Änglar och demoner

Handling
Robert Langdon, Harvard professor i religiös symbolik, upptäcker bevis på att det legendariska hemliga sällskapet Illuminati fortfarande är vid liv och på gång att ännu en gång hota sin urgamla mytomspunna fiende – den katolska kyrkan.

Illuminati har lyckats stjäla en mycket kraftig bomb skapad med en ny teknik och meddelar att den skall placeras någonstans inom Vatikanstaten.
Jakten på Illuminati och bomben blir en hård kamp mot klockan... och snart måste Langdon riskera mer än hannågonsin kunnat förutsäga.

Jag tycker att filmen var helt okej! Inte alls i närheten av den första filmen "Davinci koden". Efter mindre än 10 min i filmen och jag visste vem som var "the bad guy".  Men annars tycker jag filmen var helt okej, men en besvikelse i jämförelse mot den första. I denna kastas man in i ledtrådsjakten än att den andra så växer jakten fram.
Måste bara kommentera att jag älskade musiken i filmen! Kyrkokör musik, ja ni fattar vad jag menar(?) helt underbart och kraftfullt!

Den får en stark 2/5


#1 - - SARA:

Jag tycker änglar och demoner var mycket bättre än första filmen! :)

#2 - - Linda:

usch för mig, jag har inte ens sett da vinci koden. men jag tycker dem verkar så tråkiga dessa filmerna :S



iiingen aning om vad som händer i veckan än ;)

#3 - - Emma:

Jag har funderat på att se den där filmen, så jag hoppas att den är bra :)

Till top