Fars dag

Idag är det nog en och annan pappa som fått en slips av sina barn.
Det hade jag ialla fall gjort. Fniss..

Min pappa dog för mer än 2 år sedan vilket gör att jag inte kan glädjas åt denna dag lika mycket som jag kunde förr.

Men samtidigt, så kommer jag ihåg hur vi brukade fira pappa när han var i livet. Det var väl inget speciellt firande, men vi köpte hem lite fika. Så satt vi hela familjen tillsammans, en liten stund, det räkte. Han var glad, det såg man.

Jag tycker denna dag är en väldigt bra dag. Att det finns just en FARS dag, en dag att fira sina män i sina liv.

Idag kopplar man män med: tuffhet, våld, nonchalans, översitteri och maktmissbruk.
Men för mig är manlighet styrka, känslor, beskydd, ömhet, svaghet, närhet och mänsklighet.


Min pappa var verkligen världens bästa pappa.
#1 - - Terese:

sv: jodå, det är bara jättebrabra med mej :D

kram.

#2 - - V E V V E, i'M THE ORGINAL!:

sv; ja, idag mår jag bättre :)



vad ska du göra idag?



puss

#3 - - linda:

sv; okej! ska dra till skolan snart! :)

kram

#4 - - Erika:

Sv: hihi, ja det känns bra!

kul att du tycker det du med!

kram, ha en bra dag

#5 - - SARA:

Jaa, jag trivs bättre i mitt korta hår också!! :)

Åh, vad tråkigt med din pappa :(

#6 - - Josefine:

tack söta du :)



åh fyy, gjorde ont att läsa det där. jag gläds verkligen över att jag har min kära pappa kvar. förstår hur du måste ha det =/ usha.

men håller med dig, farsdag är en bra dag!

#7 - - LIENE:

sv: tack det behövdes:)



Tänkte just om fasrgad nyss. Alltså det är bra men kan det inte vara ändå lite taskigt mot dom som inte har pappor eller om det finns män som skulle vilja ha familj men har inte? så det finns nog två sidor.

Fast sen så om man inte firar dagen behöver man inte bli syr:)

jag firar inte dagen för jag har ingen pappa, men jag blir inte ledsen över det.

#8 - - Johanna:

Vad tråkigt att din pappa inte finns i livet längre...min värld skulle gå ibitar om min far gick bort nu!

#9 - - Anonym:

ja, hehe, det gick att somna till slut :P

#10 - - emelie:

sv: aha, haha jag fattar vad du menar.

funkar ju lika bra de också :)

#11 - - simone:

Precis det manlighet är för mig med! :D

#12 - - Zozzo:

Ja jag har haft en jättebra helg. Hur har din varit? Kram kram

#13 - - rebecca:

sv: jodå min helg har varit bra, din då? :)

#14 - - jenny:

H¨ller med dig, och tråkigt med min pappa.. :(

#15 - - jenny:

din *

#16 - - amanda janson:

skit bra ju:) haha vad tycker du?



förlåt för sent svar förresten!

Håller sakta men säkert på med en ny blogg design som tar tid, plus skolan och allt. Men ska försöka komma tillbaka in i bloggen sen nästa vecka:) allt bra annars? KRAM

#17 - - Sessan:

SAKNAD!

#18 - - Simone:

sv: Exakt! Det var just särför jag valde att köpa blå bandet i år (köpte rosa förra året) kanske låter snålt, men enligt statistik dör fler män av prostatacancer än kvinnor i bröstcancer, och hello?! Vart är den blåa bandet galan? Finns ingen.

Till top