Löjligt..?

Det krävs två för ett bråk, här har vi bara en tjurig unge..

Ja, jag kan väl säga att ingen har undgått detta så kallade bråk mellan Kenza & Bella.

När jag läste detta först tänkte jag strunta i att skriva om det.
Men samtidigt är det ju mig vi pratar om och vem älskar inte att rata svenska "blogg stjärnor" mer än jag? Hoho.

För er som som mot förmodan missat detta, klicka här.

Jag vill säga såhär: Det är inte ett dugg synd om Kenza i detta fall.
Hon är sjuk, punkt slut!
Varken Bella eller MTV hade ingen skyldighet att berätta varför Bella fick jobbet. Sedan när ska arbetsgivaren behöva berätta sådant? Sedan aldrig när jag kollade senast.

Men något som ändå jag tycker är väldigt fascinerande är: att Kenza ser sig själv missanpassad i media, kändisskap, pengar och allt vad det innebär. Men varför i all världen har hon då gett sig in i ett sådant yrke?
Där allt speglar på vad som är hetast just nu. Är du tillräckligt snygg? Finns du överallt i medierna? Är du helt enkelt "inne". Just denna bransch är bland det mest otacksamma jobb och man faller väldigt lätt i bort och glöms bort, fråga bara Alice Bah!
Nej, denna brud behöver växa upp och förstå hur det funkar än att sitta och gnälla över hur det var "hennes" jobb ifrån början. Sådana människor, känd eller okänd, hade jag inte velat ha med att göra, om jag var chef.

Eller vad tycker ni?


Men åter till det jag hade tänkt skriva ifrån början.

Vad tog dessa människor med erfarenhet, charm och de där lilla extra vägen? Jag vet att det finns människor som är grymt duktiga inom journalistik & tv. De som faktiskt har suttit och studerat inom just detta som inte kan få jobb av olika anledningar. 

Räcker det att ha en stor blogg för att du plötsligt ska räknas som proffsionel och framför allt, duktig inom branschen?
#1 - - M:

Kolla in min blogg! :)

#2 - - vesna:

hela den grejen är löjlig haha.

#3 - - Hannah Hale:

håller med dig, men tror att kenza hade passat bättre för jobbet än bella.

Sv: haha men elakt :D jag vill veta!



min söndag har vart helt okej, it could've been better though, men det kan det alltid! Själv då?

#4 - - simone:

Sv: Tack! :)



Jag tycker dock att Isabella (so maldrig jobbat med mtv innan) borde nämnt VARFÖR hon plötsligt fick arbeta med vma så plötsligt. Kenza kunde ju valt vem som helst, men hon tog Bella.. så, jag tycker bara det är en ren artighetsgrej liksom :)

#5 - - Elin:

Jag hade nog också tyckt att det hade varit "mitt" jobb, och kanske då skrivit om det på min blogg. Jag tycker nog inte att Kenza gnäller så mycket, det är väl klart att hon blev besviken? Det hade nog vem som helst blivit, men att hon sen inte väljer att ha det i sitt privatliv utan lägger ut detpå bloggen är en annan sak, hennes blogg är ju trots allt en av Sveriges mest lästa bloggar.

#6 - - Hanna:

Fast jag förstår Kenza. Skulle reagerat precis likadant om det var jag som var med om samma sak.

#7 - - angelina:

Godmorgon , tack det bra :)

Vad händer idag då ?

#8 - - v ~:

sv; jo,jag antar att du har rätt!

#9 - - SARA:

Orka alltså, hur löjligt som helst!!



Jaa, den är så fin den förpackningen, och innehållet är bra ;) Kram

#10 - - Ida:

En helt okej helg. Har mest suttit hemma, för har varit jätteförskyld. Hade du en bra helg då? :)

#11 - - sadia:

svar på din sista fråga; nej det tror jag inte, vissa människor har det vissa människor det har inte något att göra med om de har en stor blogg eller inte ;P

#12 - - ♥ Jessica - Fotar och designar bloggar ♥:

åh jag dissar, Kenza har ju lixom övat för det. Men men..Allt bra idag?

#13 - - Maria - f a s h i o n s t a r s ☆:

jag tror att det var känslan av att behöva missa allting som gjorde att kenza blev sur... men som du säger, de var inte skyldiga henne någonting. Bella var reserv, Kenza blir sjuk - bella tar över. inga konstigheter

#14 - - simone:

Ack avundsjuka -.- X) Haha!



Vad heter Blondinbellas blogg nu? :) Jag har försökt gått in o kollat men det står att hon tagit bort den! :O



Kram<3

#15 - - Anonym:

okej:D

tjkr också det är mesigt:S

kenza e sjuk, men även om hon inte var. hon kan inet få alllting?

#16 - - Camilla:

Måste bara säga att jag älskar dina inlägg! :)



Sv: Exakt! Alla kommer ju bara vilja undervisa "stjärneleverna". Det kan ju varenda kotte förstå! Bara att fråga dessa politiker själva om de skulle undervisa de barn som har svårare att lära sig. Troligtvis skulle de säga nej till att få jobba ännu hårdare, och få ännu mindre lön.. Det är ju inte omöjligt att de barn som har lättare för sig anser sig själva vara "mer värda". Tänk all mobbning osv det kan leda till.



Puss





#17 - - Hilea:

Vem som bara inte Kissie fick det. Hon e för mycke.

#18 - - Vanadesse.:

håller med dig gumman! bra skrivet.

#19 - - I S A B E L L A:

Faktiskt inte hört någonting om det här. :)

#20 - - your dream closet:

och jag tycker helt tvärt emot dig, jag tycker kenza har all rätt i världen att vaar "sur." Jag tycker absilut inte de är fel av MTV att välja Bella, men som Kenza säger så tycker jag någon som lever för musiken skulle fått åka istället. Bella åker bara dit för publiciteten tror jag. Hade varit som att skickat Kissie nästan (fast jag hatar kissie, INTE Bella.) Men de hade åkt dit för samma grej.

#21 - - jenny:

HAHAHA :DD

#22 - - kajsa:

ah, okej :D

tror de var för blixten på kameran..



vad gör d?:D

#23 - - iza (::

sv: Det är så grymt kul (: Ända sen jag var liten, kanske när jag var tre år, så i tretton år kan man kanske säga ;P



Folk som har utbildning och kan det inom journalistik & tv blir överspelad av det som är mer kända, vilket är synd..



#24 - - Sandra - Piffad:

Håller med! ;)



sv: Okej, har du tränat eller? :)



Vet inte riktigt, dansa antar, själv då?

#25 - - celine <3:

Svar: tack så mycket :]



föresten, du fattade väl att det var jag som la till dej på bdb? ;D



kramkram

#26 - - malinhe - fotobloggen.:

hoppas du haft en fin dag!

kramar!

#27 - - Therese:

SV: Jora den var faktiskt jätte bra ! ;D

Pusssar

#28 - - pelle:

Usch, bortskämda glin. "Varför är det ingen som uppmärksammar mig". Någon behöver ta ned henne på jorden...

#29 - - Maria:

Man förstår ju att Kenza är sur över att hon missade galan, hon har ju hållit på och skrivit om den i sin blogg i evigheter, men det är ju ändå fel av henne att ta ut aggressionerna på Blondinbella. Hade inte Bella fått jobbet hade ju någon annan ändå fått det, Kenza kan ju inte neka alla andra att ta det bara för att hon själv blev sjuk.

Fast lite roligt är det ju ändå med bloggbråk ;)



sv: Jag laddar ner avsnitten, men ifall du inte brukar ladda ner så tror jag att man kan se dem direkt via nätet också. Om jag inte minns fel satte Blondinbella ut länken till sidan där man kan göra det någon gång i förra veckan. Annars går den väl att googla fram också. :)

#30 - - Karin:

svar: not alone är också min favorit. (:

#31 - - Amanda:

Svar: jajamensan jag rider :) vad gör du på fritiden? :)

#32 - - matilda:

oj det där hade jag totalt missat! eller ja att blondinbella fick kenzas jobb för att hon blev sjuk visste jag men inte att det blev ett bråk, haha lite spännande :P

#33 - - Heyli:

nu visste jag inte vad jimmy choo var för nåt så var tvungen att googla haha :p då har man lärt sig nåt nytt då idag :)

#34 - - LIENE:

sv: heh etänkte väl eftersom den har inte kommit ut än, bara det där smakprovet.

men den här på msn var verkligen bra!

#35 - - Sessan:

Håller med dig till tiotusen!

Jesss, det skall bli jätte roligt, det är förvisso ett provisionsjobb till en börjabn :(



DU E SAKNAD!

#36 - - jasmingz.blogg.se:

sant :S

#37 - - julia:

Svar: Okej. :) Nej, det är bara skolan som vanligt. :P

#38 - - Kerstin:

Håller med varför ska det räcka med en stor blogg för att räknas som professionell.Är ju så mycket mer som borde räknas in.

Jag själv kallar min blogg bildblogg där jag lägger ut mina egna bilder+skriver om mitt liv mina känslor osv+ lite bilder på dit jag vill åka, roliga bilder och bilder på knäppa/roliga/tokiga saker

#39 - - Sanna:

Tack för att du tog upp detta ämne, precis vad jag tycker! Skönt att någon äntligen insett detta :)



Älskar din blogg!



P.O.K. Sanna

#40 - - sofie:

med aftonbladet ska man väl ta allt sånt skvaller med en nypa salt? enligt kenza själv på hennes sida så önskar hon bella alla lycka osv till bella med jobbet.. så.. vart kommer det ifrån att det bloggbråk?..bara en undran..

#41 - - Denise:

Tycker det är dåligt att man håller på o skriver dumma saker till varandra genom bloggar! Allt blir bara så himla fel då! Men larvigt av Kenza.

Till top