Sen finns det ju dom som faktiskt har gjort något för freden.



 

Först såg jag nyheten här på blog.se startsida. Sen såg jag det i aftonbladet (ja, i den ordningen).


Barack Obama har redan vunnit Nobels fredspris. Han har ju inte suttit som USAs president i ett år ännu. Men är man svart och nytänkande så går det snabbt, tydligen!

 

Missförstå mig inte, jag är helt såld på denna karl, han är väggen till en bättre värld. Men jag ställer mig en fråga, vad har han gjort som har varit så revulotionerande? Han har givit folk hopp, men mer har han ju inte hunnit göra.

Nu känns det verkligen som att "det är tanken som räknas" som kriterie för att kamma hem nobelpriset.


Men kollar man tillbaka på de tidigare pristagana så har dom arbetat med detta i många, många år. Men jag är säker på att han kommer göra stordåd för världen och förhoppningsvis till det bättre.

Men känns det inte för tidigt att ge honom ett pis för något han inte har hunnit åstakommit än?

#1 - - Emmis:

svar; jaa det gjorde jag =D hihi

okii hoppas det kommer bli kul iaf att jobba ;) hihi

#2 - - Amelie:

Nej, jag håller med dig! Han bedriver ju 2 krig as we speek! väldigt oklart att han fårr fredspriset.. känns ju som om det borde gå till ngn som Dali Lama ist. Med det sagt tror jag att Obama kan leda USA till en ljusare framtid och genom att styra upp USA, göra det bättre i resten av världen.

#3 - - jennifer:

Jasså vad jobbar du med då? Jag skall bara vara hemma och kolla på idol :P

#4 - - cro:

eller hur.. man vill väl se lite mer resultat och verkligen vad som förändrats innan man ger ut pris så. fast vad kan vi veta, vad han har gjort för freden? de kanske håller på med något topphemligt som allmänheten inte får ha bra insyn i.. tåls att tänkas på :=)

#5 - - nadja:

haha, det är nog ingen brådska på den fronten heller ^^ tro mig haha.

#6 - - Malin - Hockeyfruga:

hihi ajjemän, behövde förändring hihi;D

haha ja blev oxå väldigt förvånad när ja såg detta :D hur är läget med dig? Puss

#7 - - O T H I L I A:

Hihi, taaack så jätte mycket:D:D

#8 - - Anonym:

tack för ditt tips.. va gör du då?

#9 - - pelle:

Asch, han har gjort lika mycket/lite som Al Gore och han vann ju 2006 :P

#10 - - L':

Tycker samma sak, de kunde ju ha väntat tills han hade gjort något som kan beskrivas som ett ''fredligt agerande''.

Och frågar man en vuxen, så får man höra att ''det är väl för att han är svart... och president i USA''.

Obama kommer det skrivas om i historieböckerna, men det skulle någo kännas bättre för honom dessutom, om han känner att han har gjort något stort för att få priset.

#11 - - emelie:

ja visst är det svårt :o

#12 - - nicole:

sv: okej:)

ska bara ta det lungt och vara med pojkvännen



love

#13 - - vesna.blogg.se:

ja tänkte exakt samma sak, asså han har ju inte gjort något speciellt än?

#14 - - E m m a:

Sv; Jadå^^ Hur e det själv?

#15 - - michelle:

Jag gillar han ändå :)

#16 - - jennifer:

ja, när man väl har kommit igång så! ^^

#17 - - SARA:

Gillar också honom jättemycket, men känns som om han inte förtjänade det här priset, inte ännu i alla fall, kriget är ju inte slut.. Kram

#18 - - Veronika:

Haha jag gillar verkligen din blogg och sätt att skriva, kul att läsa!



Sv: Jag mumsar godis och mår bra :)

#19 - - CLIP:

ja visst är den!

#20 - - Hilea:

Tack så jättemycke=)

#21 - - Emma:

åh, läste om det där. Tycker också att det är lite tidigt att redan ge honom det priset.

#22 - - amandaa:

det är för tidigt.. "/

#23 - - SANNAs:

Aw okej :)

#24 - - feiiaah;*:

lycka till :)<3

#25 - - Sanna:

sv: nej det är jag inte, det är bara en hobby som jag utvecklat själv:) jag är egentligen utbildad Konditor/bagare.. jag har till och med tagit gesällbrev i det, men fanns inga sånna jobb lediga så nu är man ju terminalare haha..



P.O.K Sanna

#26 - - livetoday - 52 kilo:

va snäll du är :)

jo, men det är alltid lika kul och nyttigt att höra det från flera olika människor :D



ha en underbar lördag! :D

#27 - - Sandra:

Lite konstigt kan jag också tycka han har ju i princip bara påbörjat sina "projekt". Så lite snabbt känns det som.

#28 - - ANGELICA:

tack :) Hoppas du hade det trevligt på jobbet ;)

kram

#29 - - HANNA:

Kul att du har hittat till min blogg ! Hoppas du stannar! :) Jag bor en bot utanför linköping :D

#30 - - Maria:

Du har ju en poäng där, självklart borde man göra nånting konkret innan man förtjänar att få priset.



sv: Det återstår att se vad som händer idag, jag vet inte riktigt ännu. Men igår var jag på bio med kompisarna.

#31 - - Marina:

sv: hahaha. kände bara för att skriva det :D

okej, det blir iaf pengar om inget annat :D

#32 - - FRIDA - It´s all about me:

Sv; Ja, eller hur? :D

#33 - - Em:

SV: Okej, men gick det bra att jobba då? :)

#34 - - Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ:

jodå , här med :) vad tycker du om min gaderob? ska jag ha MER eller MINDRE kläder i den? ;)

kram

#35 - - Marcus Å:

Det där kommer nog bli väldigt ifrågasatt..

#36 - - FRIDA - It´s all about me:

sv, Haha okej :D

#37 - - Lona- TÄVLING Månadens bloggdesign!:

vill du vara med och tävla om en ny bloggdesign!?

gå in och kika på min blogg :D

#38 - - mikaela:

sv; tack så mycket ! jo min dag har varit najs, hittills ;P

händer idag då ? <3

#39 - - Anonym:

svar' tack så mycket, hoppas du också får en mysig helg (: allt bra?

#40 - - simone:

nja inte så mkt ;) Ska nog vila o senare ikväll så ska jag kolla på fast and the furious 2 ;D sj? ^^

#41 - - Sessan:

Tack älskling, det betyder världen för mig! Behöver dom orden idag! <3

#42 - - Evelina:

Tycker hela grejen är jätteskum! Man börjar undra vem han har mutat?? Känns som enbart PR lång väg ...

#43 - - FATMA | sångerska:

Svar: Håller med dig!

#44 - - Bianca:

SV: Jaaa verkligen! jag skulle vilja att det blev Brad och Jen igen, om det inte vore för Brad och Angelinas barn:(

PS: fortsätt läsa min blogg,Efter en inaktiv helg är jag tillbax;)

#45 - - Melisa:

jo det är bara bra :D lite trött och förkyld bara :(



sj? :D

#46 - - Ida:

SV: Ja, visst var det? =D Älskar clutchen/kuvertväskan!



Hehe, du borde verkligen inte vara ensam, dom var väldigt lika! ;D



Kram

#47 - - I S A B E L L A:

Jag håller prick med dig!

#48 - - Tina:

håller me detta fast som du så gillar jag ju självklart Obama!!!

#49 - - EmmmIzzz:

Jätte fin blogg:)

#50 - - Millan:

Sv; Jaa :D Kom och följ med mig och handla bebbesaker! :D



#51 - - CARRO:

"men är man svart och nytänkande så går det snabbt tydligen"

haha, skönt utlåtande!

#52 - - Lovisa:

fin blogg =)

#53 - - Simone:

Sv: Gjorde du? Men varför flyttade du ifrån stockholm? :)

#54 - - Emelie:

Ja, superroligt! :D Gick det bra på ditt internetcafé inatt? För det var väl igårnatt? ^^



Haha, prinsesstårta, vad söt du är! :*

Puss på dig sötgroda!

#55 - - LIENE:

jo kanske lite för tidigt med ett nobel pris.

#56 - - lina:

jahaa :D vad trevligt!

#57 - - Erika:

sv: Tack så jätte mycket :D

#58 - - Linda:

allt bra med dig? kramar

#59 - - Jagheterintesune:

Ja, dom gillar jag jättemycket! :) kramar

#60 - - MÄÄÄNDY - ♥:

grattis till han ;P



allt bra?

#61 - - jenny:

Haha ja det kanske det är! :)

#62 - - feiiaah;*:

du har gått vidare grattis! :)<3

#63 - - LIENE:

sv: ja du får kolla nu när hon finns på devote:)

#64 - - CLIP:

ja, precis, vi får hoppas att det går bra ändå:)

#65 - - RUMPCHOCK!!!:

Han har ju snackat om en massa bra saker han ska göra, men när ska det hända undrar man!! :)

KRAMAR!

#66 - - Camilla:

Absolut! jag känner att man måste försöka göra en "look a like" outfit på den ;)



Puss

Till top