En sista gång..

"Mamma de ska hänga mig. Rädda mig."

Det var det sista orden Delaras mamma hörde från sin dotter via telefonen.
Kl. 06 ringde hon i panik till sina föräldrar från fängelset.
Straxt efter samtalet brutits skyndade hennes föräldrar sig till fängelset för att få ta farväl av sin dotter, men de blev nekade att få komma in. Istället fick dom se ambulansen med deras dotters dödakropp i.

Många rasar över hennes avrättning. Inte bara domen var orättvis i sig. Att utan förvarning dras upp ur sängen och föras till galgen.
Ingen utomstående kände till domen, vilket bryter mot den iranska OCH de internationella lagarna.

Jag väljer att ta upp detta här i bloggen för att jag tycker att detta ska uppmärksammas. Det finns mycket orättvisor här i världen och detta är en av dom. Jag vet att det är många unga tjejer som bloggar och som läser min blogg. Därför hoppas jag att kunna få ut detta till er för att ni ska bli medvetna om vad som händer i världen. Livet handlar inte bara om kläder, skönhet och ekonomikriser, utan även att människor plågar varandra.

Vad är det vi gör mot varandra igentligen? Att behandla varandra med respekt är inte så självklart idag, tvärtom, det har blivit värre..
#1 - - nathalie:

pfm research heter det, et telefonundersökningsföretag :D kul att du frågar :)

#2 - - elin:

sv: ne inte än men kanske.. jag har patat med några nu måste jag bara maila och fråga också :)

#3 - - Maria:

Svar: Jo, den har varit riktigt bra. :) Du då?

Blir lite konstigt med skola igen imorgon, det har nästan börjat kännas som sommarlov nu ju. :P

#4 - - Raghaad:

usch, det är sjukt asså! :(

#5 - - MALIN - Amor Vincit Omnia:

SV: haha men det kändes så jävla surt att förlora och skada mig igen :/



ja då annars har haft en bra helg, hur har din varit?

#6 - - Alexa:

Usch så hemskt!

#7 - - tove:

Min dag igår var helt underbar! Idag är det ju skola, så det är lite trögt att kliva upp och så :) Men annars så är det bra! :)



Jag tycker att det är jätte bra att du tar upp det här!!



Kraam

#8 - - Jessica:

God morgon, allt väl? Puss!

#9 - - Zäta:

usch jag blir alldeles skakis när jag läser om det här. fy fan vad hemskt :S kan inte ens föreställa mig hennes eller hennes föräldrars situation!

#10 - - Sofia:

Svar: det är verkligen jätte kul att jobba som reseledare. Har du funderat på att göra det?

#11 - - Ayla Catpaw:

"Självklart! :D

Jag skickar fyra prover till dig som innehåller båda produkterna!

Tänkte gå och posta det imorgon. :)



Puss!"



Ååh tack så hemskt mycket hehe!! :D Gud vad kul hehe. ^^



Och usch jag klarar inte av att läsa sådana saker... läste precis om diskoteksbranden i Göteborg till exempel. Det gör så ont i hjärtat. :\

Har du sett filmen Rendition förresten? Den är rätt så bra.

#12 - - RIVETS:

sv: men det är bra! ;)





förresten, kan du rösta på mig här? :) <3 http://besianamavraj.blogg.se/2009/may/finalisterna-ar.html#comment

#13 - - Bessi:

SV: åh attans :/ men jag har säkert veckans blogg någon annan gång och då ska jag säga till dig lite extra :D

#14 - - Leia:

Håller med. =)

#15 - - niki:

mmm det var kul :)

#16 - - Filippas corner:

Usch vad hemskt!

#17 - - bbellahh - allt i ett:

Helt sjukt, det är det enda jag kan säga, helt jäkla sjukt ..

#18 - - linnowa:

Usch, vad hemskt.

#19 - - isabelleburlin:

så hemskt.

#20 - - Fanny:

tack och lov att någon tar upp det..

Till top