7 Juni - Valdag!

Hallå gott folk!

Idag är det söndag, men inte vilken söndag som helst, utan idag är det den 7 Juni vilket innebär att idag ska det röstas!
Är det någon mer än jag som försökt att hänga med i svängarna när det kommer till de olika partierna?

Jag har läst på om de olika bloggarna/ atriklarna om åsikter och ståndpunkter  för de olika partierna.
Jag har nog fått en bra insyn på vad som skulle gynna Sverige mest och jag vet vilka jag ska rösta på.

Okej, men var ska man då?
Jo, jag fick ju ett brev för inte såååå länge sedan om vilket valdistrikt du tillhör och vart du ska vända dig till för att rösta.
Glöm inte att ta med id-handlingar när du ska rösta.

Jag kan ju säga att detta är min första gång att få gå och rösta. Hur spänd tror ni inte att jag är?!
Okej, så illa är det inte, men visst är det lite små spännande att få rösta ändå. Vuxenpoäng till mig, tack!


Ja, då var jag hemma.

Okej, när jag kom in i rummet där man skulle rösta, möttes jag av en blond man som räckte fram sin hand. "Jaha" tänkte jag, vad trevlig han var och räckte fram min hand och skakade hans. Efter ett generad ögonblick säger han "det är röstkoret jag vill ha". Så trevlig var han alltså inte. 

#1 - - Rosita:

Åh, jag hade gärna röstat!

Jag får inte rösta nästa år heller utan får vänta fem år på att rösta! Så surt..

#2 - - Josse:

Göra idag då = )?

#3 - - Helena:

Vuxenpoäng till mig med ;)

Första gången för mig med :P Hehe

#4 - - Anonym:

sv: Jodå! Själv? :)

<3

#5 - - sanna:

svar: nej det gjorde ju inte det :/

#6 - - LIENE:

sv: hehe jag har då iaf inte spelat sims:P när spelet blev populärt brukade jag inte gå hem till någon så det blev aldrig av att spela det och nu verkar det mindre populärt fast nu börjar det igen.

#7 - - Frida:

Klart att jag röstat!

PIRAT!

#8 - - Deniesé:

Haha lycka till med röstningen! :)

Tur för mig som fyller år om en månad så ja slipper (A) tyvärr är jag alltför lite insatt i allt detta, måste blir en ändrig på i framtiden!

#9 - - adam:

mm

#10 - - jossan:

ja här med :) vad händer idag? jag är verkligen ledsen för att jag inte varit så aktiv, jag har haft en bloggpaus, hoppas allt är fint <3

kram

#11 - - jenny:

Jag förtids röstade:)!

#12 - - Mona:

Hejsan!

Klart man ska gå och rösta ;)! jag gjorde det i förväg! lycka till med val av parti!



kramis!

#13 - - tobys.se:

ABSOLUT! :)



Jag röstar PIRAT!

#14 - - Caroline:

Jag va nyss och rösta =) Är nöjd med mitt val...Hoppas du är det också =) Ha en bra dag!

#15 - - Leila =):

Min mamma ställer opp i EU-valet! :D men i finland ;)

#16 - - ida:

Jag har nyss kommit hem från min första röstnig :)

#17 - - ANGELICA:

sv: haha jo det är lite jobbigt faktiskt :) men vill få det gjort.

min dag igår var skitbra :D din då?

#18 - - Jen:

aah jag röstade faktiskt i måndags å de va skönt att ha de gjoort :) så idag har varit en riiiktig slappardag!

#19 - - Tessan - en bloggerska från Gävle:

Kul att det var första gången för dig att rösta, även fast det blev en liten pinsam händelse . :) Jag har också röstat idag, är inte så insatt men tycker det är kul att gå och rösta ändå .

#20 - - Lona:

blä för röstning :P

#21 - - Valeria:

oj vad pinsamt! haha! Jag var riktigt spänd jag med, visste inte riktigt varför :O jag hade klart för mig vem jag skulle rösta på men i alla fall. Det var en rolig upplevelse! :D skönt med vädret nu så hoppas att dagen blir bra :D Kram på dig!

#22 - - MALIN:

SV: härligt :) vi vann!..



allt bra?

#23 - - Fred:

#24 - - Fred:

sv: prima!

#25 - - sannie:

självklart ska man rösta ;)

bevaka via bloglovin?

#26 - - Martina:

Lugna helger e ju bäst helt enkelt.. speciellt om man har nån att dela dom me :)

#27 - - M i c k a:

So do I :D men den animerade är med rar ^^, kan se dem om och om igen!

#28 - - Samuel Karlsson:

hehe. rolig historia om röstkortet :P

Självklart kommer jag rösta idag! Jag vill förändra EU till något bättre, så jag tänker rösta på Vänsterpartiet. Det enda parti som står upp för oss arbetare..

#29 - - Carolina:

Besök gärna min blogg :D

#30 - - Catrin:

Klart jag röstar !!



Trevlig blogg du har..



Önskar dig och de dina en skön söndag !!

#31 - - alyssa:

haha : ) awkward moment huh?

har hänt mig med :P



men vad bra att du röstar!

man minns alltid första gången man röstade : )

#32 - - Annika:

Hahahaha, vad jobbigt när man missförstår sånt där! Men om han bara sträcker fram handen på det sättet så måste han fått uppleva en hel del handskakningar under dagen. Bra att du röstade i alla fall. Vuxenpoäng = 20!

#33 - - SHMADD:

Jag har röstat idag för första gången i hela mitt liv! :)

#34 - - sellssi:

Svar.Den var perfekt Xd hur var din?

#35 - - Julia:

Behöver verkligen hjälp, vet inte vilken klänning jag vill ha på våran skolavslutningsmiddag. Snälla jag behöver din hjälp. Kolla in min blogg och rösta på vilken du tyckte va finast. Kram Julia.

#36 - - BjeBje:

Jag kan inte rösta för jag är finsk medborgare, men om jag kunde så skulle jag rösta på PIRATPARTIET :)

#37 - - vesna:

haha de va kul o rösta jue :P

#38 - - sanna:

surt!

Jag ahr haft en toppen helg, i fredag vart jag o kika på lars erikssons spelning i stockholm, super mysigt. Roligt att han kom fram o snacka också:) har inte pratat med honom sedan jag gjorde intervjun i december. =)



Igår åkte jag hem tuill älskade Lidköping och jobbade! haha



själv?

puss

#39 - - - Hanna:

Näe det var det verkligen inte:(



Jag jobbar i butik, skoaffär..

#40 - - Frida:

Jodå det har varit en bra helg. Mest jobb och en dålig landskamp ;) Sj?

#41 - - amanda:

nej det gjorde det inte :/ men blev ändå glad i och med att jag är dansk så... hehe men visst var det synd för sverige.



ouh, vill också rösta! men får vänta ett år till hehe ;) kram !

#42 - - Monica:

Hoho jag har redan förtids röstat. Jag är rädd för att jag är så glömsk och glömma bort att rösta eller på något sätt få förhinder :) Det är första gången för mig med ^^

#43 - - Evelina:

Ja visst, jag tycker det är en självklarhet att rösta. Inte vill vi väl bli av med demokratin?! :) Det var min första gång också, jag gick dock dit med pappa som också skulle rösta, kändes lite tryggt ^^

#44 - - Serine:

Jag kan inte rösta xD

#45 - - pech:

sv; haha, ah! ;o

inte så mycket, sov ju inte så mycket inatt så är rätt trött. :p sj? :D

#46 - - Helena:

Sv: Jaa, men så är det ju jämt i media. :P



Min helg har varit bra :) Bara tagit det lugnt :)

Hur har din helg varit ?



Puss

#47 - - Ida:

haha, "det är röstkortet jag vill ha" .. vilken trevligt prick! :)

#48 - - Louise:

Jag har röstat i allafall ^^, så fort vallokalen öppnade. Trevligt stund att prata med lite folk också och fika ;P.

#49 - - Lovisa:

Svar: TACK! Det går ganska bra i alla fall :) Har inte mycket motivation kvar nu men det ska banne mig gå!

#50 - - Elina:

sv: Jodå, har inte gjort någonting :P

Sj?

#51 - - Erika:

sv: Ja det får du ^^



Ha en trevlig kväll!

#52 - - Emelie:

Sv. Min helg har varit bra. Har haft fullt upp :) Hur har du haft det?

#53 - - Linda:

Jag var med och röstade för första gången idag! Vuxenpoäng till oss båda!!Hehe, ojdå, men äsch det är ju inte hela världen att göra bort sig lite..



helgen har varit jättebra, många bra filmer och jag har nu beställt de första twilight böckerna. yay!

#54 - - Andrea:

Jag har inte ens fått ett röstkort.. Hmmm

#55 - - Christina:

Rösta ska man annars har man ingen rätt att klaga sen heller. :) Fast man inte är så insatt i politiken! :p

#56 - - Emma:

Ja det är ju det. Och dom luktar så gott!



Dagen har varit stressig, jobbat hela dagen i princip

#57 - - SARA:

Jag har också röstat idag för första gången :) :)

#58 - - Elvira:

Var också första gången jag röstade idag, allt lite spännande. Haha :)

#59 - - Christina - Svar till Anonym:

#60 - - Christina:

Självklart!

#61 - - Marie:

Jag har röstat idag också! :)

#62 - - sarase:

vilken tråkmåns!!



ja det e ett jätte intressant och givande jobb =) Jag jobbar som timvikare både med äldre inom psykiatrin, socialpsykiatrin 18-65år samt hemtjänst ibland ;) Väldigt blandat =) va gör du då?

#63 - - Barbro S:

Kul med hälsningen:) Bra att du röstar och kanske får fler unga att gå till röstlokalen nu när du är på första sidan. Jag röstade i morse, var osäker och velade mellan två partier in i det sista.

#64 - - Sandra♥:

vad mysigt :)

#65 - - Junitjej:

Jag har röstat idag.

#66 - - SaraP:

Jag skulle ha röstat om jag hade fått.

Men eftersom jag inte har fyllt 18 än, fyller om inte ens en 2 veckor, så blir det inte av.

#67 - - J:

Jag var ju tidig och röstade för någon vecka sedan...Att hänga med i svängarna kan jag ju knappast säga att jag gjort, men visste ändå på vilket parti jag skulle rösta på...

#68 - - Yoji:

Oh ja, jag försökte till och med rösta två gånger men då ropade de på vakterna! ;)

#69 - - Yoannah:

vuxenpoäng till mig med :D

#70 - - Maria:

Jag har röstat! Det är viktigt att rösta!!!

#71 - - Majabaja! :*:

Piratpartiet.

#72 - - kuese:

Första gången för mig med ;)

#73 - - Amanda:

Hmm, jag missade visst att rösta. Var bortrest hela helgen och kom inte hem förrän ett tag sedan och då var det för sent liksom :P Jaja..nästa gång! Dåå!

#74 - - Maja:

Godmorgon. Allt bra med dig? Jag tänkte bara tipsa om min blogg, där jag just nu skrivit en inlägg om hur du kan få länge hår, intresserad? kika gärna in! Majaalins.blogg.se

#75 - - MISSEXTRA:

Allt bra idag?:)

Till top