) det är bra här med, lite nervös, trött och huvudvärk men annars så duger det, haha ;D



hoppas inte cyklisten skadades, hihi :p

kram:)

#5 - - Sara:

Haha så det kan gå ;) Kram

#6 - - Annika:

Oj hahahaha vilken tur att det gick bra ändå!

sv: Vi hade glittret på efterrätten :)

#7 - - stefan:

samtidigt har ju faktiskt cyklisten lite ansvar när han ser att hundar är i närheten!

#8 - - M A R i E (Mandelström På Ärten):

Gah, farligt.



Tack. =)

Hoppas du haft en bra kväll.

Kram

#9 - - Marcus Å:

Oj, nu sätter du nivån högt för Västerås!



Allt bra idag då? :)

Kram

#10 - - kikafika:D:

Hahahahohohohohehehehehihihihihihi... KRAAAAMP!!! XD

Jag tror jag dör!! Du får läsa på min blogg om vad jag gjorde i somras x) För jag orkar inte skriva allt som en kommentar x) Hahahahhahahahha!! Det var det roligaste på länge x)

Har du det bra annars då? :)

Kramis

#11 - - nath:

sv; i princip samma här faktiskt :)

allt bra annars?

puss

#12 - - Cajsa:

Det där lät inte så bra. :( tur att hon klarade sig bra. :)

Till top