Kändisar & kändisskap

Efter att ha läst om Chris Brown offentliga ursäkt till Rihanna sina fans och andra inlägg om kändisar så har vreden satt igång.

Det vanligaste man får höra är "men dom är lika normal som du & jag" eller liknande.
Men va fan?! Kändisar är inte alls som oss "vanliga" människor. Vanliga människor tjänar inte 50 miljoner (eller mer) per år.
En vanlig människa hamnar inte på "snyggast i världen"-listan.
Så varför all snack om att dom är som oss "vanliga" människor? Dom är superstjärnor som får betalt för att gå upp på morgonen.

Det värsta jag vet är att höra att "sluta dissa på någon du inte känner". Hallå?! Dom lever på att vi ska prata om dom. Dom har själva valt detta yrke, ett yrke där deras ansikten syns vare sig dom vill eller inte. Om dom nu far så illa i detta kändisap så borde dom ju inte ha något med det Hollywood att göra? Då kan dom väl lika gärna flytta till förorten & börja på en "icke betald" teater om dom älskar sitt yrke så mycket..



En annan sak som jag tänkte skriva (bara för att jag är uppe i varv just nu) så tänkte jag prata lite om våra "stjärnor" här i Sverige. Ja, då syftar jag ju såklart på våra "storbloggare".
Läste hos Kenza. "Jaja, det är som det är. Tycker det är jättetråkigt iallafall att ni ska klaga på dålig uppdatering. Jag menar, jag är på semester och ändå sitter jag här och kämpar med att få upp en bild."

Ska vi känna oss tacksamma nu?
Har man en blogg som hon tjänar, jag citerar "snuskigt mycket pengar på" så får man väl räkna med att folk kräver en del av en. Eller som hon skrev en annan gång "jag är en vanlig tjej med ett vanligt liv", du är inte en vanlig tjej längre! Det stadiet passerade du när du fick inbjudningar till lyxiga ställen, jobb på MTV, designar egen klädkollektion & ditt ansikte syns i alla tidningar & skyltar.
Någon som ialla fall har insett att hon är en kändis är ju Blondinbella, stående ovantioner till dig bruden.

Nu kan folk tro att jag är avundsju. Visst är jag avundsjuk! Klart jag skulle vilja få gratis saker & designa egen klädkollektion osv. Skulle jag bli lyckligare för det? Tvivlar jag på, men det skulle vara kul att testa! Eller hur?
#1 - - Josefin Grafford:

sv; haha ja helt allvarligt.

haha tackar =) bara man har lite snyggt papper och snöre så brukar det gå bra!



Kram

#2 - - Beatrice [foto, mode & vardag]:

sv: hihi :D

#3 - - Anonym:

det är bara bra med mig :D

#4 - - Emma:

håller med dig!

#5 - - Helena:

Sv: Men det är klart att du får det kära vän :D



Puss!

#6 - - sara:

håller med dig !!!!

#7 - - Maria:

Så sant. Du sätter ord på det där som man själv går och tänker på!



svar: Har du? Grönt är ju jättefint, det ska du vara stolt över. Det är ju rätt ovanligt också. Tror inte att jag känner en enda IRL som har gröna ögon.

#8 - - Kristina:

Håller med om allt du skriver! haha:D Men kenza borde vara lite mer tacksam, vafan inte alla som får tjäna pengar på ingentin? Ärlig bloggandet är inget att käna pengar på egentligen, man gör det som en fritid, att skriva av sig lite kan man göra på två sec, så om jag skulle käna pengar på detta yrka skulle jag antsränga mig lite iaf. Easy money;)

#9 - - d e n i s e:

sv : haha ja eller hur, hahah åh najs! :D

#10 - - elenore:

Fin blogg! :)hoppad du haft en bra dag, kram <3

#11 - - A:

mja jag tycker du skrivit väldigt bra fast jag håller nog itne med dig :) men alla tycker olika :D (jag tänkte mest på kenza biten där :])

#12 - - Mariah:

Bra skrivet.

#13 - - Viktoria:

sv: jorå det gjorde vi! =)

#14 - - Janina - Modellen som skiter i alla måsten:

Här var det många kloka ord vännen! Jag håller verkligen med dig om Kenza, den bruden kan inte säga att hon är "som oss andra" längre utan att dte blir patetiskt. Ingen av "oss vanliga" får som sagt inbjudningar överallt, syns på tidningomslag (okej nu var kanske det ett dåligt exempel för just mig) har egna designer-prylar och gud vet allt..

#15 - - SARA:

You go girl! Håller bara med! Kramis

#16 - - Anonym:

klart det hade varit kul att testa allt det där.

#17 - - ceelinee ♥:

Svar: aa jätteroligt :)



Detsamma :]

kramkram

#18 - - tess:

bra skrivet :)

#19 - - Bianca:

SV: hihi det är ett hippieband;) men det är från en affär som heter accessories:)

#20 - - anna:

bra skrivet! håller med dig om mkt. man får spy lite galla på allt ibland haha

#21 - - angelica:

ohja :D ska du inte gå på bloggfesten då+:D

#22 - - K:

hehe kul att det verkar så =D



Bra skrivet inlägg tycker jag! =)

#23 - - CHRJ:

vilket bra inlägg, håller med om att det skulle vara kul att få testa en kändis liv för en dag!



sv: och min dag har varit toppen, din? =)

#24 - - Cajsa:

haha och en bild på Melrose av allt..XD gillar inte henne, passar till texten! XD



jo, armbandet betyder massor för mig så att jag kunde laga det var en stor lättnad. :P

#25 - - michaela:

sv : ja visst är der ! :D

#26 - - Deniesé:

sv: det va riktigt coolt ! :D

haft en bra dag?

Kram

#27 - - Linda - ndaiL:

va bra!



Det har jag också haft :)

#28 - - tissie:

sv: <3 puss

#29 - - frida:

ja verkligen, har spelat i 4-5 år tror jag :)

går du på någon sport då? ^^

#30 - - (。◕‿‿◕。):

sv: Ja.. för mig har ibland blivit allt för ofta. som om ord skulle läka osynliga ärr..

#31 - - emelie:

sv: hehe jaa :D mumma!



Allt bra?

#32 - - LIENE:

hm, att kändisarna bor i Hollywood beror nog mycket på pengar men jag tror om dom skulle flytta skulle dom inte uppskattas lika mycket mer eller dom tror det och dom är rädda för det.

Men alltså man blir inte kändis frivilligt, man vill ju bara dela med sig av vad man kan, sina talanger eller ge budskap genom låtar eller liknande.

Jag tycker iaf kändisar är vanligt folk, fast vissa kanske är undantag och lever bara på sina pengar.

#33 - - Felicia:

Sv: Okej, i morgon händer det inget speciellt sj? :D

#34 - - malinhe - fotobloggen:

fin blogg:)

#35 - - pelle:

Det bästa är ju ändå när Kenza säger: alltså bloggen är inte mitt liv och kommer aldrig bli det, okej?!



fine, låt mig ta din plats i rampljuset och lägg ned din blogg, så kanske jag tror dig ;)

#36 - - Anna:

det är super :)

#37 - - jasmingz.blogg.se:

melrose<3 hon tackar:D

#38 - - Laila:

Frukosttips ute nu :D

#39 - - Hannah Hale:

jag hade i alla fall inte tackat nej till att få in 100.000kr i månaden för att skriva om mitt liv på internet. hennes (kenzas) blogg är inte ens intressant haha

#40 - - Linda:

Häärlit :)



En liten vovve, papillon va? :)

#41 - - Daniela:

Nej, jag har faktist aldrig spelat det men min sambo blev chockad på ett bra sätt när jag berättade för honom. Haha :)



Håller fulständigt med dig i det du säger. Så rätt! Dom lever inte ett liv som vi "vanliga" människor och det ang. Kenza, att tjäna runt 30 000 i månaden kallar jag knappast vanligt... Hahah självklart skulle man vilja prova att vara i den situationen. Puss

#42 - - Jenny - tankar, foton & musik:

tack så mycket!:D

#43 - - karro:

det skulle vara kul att testa, men när man har pengar är lycka kanske någonting annat som de inte har. Människan är aldrig nöjd ;)

#44 - - jussi:

fin blogg !

#45 - - emma - en modeblogg! ♡:

Ja, det tror jag nog att ni får göra :-D beror på om det går att ta några bra bilder eller ej ;)

#46 - - Malin-Hockeyfruga:

woohoo, hur gick de då? va är de för jobb?

haha ja minsann!! ;D

bra inlägg gumman! puss

#47 - - Amanda:

Jag läser hellre blondinbellas blogg än Kenzas ;)

#48 - - Mindy:

Skoj att du gillade mina tips.Ha en skön torsdag söta du.kram

#49 - - Sandra:

Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska göra, är skit väder ute så det blir nog att hålla sig inne! :)

#50 - - jossan:

förlåt för jätte sent svar :S jag har varit bortrest .... , jodå min är väll helt okej än så länge ;) händer idag? :) ps. jag har precis kommit hem från grekland

kram

#51 - - My ♥:

vilken fin blogg du har :)

hoppas allt är bra med dig?

#52 - - M o l i i n a s - everything and more !:

Sv; hihihi (a) P.s bra ord d.s

#53 - - othilia:

jg vet faktist inte jag tror ja ska åka till ljusdal, dudå?:)

#54 - - Jelly:

Du tog orden ur min mun! Du har verkligen rätt!

Sv: tack så mycket sötis :D

Vad hittar du på för skoj idag?

kramar<3 :D

#55 - - [lisa bjernhagen]:

sv: ja dom är ju så jääävla bra :) ojoj.

#56 - - LENA ♥:

Hoppas du får en bra dag idag sötnos! :)

puss, http://lenakarlsen.blogg.se

#57 - - Julia tb:

Jag tycker verkligen att du har en poäng i vad du skriver, för som sagt, vanliga människor tjänar inte flera miljoner per år och får inbjuningar till diverse kändisfester osv. Det kan man väl inte klassa som vanligt precis... Men de är ju fortfarande människor som vi, samma sort som vi och har precis som alla andra brister, känslor och behov.



Det inre kan väl ingen skilja kända och inte kända människor åt, för alla består av samma sak på insidan och bara för att man är känd så tappar man inte sin mänsklighet precis. Men som du säger, "en vanlig tjej med ett vanligt liv" är man väl knappast om man tjänar så pass mycket pengar och så vidare. Så bra skrivet, jag gillade din text och tycker att det var bra sagt!:) Ha det så bra! Kram!

#58 - - Caroline Andersson:

God morgon jag har vaknat nyss =)jo trvis bra :D kram

#59 - - maria:

sv, tack så mkt ;D, händer ikväll då?

#60 - - jossan:

tack <3 jag är hemma igen, och jag kan säga att jag verkligen längtar tillbaka :)

kram

#61 - - Vanadesse.:

ett väldigt bra inlägg! håller me.



haha men man överlever oftast ett fallskärmshopp medans man oftast inte överlever ett skott i huvet ;)

#62 - - Anonym:

tja! allt väl med dig ?

#63 - - AMANDA - ♥ Kläder och skoj:

dom felsta tjänar nog mer än 50 miljner varje år :P

#64 - - MISSEXTRA:

sv: Yes, min dag var också bra:D

#65 - - Lena:

ja det är synd att de är så :p



håller helt med i det du skriver!

Till top