Surkärring?

 

En tanke har slagit mig många gånger.


Bara för att man inte tycker och tänker som alla andra, är man en surkärring då?
Bara för att man tycker annorlunda, är det rätt att bemöta denna person med aggression och hat?


Jag personligen uppmanar folk att tycka och tänka för sig själva. Inte låta sig hjärntvättas av det som pumpas in i våra hjärnor dagligen.
Men när vi väl öppnar käften och har en åsikt (se Anna Anka) då är vi helt plötsliga dumma i huvudet. Om vi tar Anna Anka som ett exempel igen, hon blir ju kallad för alla möjliga olika saker. Som att hon har medeltids åsikter eller som i detta fall, surkärring.


Bara för att göra detta mer intressant för alla nyfikna jävlar här ute i bloggosfären så ska jag dra ett exempel.
Jag är inget fan av Kenza (det erkänner jag), respekt till henne. Men! I mina ögon har hon ramlat på ett bananskal in i kändisvärlden tack vare hennes utseende (och hennes blogg förstårs).
Men när jag uttrycker mig om just min åsikt, ja då kastar alla "Kenza-fans" hundbajs efter mig!

Då kommer vi till det som jag nämnde om tidigare, varför ska man behöva bemötas av hat och aggressioner?
Att vi har olika åsikter är självklart, men måste man bli arg för att man inte delar samma åsikter?

Vad tror ni?




 

#1 - - Marina:

sv: jag tror att om man delar med sig av åsikter så får man vara beredd på att det både finns folk som håller med dig och som inte gör det alls. Så kommer det alltid att va :D

#2 - - ANGELICA:

jaha vad kul! :D

Imorgon är det kort skoldag och sedan troligen en tripp på stan :) sjdå?

#3 - - teSz:

Sv: Jag hade en jätte bra kväll ^^

hur har du haft det i helgen?



pussen!

#4 - - Sandra:

Klart man ska tänka själv & ha egna åsikter :)



Tack!

Pus

#5 - - Felicia:

Sv: Hejsan kolla om du är en av dem 5 :)

#6 - - CLIP:

ja, min dag har varit bra! har din?=)

#7 - - M i c k a:

ja det tycker jag (: man ska alltid bilda sin egna uppfattning (: det blir alltid bäst så.

#8 - - Leia:

Okej, spännande. Går ditt företag bra?

#9 - - Julia:

Jag gillar inte heller Kenza :o

#10 - - Linda:



Haha, så gullig :D. Vissa orkar inte, andra gör. Man måste orka verkligen :( . GODNATTa<33

#11 - - Daniela:

hähä nämen tack ;D

hur är det med dej då? :)

kram

#12 - - Emma:

haha tycker absolut inte att man är en surkärring för att man har olika åsikter :)

#13 - - Heyli:

tack sötis :)



fattar inte heller att man måste bli arg bara för att man tycker olika. jag tycker det är roligt när folk inte tycker lika, kul att se att nån annan kan älska det jag avskyr typ, de tycker jag är fränt på nåt sätt :)

#14 - - Anonym:

sv' ja okej! just nu svarar jag på alla kommentarer! hittat på idag? (:

#15 - - ERICAPERZZON:

självklart ska man få ha egna åsikter och så men ALLT behöver man inte säga vilket vissa av dessa kändisar gör;P



Svar: Jag har haft en helt okej dag:) sj?



/E

#16 - - Walentin:

sv: kan inte vara normalt för många ;P

#17 - - Anonym:

Det jag skrev igår(?)att kenza var nervös & att det var hennes första intervju. då hade jag en dålig dag, ber om ursäkt.. alla har rätt till en åsikt & den ska inte behöva rättas..

Till top