Årets julklapp

2009 - Spikmatta

Ja, det börjar ju bli dags att börja titta efter julklappar nu. Eller gillar man att på gränsen ha hjärtklappning och ångest sista veckan så är ju det kanske ett alternativ? Det är något som jag utsättar mig själv för den större delen sista veckan.

Nu fick jag se att årets julklapp kommer att bli spikmattan.
Pff!
Jag själv kommer inte att ge någon spikmatta till någon, ännu mindre önska mig en egen. Undra vem som kom på denna förrädiska vertyg? Är det han som ligger bakom det tro?

Tidigare "årets julklappar"

2008 - En upplevelse - i september startade finanskrisen, och intresset för produkter och varor befarades minska
2007 - GPS-mottagare
2006 - Ljudbok
2005 - Pokerset - under året hade flera TV-program lanserat poker, speciellt Texas Hold Em
2004 - Platt-TV
2003 - Mössa
2002 - Kokbok - som förklaring anges sänkt bokmoms, TV-kockar samt ett nyväckt matlagningsintresse
2001 - Verktyg
2000 - DVD-spelare
1999 - Böcker - särskilt Bibeln
1998 - Datorspel
1997 - Elektroniska husdjur, till exempel Tamagotchi
1996 - Internetpaket
1995 - CD
1994 - Mobiltelefon
1993 - Parfym
1992 - TV-spel
1991 - CD-spelare
1990 - Wok
1989 - Videokamera
1988 - Bakmaskin

Har ni börjat handla julklappar än?
#1 - - S A N N A:

Hihi ,ja det är väligt mysigt! ( :

P & K

#2 - - SARA:

Jag har handlat julklappar för fullt :D Lägger alltid de färdiga, inslagna julklapparna i en låda jag har under sängen, och den är rätt full, trots att jag har massa mer att köpa ;) Jag ääälskar att köpa julklappar o slå in dem! :) Kram

#3 - - CLIP:

mössa år 2003? haha, vet inte varför men tyckte att det var extremt roligt;)

#4 - - Josefine:

hehe :) okej!



jag kommer inte köpa någon spikmatta åt någon, dom är ju dyra. huvudsaken är att jag själv har en (A) och det har jag. längre än så går vi inte!

#5 - - S A N N A S . R U M:

Javisst (:

Åh, min helg har varit toppen (:

Din då?

#6 - - stina:

jag har också jobbat och tagit det lungt.. så nu är man inte lika sliten som man brukar vara :)

#7 - - Emelie:

Tycker också att det är himla märkligt det där!

Varför skulle man få för sig att köpa en sådan till någon? Ingen jätte rolig present kanske? eller? :P



Klart man börjat handla lite ;) Gäller att vara ute i god tid!



PUSS!

#8 - - Marcus Å:

Har du någon kontakt med dom i LFC fortfarande alltså?



Som svar på din fråga, jag har inte börjat köpa julklappar än men funderar lite på vad man kan tänkas köpa. Du då? :)

#9 - - pelle:

men...? har inte alla en spikmatta redan?

#10 - - Johanna:

ja precis, hon har väl 6 eller är det fler? ta ahnd om dom istället...man akn inte hjälpa alla barn i världen.... då kunde hon ju hjälpa andra barn som inte kan få barn, ge ett till dom =)

#11 - - Marielles frisörblogg:

Nja börjat lite smått.. :) pojkvännens är fortfarande kvar, så svårt!!



Tack för tipset! kommer upp inlägg om det så småningom :) Puss

#12 - - teSz:

SV: hehe okej, men de var ju inte så långt iaf. haha :) så "långt" bodde vi ifrån varann när han bodde hos sin mor :)



härligt, jo allt är bra med mig! :) har du haft en bra helg? kram



#13 - - Maria:

Jag beställde hem en gratis fotobok igår, den ska jag ge till julklapp. Fast jag vet inte om den kommer fram eller om erbjudandet bara gäller i Sverige. :) Jag hoppas att det funkar, för det tog en bra stund att få den klar.



sv: Jadå, riktigt bra. :D Jag var till en kompis på sushimiddag. Det var förvånansvärt gott.



Vad har du själv haft för dig i helgen? :)

#14 - - MALINHE - FOTOBLOGGEN!:

SV: okej! =]

#15 - - Sama:

Jag tycker det var ganska lite men tack ändå :)

#16 - - NOESCAPE:

#17 - - NOESCAPE:

sv: ja :D ihhi

ps: Lite sent svar! tihi :)

#18 - - Zozzo:

Okej, jo det kan ju bli så. Jag tänker inte heller köpa spikmatta, men mer för att alla redan införskaffat sig en :) Skulle nog int5e direkt bli överlycklig om jag fick en själv heller. Kram kram

#19 - - ANGELICA:

tack söta du!



åh så skönt, slipper köpa julklappar detta år! :)

#20 - - Rebecca:

Har faktiskt en spikmatta som ligger här hemma ;)



Sv: Tack, kommer faktiskt inte ihåg vart väskan kommer ifrån :P

#21 - - Mathilda:

Svar: Haha :D

Tog det väldigt lugnt. Längtar till nästa helg redan ;D Själv då?



Garvade rejält när jag såg att Mössan var årets julklapp 2003. Vem ger bort bara en mössa?! Hahah :D

#22 - - Emma:

haha kul att läsa den där listan:D

#23 - - LIENE:

bra tips:)

sån där spikmatta har min syrra och hennes pojkvän.



sv: jag tror nästan att maten har blivit sämre med åren, det bord eju vara logiskt om maten i skolan förut var godare och mer varierat. Under bara 2-3 år har säkert mer än 5 rätter försvunnit och det är lite tråkigt.

Börjar inse att jag var ännu mer kräsen förut, kunde ju inte ens äta sås, ingen alls sås, nu gillar jag iaf ost- och skink sås och chili con carne. Men där går nog ändå gränse.

#24 - - SARA:

Ja det får du göra! :) 3D är kul :) Kram

#25 - - ' caroline anette:

Svar: Great ;D

Jag har festat och så, haha. Du själv?

#26 - - Emmis:

svar; aa det var riktigt gått iaf ;) hihi

Köpte spikmatta till pappa förra julen ;)

#27 - - kat:

absolut, juklappar är började planerade och vissa beställda :) själv?



hade varit fräckt med en spikmatta :D

#28 - - Erica,:

neh har inte börjat alls :(

#29 - - simone:

Men spikmattan var väl årets julklapp 2009? min att hela släkten fick sådana av varandra, haha XD

#30 - - tess:

hehe nej jag vill inte heller ha nån jäkla spikmatta! :p

#31 - - emelina:

Svar på chokladansiktsmask inlägget:

Nice du :) jag får ta och testa vit choklad oxå ngn gång, i like it!



Har inte hunnit börja tänka på julklappar än men de är väl dax me de nu :)

kram

#32 - - V E V V E, i'M THE ORGINAL!:

sv; hihi faktiskt inte :( bara photoshop (a)



puss

#33 - - Tess:

SV, Å jag njöt för fullt!

Jag skulle vilja prova en spikmatta någon gång i och för sig

#34 - - Erika:

jag kände på en sån där spikmatta igår och den verkade göra fett ont! men det kanske är jätteskönt... vad vet jag :P



Sv: tacktack! det var lös jag hade den kvällen (för förta gången).

#35 - - evelinaerikssn §:

massor, kommer nt ihåg alla :)

#36 - - Simone:

sv: Hoho menade 2008! Jaa, det är säkert en sån sak som kommer lika med på topplistan i 3 år :D

Till top