Idag avrättades hon...

Idag den 1:a Maj hängdes Delara i fängelset i Iran, utan någon som helst förvarning om vad som skulle hända.

Kom in för en stund sedan efter en lång promenad med älskling. Gick in på aftonbladet och läste detta..
Tack vare alla protester från omvärlden så skjöt man fram avrättningsdatumet på Delara Darabi från 20 April till två månader framåt.
Men detta var falska löften ifrån den Iranska myndigheten.

Vad som uppriktigen gör mig riktigt ledsen är att folk inte lyssnar eller tar till sig.. När hon dömdes till döden var hon bara 17 år! Hon betraktades fortfarande som ett barn!!!
Hur i all världen kan man skicka ett barn till döden? Man vet ju inte äns säkert om det var hon som var skyldig till brottet! Hela domen ver ju baserade på en massa fingerpekningar och antaganden! Hur kan en sådan mydighet bara låta det glida mellan fingrarna eller äns tillåta detta? Fattar dom ingenting?! Trots protester & vädjanden så struntade den Iranska mydigheten i detta och genomförde avrättningen utan att kontakta någon om vad som skulle ske..

Delera Darabi tog på sig skulden för mordet på sin fars kusin för den man hon älskade, som sägs begått mordet. Man trodde inte att man skulle döma en sådan ung människa till döden.
Men efter att ha fått den gryma domen så tog hon tillbaka till "erkänande" och berättade att hennes pojkvän begått brottet.
Men ingen lyssnade på henne..

Ingen lyssnade..

Här i Sverige lever vi i ett trygt liv bortom avrättningar & förtryck. Men alla har det inte lika lätt som vi, därför borde vi göra något för att hjälpa det som behöver hjälp.. Gå in på Amnestys hemsida och läs mer om vad just du kan göra.
#1 - - MS - amor vincit omnia:

fin blogg!

#2 - - tove:

Det är så otroligt hämskt, tänk att få straffet att dö när det inte är den som har gjort det! :O



Min kväll var en helt vanlig fredagkväll, inget speciellt :P



Kraam

#3 - - malinmikaela:

Spana in min blogg! :)

#4 - - Ävelicious:

visst är den det :)

#5 - - jenny:

Sv: Ja gör det, den är så bra!



Fan vad hemskt jag har inga ord, men iran är ett fult land, det spelar ingen roll hur mycket man demonstrerar de gör som de vill där. Tragiskt.

#6 - - MissCM:

sv: det låter mysigt! :) jag hade en jätte bra dag igår, kom hem rätt sent dock, tror klockan hann bli 02.30-03.00 :P haha.



men gud så hemskt med Delara.. :/ sådant får mitt hjärta att blöda, och även mitt raseri att flöda.. =/

#7 - - E:

men shit va hemskt.. det känns så långt bort..

#8 - - Lina:

din blogg är bra :) <3

#9 - - CASSANDRA:

sv; ja dom är grymma!



kram

#10 - - Linda:

Vad hemskt!

#11 - - Ella:

Gud var förfärligt! Bara 17 år!

#12 - - Linda:

Gillar du twilight? Iså fall MEE TOOOOO!:D

#13 - - Emelie ♥:

sv; ja det hade jag! själv? :)

#14 - - Rebecca ♥:

sv: jodå, det är bara bra med mig =)

Kram :)

#15 - - mitsukai:

Alltså fy fan, jag blir så arg!

Iran gör ju verkligen allt de kan för att bli hatade av omvärlden verkar det som >.<

#16 - - Rita ♥:

Usch, vad hemskt! Att man kan döma henne till döden nu när hon berättat hur det egentligen var, och sen att man inte lyssnar. Hur fan tänker man då? :S

Jag mår lite bättre nu iaf så det är skönt! Kul att du firade valborg hemma med din sambo, mysigt mysigt ^^

Kram <3

#17 - - andrea:

sv: okej, då hoppas vi att influensan går över :)

#18 - - Heyli:

köpte den på sminkaffärn här i stan, men tror nog att vilken häslokostaffär som helst har den :)

#19 - - Arissa:

Men ush va hemskt :S

#20 - - pelle:

nä, usch. jag har faktiskt läst på om det här, sedan sist du skrev om det, stackars kvinna.

#21 - - Nikki:

sv: usch jag läste också detta, det är fett hemsk!

Vad roligt då! Tack så mkt. desamma!

Händer nåt kul under helgen? <3

#22 - - Maria:

Svar: Min dag var helt okej. Riktigt skönt att vara ledig! Jag har haft för mig att det är söndag idag av någon anledning, så det är så skönt att tänka att det ännu är två dagar ledigt innan det är skola som gäller igen.

Gjorde du någonting intressant igår då? :)



Och vad kul att du tyckte att mina bilder var fina. Tack. :)



Det är hemskt att sådant där som det med Delara faktiskt får förekomma. Jag tycker inte att dödsstraff ska vara berättigat någonstans i världen, vad man än gjort. Ett människoliv är värt så mycket mer.

#23 - - RIVETS:

hemskt..

#24 - - Jagheterintesune:

På Springtime. :)

#25 - - Jag och fotbollsspelarn:

Usch man blir så arg när man läser sånt här! Dom lever i en helt annan värld där nere, hemskt!

#26 - - EMINE:

herregud, världen är sjuk!

#27 - - niki:

så hemskt :(

#28 - - AMANDA FALK:

fan vad sjukt, helt hemskt...

Till top