Äppel & Kanel Smulpaj!


Detta är allt du behöver för att göra pajen!


Först har du i äpplebitarna.


Sedan häller du över smulbitarna över äpplena i ett jämnt lager.


In i ugnen i ca 25-30 min i 225 grader.



Sen är det klart! Jag vet, jag är ett proffs. Men vi behöver ju inte tänka på att det var Ekströms "färdig mix" som vi använde. Låt oss tro att jag gjorde allt heeeeeelt själv! Bra, då är vi överäns!
#1 - - hanna:

har oxå ätit paj idag:D blev din god?:)

#2 - - Martina:

Va gott de såg ut:) fast jag föredrar ju hemmagjord:)



SV: med mig är de bara bra:) Haft en riktigt härlig dag hihi!



puss

#3 - - Patricia:

kanske ska en sån.. såg ju gott ut =D



kram!

#4 - - Johanna:

Nu belv jag sugen på äppelpaj! :P

#5 - - EmmaEriica:

samma här, och snackar på msn med olika människor runt om i världen :)

#6 - - Heyli:

mm jag blir inte mindre sugen nu ju bara så du vet ;)



haha eller hur önskar jag hade fått sett den alltså!

#7 - - simone:

Aaw tack ;) Vi ska först se på en synagogga eller moske sen så ska vi shoppa och sen åka skärgårdsbåt i ungefär 1 och 1 halv timme sen så ska vi äta grillbuffe, spela mini golf, bada och spela kubb sen så sover vi i tält o dagen efter så ska vi besöka antingen en moske eller synagogga sen shoppa ;D



KRam .

#8 - - Makrill:

Hihi ja du. I helgen vet jag inte vad som händer. Ska nog göra några foto uppgifter från skolan. Sen får man se :) Mecka med bilen kanske. Själv då sötboll? :)



Kul att du gillade mina små fynd, det verkar som att många gillade dem :P haha

Och tack för att du gillade min lilla sång och låt :) Det värmer massor!



Ha en kanon fin dag!

#9 - - FRIDA HJÄRTA KEVIN:

Åh, vad gott! :D



sv; Idag stannade jag hemma från skolan så ska bara ta det lugnt men måste plugga :/

Vad ska du göra idag?

Puss

#10 - - Trees:

Det ser jäkligt lätt ut^^ lite för lätt hoho! värt att testa? :)

#11 - - Jolbi:

Tack!

Va glad jag blir!

#12 - - Ronja:

den ser ändå inte såååå god ut.. hmm.. var den det?

föresten,

Har du några tips angående italien? skall åka över snart och folk tyx ha en massa bra och fiffig information..:)

#13 - - Therese:

Fusk! :P Är ju inte svårt att fixa egen paj från grunden. Smuldeg har ju typ 3 ingredienser eller något ;)

#14 - - Melina:

mums!

#15 - - Fanny:

tack så mycket!

ah okej. jo typ samma, fast kanske mer på allt liksom :p haha



blev pajen god? smakar den som en riktig äppelpaj eller känner man att den typ är färdiggjord?



puss!

#16 - - MALIN - Amor Vincit Omnia:

SV: mysigt :) vad ska du hitta på idag då?

#17 - - LuxuryPink - en blondins syn på saken!!:

gud så gott :)

#18 - - Linn:

ååhåå, vad gott!

#19 - - Caroline, LINA FRANKღ:

Visst är hon för söt i jackan :) Gott det där såg ut ;)



Följa varandra via bloglovin? :)

#20 - - alec:

älskling :)

#21 - - AMANDA:

fin blogg :)!

#22 - - samantha:

ååh vilken sjukt fin blogg du har ! =) har du gjort den själv ? =D har du sol där uppe ?

#23 - - andrea:

sv: jag visst är dom. ja jag mår mycket bättre, gick till skolan och allt idag :)

#24 - - LuxuryPink - en blondins syn på saken!!:

sv; tack så mkt <3

#25 - - Maria:

Svar: Ja, det gjorde jag också. Han har speciell röst.



Åh, vad jag blev sugen på en sån där paj nu! Den ser ju jättegod ut. Det behöver inte vara svårt att laga mat och baka. ;)

Du kan ju göra som i den där reklamen där de sätter lite mjöl på förklädena och sånt så att det ska se ut som om de bakat på riktigt, och inte gjort snabbversionen.

#26 - - Lina:

den sär är as good ju :) <3

#27 - - Lina:

den där är as good ju :) <3

#28 - - Bellman:

ååh. jag vill väldigt järna smaka. det ser grymt gott ut iallafall :)

#29 - - M i c k a:

den kanske man borde prova :D var den god?

smakade den som hemmalagat?

#30 - - Alexandra:

sv: åh tack så mkt:) dock tror jag provet gick skit men men :(





gud vad gott det ser ut:)

#31 - - Fanny:

nej det är sant! allt som är hemma gjort är gott :D hur mår du då?

puss!

#32 - - sandra:

gott med äppelpaj :) Ha en trevlig fredakskvälL!:)

#33 - - Johanna_♥:

Mmm... Gott!

#34 - - maija:

smakade pajen gott? :D har funderat på att köpa den någon gång haha

#35 - - Ayla Catpaw:

Ahh men du var det där gott?

För jag har funderat på att köpa sådant och prova (för det är ju typ extrapris ofta och sådant), för som jag fått för mig så är inte ingredienserna allt för konstiga utan typ helt normala haha. :P Men jag vet ju inte om det är gott jämfört med om man gör det själv (vilket är ju typ samma princip nästan, köpa frysta frukter, t ex rabarber och jordgubbar, och sedan snabbt slänga ihop lite smuldeg och hälla på haha)... XD

#36 - - Jag och fotbollsspelarn:

Åh så smarrigt :)

#37 - - Eva:

Det är inte speciellt svårt eller jobbigt att göra en egen äppelpaj, har lite svårt med den typen av fabrikat.. föredrar att göra eget men det är ju bara min åsikt.

#38 - - ochtavia:

Det är ju inte så svårt att göra egen smulpaj annars :P



Smör, mjöl och lite socker. Blanda ihop rumstempererat smör med mjölet till en smidig deg, eller då smulig deg om man vill ha smulpaj, lägg i en form med önskad paj ingridients.



Min personliga favorit är Hallon :)

//kocken

Till top